Google udostępnia wiele narzędzi, aby zwiększyć swoją sprzedaż i rozpoznawalność w internecie. Jednym z nich jest Google Shopping (Google Zakupy). Chcąc zacząć działać w tym obszarze, powinniśmy pamiętać o najważniejszych elementach. Oto one.
Google Shopping – sprytny sposób na udaną sprzedaż
Google Shopping, określane też jako kampania produktowa lub Google Zakupy to jedna ze składowych znanej wielu użytkownikom internetu kampanii Google AdWords. W tym przypadku jednak chodzi o promocję konkretnych produktów, bez odwoływania się do usług czy ogólnej oferty firmy. Reklama pojawia się wtedy, gdy użytkownik, poszukując danego produktu, wpisze jego nazwę do wyszukiwarki. Nad wynikami wyszukiwania pojawi się zdjęcie produktu, jego cena i nazwa strony internetowej, na jakiej znajdziemy poszukiwaną przez nas rzecz. Jeśli chcemy w ten sposób sprzedawać, powinniśmy wiedzieć, jak skutecznie przygotować kampanię Google Shopping. Wszystko tak naprawdę zależy od kilku czynników.
Od czego zacząć?
Po pierwsze, należy stworzyć konto Google Merchant Center i połączyć je ze swoim kontem Google AdWords. Na tej bezpłatnej platformie znajdują się najważniejsze informacje o naszym sklepie i produktach. Podczas pierwszego logowania musimy podać kilka najważniejszych informacji – kraj, nazwę sklepu oraz jego adres internetowy.
Jak pobrać plik danych?
Gdy już to zrobimy, możemy przejść dalej, tworząc plik danych, w którym znajdą się wszystkie najważniejsze informacje o oferowanych przez nas sklep produktach. Przygotowanie odbywa się na platformie Google Merchant Center i można to zrobić, korzystając z trzech różnych sposobów – za pomocą arkusza Google, zaplanować jego pobranie lub przesyłać dane ręcznie.
Certyfikat SSL – dlaczego jest tak ważny?
Koniecznie też trzeba pamiętać o instalacji certyfikatu SSL, który zapewnia poufność danych klientów. Jeśli o nim zapomnimy, nie mamy szans, by korzystać nie tylko z Google Shopping, ale i innych funkcjonalności tej największej wyszukiwarki świata. Co więcej, za brak certyfikatu SSL Google zawiesi nasze konto, wskazując, że przyczyną jest naruszenie zasad.
Czytelna, intuicyjna strona internetowa
I oczywiście, żeby kampania Google Shopping przynosiła wymierne rezultaty w postaci większej ilości zamówień, musi wiązać się z dobrze przygotowaną stroną internetową. Powinna być ona maksymalnie intuicyjna i przyjazna użytkownikom, co szczególnie odnosi się do podstron, gdzie przedstawione zostaną najważniejsze informacje o sprzedawanych produktach.
Jak widać, wystarczy kilka kroków, by móc skutecznie oferować swoje produkty w wyszukiwarce Google. Zdecydowanie warto zainteresować się Google Zakupami, by zwiększyć swoją sprzedaż!