CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE CZYLI III KONGRES PATRIOTYZMU EKONOMICZNEGO  
Przeczytasz w 2 minuty

CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE CZYLI III KONGRES PATRIOTYZMU EKONOMICZNEGO  

 

III Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego, zorganizowany przez Towarzystwa Biznesowe S.A.  odbył się w tym roku 9 listopada pod hasłem „Cudze chwalicie, swego nie znacie” w Hotelu Intercontinental w Warszawie.

W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele polskich firm, instytucji i organizacji pozarządowych – wszystkich przyciągnęła i połączyła idea patriotyzmu konsumenckiego.  Wysoki poziom merytoryczny Kongresu zapewnili eksperci z różnych gałęzi gospodarki, poruszając tematy istotne dla rozwoju polskiego biznesu. Odbyły się liczne prelekcje przeplatane dyskusjami panelowymi, a panująca doskonała atmosfera stwarzała możliwość spontanicznych spotkań oraz wymiany poglądów i doświadczeń w kuluarach. Poza mocną merytoryczną stroną wydarzenia, była to też doskonała okazja do nawiązania nowych relacji
i wzmocnienia już istniejących.

Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego jest organizowany przez Towarzystwa Biznesowe od 2017 roku.  Jest nam bardzo miło, że wydarzenie z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem zarówno wśród przedsiębiorców, polityków jak i konsumentów – mówi Maciej Gnyszka, Prezes Polskich Towarzystw Biznesowych S.A. Tegoroczny Kongres był wyjątkowy – po raz pierwszy zgromadził firmy połączone znakiem Polskiego Śladu, czyli idei wspierającej rozwój rodzimej produkcji i przedsiębiorczości, która skupia zarówno konsumentów, jak
i ekspertów tj. badaczy, polityków oraz polskich przedsiębiorców
.

W trakcie kongresu poruszane były tematy ważne nie tylko dla polskiego biznesu, ale
i ekonomii całego kraju. Punktem wyjścia do rozmów stanowiło wystąpienie Jana Staniłko, zastępcy dyrektora Departamentu Innowacji w Ministerstwie Przedsiębiorczości
i Technologii, który, rozkładając na czynniki pierwsze pojęcie patriotyzmu wg Alasdaira MacIntyre’a, szukał przyczyn, dlaczego większość polskich firm to małe przedsiębiorstwa. W poszukiwaniu odpowiedzi odbyły się panele dyskusyjne i w ich ramach ciekawe wystąpienia: „Espresso Italiano po polsku” Radosława Szlązaka z ReFOLDit oraz „Czego polskie firmy nie chcą wiedzieć o księgowości i audycie, i dlaczego na tym tracą – współautorstwa Piotra Witka (REWIT), Lidii Skudławskiej (Morison Finansista) oraz Wojciecha Sudy (Partner Pracowni Synergii).  Wysunięto wniosek, że w małych i średnich firmach przyczyną takiego stanu jest strach przed kontrolami i karami, powodujący wręcz asekuracyjne działania przedsiębiorcy oraz hamujący rozwój prowadzonej działalności.

Tematem kolejnej ciekawej dyskusji było finansowanie rozwoju przedsiębiorstw, w której udział wzięli: Tomasz Ciosek (Pracownia Synergii), mec. Marcin Szołajski (Szołajski Legal Group i KIO24) i Marek Pokrywka (Dom Maklerski BOŚ). Ostatnia debata pt.: „Jak polskie firmy podbijają świat?” pokazała różne mechanizmy działania przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej.  Jej uczestnikami byli: mec. Nikodem Multan (Ecovis Legal Poland), Paweł Kisiel (Prezes Zarządu Grupy Atlas) oraz Piotr Pomian-Kruszyński (Dyrektor w Biurze Rynków Zagranicznych w PAIH).

Zaproszeni goście wzięli udział w wieczornym balu niepodległościowym pod hasłem „Noc Wolności”, zorganizowanym przez fundację Dobroczynnosc.com, który uwieńczył tegoroczny kongres. Gośćmi honorowymi balu byli Stefan Thomson i aktor Marcin Kwaśny, a główną atrakcją stał się koncert pieśni patriotycznej i wspólnie zatańczony uroczysty polonez. Bardzo dużym powodzeniem cieszyła się również aukcja charytatywna na rzecz pomocy polskiej młodzieży ze wschodu w ramach akcji „Witajcie w domu”, prowadzonej przez Fundację dla Polonii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.