10 stycznia 2019 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyła się III edycja Kongresu HR! Wydarzenie zorganizowała firma Brainstorm Group – wiodąca marka na polskim i ukraińskim rynku usług doradztwa biznesowego, strategicznego oraz szkoleń.
W tym roku tematem przewodnim konferencji był „HR dzisiaj i jutro”.
W czwartek o godzinie 8:00 rozpoczęła się rejestracja uczestników Kongresu. Ten czas był również wykorzystany na networking przy porannej kawie. W foyer sal balowych rozstawione były stoiska przedstawicieli firmy Brainstorm Group oraz partnerów kongresu: FUNK International Polska, Instytut Badań Edukacyjnych, Adviser Brokers, Miasteczko Twinpigs, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Ekofruit, Filters International oraz Izar.
O godzinie 9:00 sala wypełniła się słuchaczami. Konferencję otworzyła Izabela Życzkowska – dziennikarka radiowa i telewizyjna, która wprowadziła gości w tematykę Konferencji , a następnie zapowiedziała pierwszą prelekcję.
O „Trendach w nauczaniu dorosłych” opowiedziała Paulina Gocała – Dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi oraz Jacek Cymerman – trener i konsultant Brainstorm Group Sp Z o.o. Prelekcja dotyczyła wielu ważnych i aspektów- takich jak: aktualność cyklu Kolba, interesujące odkrycia neurobiologii a techniki uczenia dorosłych czy dostosowanie metody i techniki uczenia do preferencji pokoleniowych X, Y, Z.
Wystąpienie Jaśka Meli podróżnika, społecznika, prezesa Fundacji Poza Horyzonty dotyczyło między innymi tego, że „niemożliwe” tak naprawdę nie istnieje, a niepełnosprawność występuje tylko w naszych głowach. Co więcej prelekcja odnosiła się do balansu między życiem prywatnym i zawodowym oraz o realizowaniu swoich pasji.
Tematem kolejnej prelekcji było „Budowanie kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu”, o którym opowiedzieli Joanna Morawiec – HR Manager AXA Assistance / AXA Partners CEE oraz Ireneusz Wolski – Członek Zarządu Brainstorm Group Sp. z o.o. Prelegenci poruszyli istotne i bieżące aspekty dotyczące między innymi zaufania pracodawców do pracowników i odwrotnie.
Po krótkiej przerwie do dyskusji i refleksji skłonił interesujący oraz profesjonalny panel dyskusyjny „Zarządzanie talentami”, który poprowadziła Magdalena Olechnowicz – trener i konsultant Brainstorm Group Sp. z o.o. Swoje opinie wygłosili: Radosław Toporek – HR Director TDJ S.A., Urszula Zając-Pałdyna – HR Project Manager, Lecturer, Blogger HRnaobcasach.pl, Anna Wyrwicz – HR Manager Kronospan OSB Sp. z o.o. Podczas panelu eksperci dyskutowali m.in.: o nowoczesnym zarządzaniu talentami w organizacji, planowaniu rozwoju i ścieżki karier w organizacji oraz o tym jak rozwijać ludzi, gdy nie mają już deficytów kompetencyjnych.
Po przerwie obiadowej o „Roli brokera w kształtowaniu polityki benefitowej przedsiębiorstwa” opowiedział Kamil Krukowski – Key Account Manager Funk International Polska Sp. z o.o.
Następnie na scenie pojawił się Marek Kuzaka – Prezes AMS SA oraz Bartosz Rusek – Członek Zarządu Brainstorm , którzy przeprowadzili prelekcję o przewodnim tytule – „Firma, w której każdy chce pracować.” Prelegenci zaprezentowani interesujący projekt, którego celem było przedstawienie m.in. czynników wpływających na satysfakcję pracownika. Co więcej eksperci zwrócili również uwagę na pozafinansowe elementy motywowania pracowników.
Z kolei Aleksandra Wojciechowska – Doradca regionalny i promotor Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, specjalista ds. badań i analiz w Instytucie Badań Edukacyjnych przybliżyła temat związany z „HRem, a Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji”.
Po przerwie kawowej ostatnim punktem w programie była prelekcja prowadzona przez Rafała Rakoczego – youngmedia oraz Sebastiana Matyniaka – Prezesa Zarządu Brainstorm Group Sp. z o.o. dotycząca” Roli mobilnych aplikacji w motywowaniu pracowników”. Podczas tej konwersacji prelegenci skupili się na kilku ważnych i rozchwytywanych aspektach – programach lojalnościowych dla pracowników, microfeedbackach oraz aplikacjach motywacyjnych dla zagranicznych pracowników.
Po ostatniej prelekcji nadszedł czas na ostatnie pytania i zamknięcie III Kongresu HR, który obfitował w rzetelne informacje, najbardziej aktualne trendy oraz dobre praktyki zaprezentowane przez ekspertów i uczestników.
Zachęcamy do śledzenia na bieżąco aktualności na facebooku Kongresu HR oraz zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konferencji! www.kongreshr.eu