Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi – Daniel H. Pink
Czy nam się to podoba, czy nie, dzisiaj wszyscy jesteśmy sprzedawcami. Czy to jako pracownicy, którzy przekonują kolegów do nowego pomysłu, czy to jako przedsiębiorcy, którzy zachęcają inwestorów do lokowania kapitału, czy jako rodzice lub nauczyciele, którzy nakłaniają dzieci do nauki, cały czas staramy się wpływać na innych ludzi.
Daniel H. Pink przedstawia nową, zaskakującą, niezwykle przydatną książkę, w której przedstawia analizę miejsca sprzedaży w naszym życiu. Paradoksalnie technologie, które miały odesłać sprzedawców na emeryturę w istocie z jeszcze większej liczby ludzi uczyniły sprzedawców.
Wielu ludzi nadal wierzy w mit naturalnych predyspozycji do sprzedaży, że niektórzy mają smykałkę do sprzedaży, a inni nie, że niektórzy mają wrodzony talent do wpływania na innych; reszta z nas nie ma tego daru. Stykamy się tu z paradoksem. Nie ma „urodzonych” sprzedawców, częściowo z tego względu, że wszyscy jesteśmy urodzonymi sprzedawcami. Każdy z nas – dlatego, że jesteśmy ludźmi – ma instynkt do sprzedaży, co oznacza, że każdy jest w stanie opanować podstawy umiejętności wpływania na innych ludzi. Daniel H. Pink zdradza jak to zrobić.
W książce „Jak być dobrym sprzedawcą” proponuje nowe spojrzenie na sztukę sprzedaży i naukę, która za nią stoi. Podobnie jak w bestsellerowym „Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację” autor czerpie z bogatej skarbnicy nauk społecznych, opierając na nich swoje spostrzeżenia. Odkrywa trzy filary podejścia skutecznego sprzedawcy (zastępujące obowiązującą niegdyś zasadę „zawsze finalizuj transakcję”). Wyjaśnia, dlaczego ekstrawertycy wcale nie są najlepszymi sprzedawcami, i pokazuje, że wskazanie ludziom sposobu działania często więcej znaczy, niż zmiana ich sposobu myślenia. Pink opisuje także sześć rodzajów prezentacji, które zastąpiły „prezentację w windzie”, trzy zasady lepszego rozumienia sposobu widzenia drugiej osoby, pięć sposobów tworzenia przekazu, które czynią go czytelniejszym i bardziej przekonującym oraz wiele innych praktycznych spraw.
Daniel H. Pink oddaje do rąk czytelnika niezwykle wnikliwą i użyteczną książkę, która zmienia sposób widzenia świata i przekształca zachowanie w pracy, szkole i domu.
Fragment ze wstępu
„To jest książka o sprzedawaniu. Jest jednak niepodobna do innych książek o sprzedaży, jakie wcześniej czytaliście (lub zignorowaliście). Dlatego że sprzedaż we wszystkich swoich wymiarach – bez względu na to, czy chodzi o przekonanie kogoś do zakupu samochodu, czy do pomysłu na zebraniu – bardziej zmieniła się przez ostatnie dziesięć lat, niż przez całe poprzednie stulecie. Większość naszych poglądów na temat sprzedaży opierało się na założeniach, które upadły”.
Wybrane opinie o książce:
Pink ma talent do prowadzenia wywodu w tak zajmujący sposób, że uczysz się, sam nie wiedząc kiedy.
„Forbes”
To nauki, które warto powtarzać, a im więcej firm posłucha rad Pinka, tym lepiej.
„The Wall Street Journal”
Daniel H. Pinkt Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi
Tytuł oryginału: To Sell Is Human: The Surprising Truth About Moving Other
Ilość str. 272, format: 145x220mm, oprawa miękka ze skrzydełkami, ISBN: 978-83-63773-76-2 , cena: 39 zł
Premiera: 17 kwietnia 2014r
www.studioemka.com.pl