Czy można zautomatyzować komunikację z klientem?
Przeczytasz w 2 minuty

Czy można zautomatyzować komunikację z klientem?

Automatyzacja komunikacji, niezależnie od tego, czy dotyczy klientów, współpracowników czy procesów związanych np. z rekrutacją, to oszczędność czasu oraz mniejsze zaangażowanie pracy człowieka, szczególnie na początkowym etapie. To także możliwość skutecznej identyfikacji potrzeb użytkowników.

Czy voicebot jest w stanie usprawnić procesy?

Voiceboty są powszechnie wykorzystywane przez wiele dużych firm, które na co dzień kontaktują się ze sporą liczbą odbiorców. Najczęściej wykorzystuje je branża usługowa i e-commerce, warto jednak sprawdzić, w jaki sposób mogą usprawnić procesy wewnątrz przedsiębiorstwa, np. w sektorze rekrutacji. Rozwiązania, o których informacje dostępne są na platformie https://www.apifonica.com/pl/, pozwalają optymalizować procesy wewnętrzne firmy i angażować człowieka dokładnie na tym etapie, na którym jest on potrzebny. W branży związanej z rekrutacją oznacza to mniej czasu poświęconego na analizę napływających aplikacji i godzin potrzebnych na ich rozpatrzenie, redukcję kosztów zatrudnienia wielu rekruterów oraz zmniejszenie ryzyka pominięcia CV wartościowego kandydata.

Voicebot nie tylko wykonuje i odbiera połączenia, lecz także dokonuje screeningu wpływających CV i na tej podstawie identyfikuje kandydatów spełniających oczekiwania. Wysyła informację zwrotną, ale jest jednocześnie w stanie przeprowadzić wywiad telefoniczny, poprosić o wykonanie testu oraz sformułować feedback, a wartościowych kandydatów przekierować do kolejnego etapu rekrutacji. W ten sposób do rekrutera trafiają już wyselekcjonowane osoby, a także informacja podsumowująca działania na pierwszym etapie i wstępna ocena kandydatów. Brzmi jak działania zaawansowanej sztucznej inteligencji? Właśnie w ten sposób tworzone są współczesne rozwiązania dla firm, gdzie procesy wewnętrzne generują zbyt duże koszty i pochłaniają czas specjalistów.

Bezpieczeństwo informacji

W branżach, w których kluczowy jest kontakt telefoniczny, istotne znaczenie ma zapewnienie użytkownika, że jego dane, w tym prywatny numer telefonu, nie zostaną wykorzystane przez inne firmy. Przekazywanie baz danych jest dziś niechcianą praktyką, a wymagania RODO nakładają na przedsiębiorców dodatkowe wymagania i kary. Bezpieczną komunikację umożliwia maskowanie numeru. W ten sposób telefoniczna wymiana informacji może odbywać się bez ujawniania numerów prywatnych dzwoniącego i odbierającego połączenie. To działanie zgodne z RODO, które jednocześnie umożliwia tworzenie własnej bazy danych przy zminimalizowanym ryzyku nadużyć.

Problem z udostępnianiem danych jest obecny np. w usługach transportowych, zwłaszcza związanych z przewozem osób. Maskowanie pomaga nie tylko poprawić nadzór nad komunikacją, lecz także zabezpiecza numer przed niechcianymi działaniami konkurencji. Specjalne aplikacje (np. do zamawiania przejazdu) zapewniają tymczasowy kanał komunikacji na linii kierowca – pasażer, który jest automatycznie zamykany po zakończeniu usługi, co znacznie zmniejsza ryzyko tzw. wycieku danych osobowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.