Zdecydowana większość osób ma smartfona i używa go codziennie, zarówno do pracy, jak i rozrywki, a także odpisywania na wiadomości i e-maile. W sytuacji, gdy telefon zostanie uszkodzony, pojawia się poważny problem. Co zrobić w takim przypadku? Jak sobie poradzić?
Próby samodzielnej naprawy
Telefony służą nie tylko do rozrywki i kontaktu z bliskimi. Coraz częściej są jednym z niezbędnych narzędzi pracy. Potrzebujemy ich każdego dnia, by wykonywać swoje obowiązki, odbierać telefony i e-maile oraz być on-line nawet w podróży i podczas wyjazdów. Kiedy tak potrzebne urządzenie, które nosimy zawsze przy sobie, się zepsuje, budzi to niemały stres. Odpowiedź na to, co zrobić w takiej sytuacji, nie jest prosta i zależy oczywiście od rodzaju uszkodzeń. W dużej mierze decyduje to o krokach, jakie powinniśmy podjąć. Ważny jest też rodzaj komórki, jej data gwarancji i to, czy jest ubezpieczona. Kiedy ekran przestaje reagować na dotyk lub pojawiają się problemy z systemem, siecią lub połączeniami, warto wykonać reset miękki, czyli zrestartować telefon. Jak wyświetlić uszkodzony ekran telefonu na komputerze? Okazuje się, że można skorzystać z odpowiedniego narzędzia, na przykład Data Recovery dla telefonów marki Android. Często jednak przyczyna takich problemów może być wyeliminowana tylko przy pomocy resetu twardego, który przywraca urządzenie do ustawień fabrycznych i kasuje wszystkie dane. Przed podjęciem tego kroku warto przenieść swoje pliki, zdjęcia i kontakty z telefonu na inne urządzenie lub do chmury. Kiedy problemem jest uszkodzony ekran, pozostaje nam oddanie telefonu do serwisu. Choć wiele osób korzysta z nieznacznie pękniętych wyświetlaczy, przy większym rozbiciu odłamki mogą być po prostu ostre. Warto zawsze zabezpieczać przód urządzenia folią lub szkłem, a tył obudową. Zdarza się, że pojawiają się problemy z ładowaniem mimo sprawnej ładowarki. Czasami powodem są zanieczyszczenia w gnieździe ładowania, które można bardzo ostrożnie usunąć lub wydmuchać. Uszkodzone gniazdo wymaga jednak wymiany.
Poszukanie pomocy u ekspertów
Każdy telefon ma gwarancję, której data jest wpisana w karcie gwarancyjnej. Tam też powinniśmy znaleźć listę autoryzowanych serwisów. W okresie trwania gwarancji możemy złożyć reklamację właśnie do jednego z takich serwisów, dystrybutora bądź producenta. Podstawową rzeczą, o której musimy pamiętać, jest dowód zakupu, czyli paragon lub faktura, a także karta gwarancyjna. Osoby mające telefon w abonamencie, często mogą skorzystać z wygodnej opcji wysyłania zgłoszenia przez internet – urządzenie zabiera wówczas kurier. W przypadku dodatkowego ubezpieczenia warto zapoznać się z jego warunkami i wskazówkami dotyczących działań w razie uszkodzenia telefonu. Zależą one od rodzaju wykupionej usługi.