Trening w czasach koronawirusa
Przeczytasz w 3 minuty

Trening w czasach koronawirusa

Epidemia wirusa COVID-19 ma bezpośredni wpływ na działanie wielu branż, także na branżę fitness. Ogromną część jej krajobrazu stanowią trenerzy personalni. Działają nie tylko jako personel zamkniętych w ostatnim czasie obiektów, takich jak siłownie, ale także jako niezależni doradcy. Zawieszenie działalności klubów fitness i siłowni spowodowało, że większość trenerów została z dnia na dzień pozbawiona przychodów, a ich klienci możliwości efektywnego treningu. Czy jednak na pewno?

Nadzwyczajne okoliczności wymagają nie tylko nadzwyczajnych środków, ale i innowacyjnego podejścia, w tym zmiany modelu biznesowego oraz sposobu obsługi klientów. Z pomocą mogą przyjść nowe technologie.

Michał Nowak, trener z wieloletnim doświadczeniem, postanowił przenieść swoją działalność do internetu, kiedy jego dotychczasowe miejsce pracy zostało zamknięte:

Najlepszym rozwiązaniem jest dedykowana platforma, która umożliwi przeprowadzenie indywidualnych sesji, a także przepisywanie planów treningowych, dietetycznych i suplementacyjnych.

Trening w czasach koronawirusa

Michał uważa jednak, że to, czego ludzie w tej chwili potrzebują, to nie tylko trening sam      w sobie: W tym trudnym czasie kluczowe jest utrzymanie motywacji podopiecznych na możliwie wysokim poziomie. Bardzo ważna jest jakościowa komunikacja z podopiecznym. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, podopieczni potrzebują czuć, że ktoś ich personalnie wspiera. Kwarantanna być może nie stanowi wymarzonej okazji do zadbania o kondycję i sylwetkę, ale nie ma żadnego powodu, żeby ulec pokusie zaniechania treningu. Tym bardziej, że utrzymywanie zdrowych nawyków wpływa na wzmocnienie odporności i poprawę samopoczucia, także psychicznego.

Jak zatem efektywnie wspierać podopiecznych na możliwie wielu poziomach? Kluczową rolę odgrywają tutaj narzędzia, takie jak Gymplanner.com , platforma SaaS umożliwiająca trenerom personalnym prowadzenie pełnowartościowych treningów online.

Czym Gymplanner.com różni od podobnych rozwiązań? Filip Czesiul, CEO platformy:

Trener może stworzyć własną stronę internetową, posiadającą rozbudowane funkcjonalności, ułatwiające pracę z podopiecznymi, dosłownie w 10 minut. Korzystanie ze wszystkich funkcjonalności jest bardzo intuicyjne. Strona trenera przypomina znany z social media “wall”, więc mimo wielu funkcjonalności, nie wymaga specjalnego wdrożenia. Trener może prowadzić treningi, załączając linki do materiałów wideo z ćwiczeniami. Może także ustalać i korygować indywidualną dietę oraz skorzystać z bardzo ciekawego narzędzia, jakim jest kreator suplementacji.

Głównym założeniem platformy jest mentoring i szkolenie podopiecznych, przy użyciu wewnętrznej tablicy, za pomocą której trener może edukować i prowadzić trening grupowo lub indywidualnie. Dodatkowo, za pomocą dedykowanego komunikatora, może kontaktować  się z podopiecznymi.

Trening w czasach koronawirusa

Gym Planner można zintegrować z pocztą e-mail. Użytkownicy mogą także korzystać z powiadomień sms.

Jednak Gym Planner to nie tylko funkcjonalne narzędzie dla trenera i podopiecznego, ale także oryginalny model biznesowy. Filip Czesiul, CEO Gym Planner, uważa, że branżę fitness także dotkną trwałe zmiany. Dlatego twórcy Gym Planner postawili na dostosowany do nowych realiów model, zakładający decentralizację zysków:

Pora o tym głośno powiedzieć: po epidemii koronawirusa, nic już nie będzie takie samo. Jako trener, poświęcasz swój czas i inne zasoby, aby pozyskać i utrzymać klienta. Budujesz z nim relację opartą na zaufaniu. To ty powinieneś dobierać produkty okołotreningowe dla swoich podopiecznych i za swoją fachową wiedzę otrzymać odpowiednią zapłatę. Dlatego stworzyliśmy wewnętrzny marketplace. Trener może wybierać spośród setek produktów okołotreningowych i oferować je podopiecznym. Co jednak najważniejsze, to trener, nie zaś producent czy pośrednik, zarabia na transakcji najwięcej. Takie podejście wydaje nam się najsłuszniejsze. Już dziś chcemy stać się częścią nowego i bardziej sprawiedliwego porządku biznesowego, który powinien być normą nie tylko w branży fitness. – podkreśla Filip Czesiul.

W swoim marketplace każdy trener znajdzie sprzęt do ćwiczeń w domu, cateringi dietetyczne, suplementy prozdrowotne oraz suplementy diety.

Platforma Gymplanner.com ma właśnie swoją premierę. W związku z sytuacją, jaka zapanowała na świecie, miesięczny koszt abonamentu trenerskiego został obniżony z pierwotnie zakładanych 199 zł do 69zl.

Więcej informacji o platformie Gym Planner można znaleźć tutaj:

***

Gymplanner.com to platforma dostosowana do potrzeb branży fitness: trenerów, dietetyków i instruktorów sportowych. Pozwala w 10 minut stworzyć własną stronę internetową, zawierającą rozbudowane funkcjonalności, umożliwiające współpracę z podopiecznymi, mentoring oraz sprzedaż trenerskich usług online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.