Jakie narzędzia warto wykorzystać w e-commerce?
Przeczytasz w 2 minuty

Jakie narzędzia warto wykorzystać w e-commerce?

W dobie ogromnej konkurencji e-commerce firma, która chce zdobyć i utrzymać klientów, musi skutecznie wyróżniać się wśród innych sklepów internetowych. Wysokiej jakości asortyment, korzystne ceny i doskonała obsługa klienta to podstawa, ale warto również wdrożyć w firmie nowoczesne rozwiązania, korzystając z profesjonalnych narzędzi. Które z nich sprawdzą się w nowoczesnym e-commerce?

Chatbot – szybki sposób na obsługę klienta

Chatbot to program komputerowy służący do komunikacji z internautami. Nowoczesny program naśladuje zachowania ludzkie, np. automatyzując odpowiedzi na powtarzalne, najczęściej zadawane przez użytkowników pytania. Profesjonalny chatbot Thulium zoptymalizuje i usprawni zakres pracy konsultantów i oszczędzi ich czas, dzięki czemu mogą się oni skupić na bardziej złożonych problemach i zadaniach. Chatbot działa przez całą dobę, dzięki czemu użytkownicy zadający pytania mogą otrzymać odpowiedź o każdej porze. Narzędzie to pozwoli ograniczyć liczbę czatów, maili i połączeń w firmie.

Narzędzia analityczne

W codziennej pracy sklepu internetowego niezbędne są narzędzia pozwalające na zbieranie i analizowanie informacji na temat użytkowników i statystyk sprzedaży. Najpopularniejszym oprogramowaniem tego typu jest Google Analytics, ale producenci dostarczają również wiele innych podobnych narzędzi. Praktyczne oprogramowanie pozwoli Ci zobaczyć, ile osób odwiedza Twój e-commerce, jak wygląda przepływ ruchu na stronie, ile czasu spędzają użytkownicy na konkretnych podstronach czy też jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem. Narzędzia analityczne stanowią prawdziwą kopalnię wiedzy dla właściciela sklepu internetowego, sprzedawcy czy specjalisty z zakresu marketingu.

Jakie narzędzia warto wykorzystać w e-commerce?

Newsletter

Praktycznym narzędziem, które warto stosować w e-commerce jest newsletter. Niemal każde sklepowe oprogramowanie ma wbudowany moduł newslettera, który umożliwia zbieranie adresów mailowych klientów, przygotowywanie mailingów oraz ich systematyczne wysyłanie. Jeśli Twój CMS nie ma takiej funkcji, to możesz skorzystać z usługi oferowanej przez wielu dostawców internetowych. Starannie przemyślany i przygotowany newsletter to nie tylko źródło informacji o firmie czy ofercie dla klienta, ale przede wszystkim skuteczne narzędzie marketingowe, które pozwala zwiększyć sprzedaż i zyski sklepu.

Narzędzia do SEO

Pozycjonowanie stanowi jedno z najskuteczniejszych działań marketingowych, pozwalających na zwiększenie widoczności sklepu w sieci, wzrost ruchu na stronie, a w rezultacie poprawę zysków e-commerce. Możesz zdecydować się na powierzenie SEO wyspecjalizowanej agencji albo samodzielne pozycjonowanie serwisu. Prowadzenie działań SEO nie jest łatwym zadaniem, ale dzięki profesjonalnym narzędziom może stać się prostsze. Wybierając oprogramowanie tego rodzaju, zwróć uwagę na funkcje, które posiada. Do najważniejszych należą opcja znajdowania fraz kluczowych o małej konkurencyjności i dużej liczbie wyszukań, sprawdzenie konkurencyjności i pozycji danej frazy czy też analiza linków zwrotnych prowadzących do sklepu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.