Kobieta. Innowacja. Natura.

Ruszyła I edycja eko Plebiscytu marki Lirene

Działasz na rzecz środowiska? Prowadzisz zrównoważony biznes? Szukamy inspirujących kobiet, które zmieniają świat na lepsze! Zgłoś się do Plebiscytu Lirene i zostań laureatką w kategorii Biznes, Lifestyle lub Nauka. 24 października wystartowała I edycja Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura., w którym marka wyróżni najciekawsze proekologiczne inicjatywy, firmy i projekty prowadzone przez kobiety. Zgłoszenia do Plebiscytu potrwają do 15 grudnia.

Innowacje tworzone przez kobiety dla kobiet to hasło, które zawsze przyświeca Lirene. Zatem stworzenie plebiscytu właśnie dla kobiet było naturalnym krokiem dla marki, a wyróżnienie
i nagrodzenie innowatorek działających w tym samym duchu idealnie wpisuje się w jej DNA. Stworzyłaś niebanalne ubrania pochodzące z recyklingu? Kategoria Biznes jest właśnie dla Ciebie. Jeżeli odkryłaś jak sprawdzić zawartość substancji szkodliwych w naszym codziennym menu – przygotowaliśmy dla Ciebie kategorię Nauka. Swoimi działaniami inspirujesz innych do zmiany nawyków na bardziej ekologiczne? Czekamy na Twoje zgłoszenie w kategorii Lifestyle.

– Dbałość o naturę i środowisko, w którym żyjemy, jest dla nas  szczególnie istotna – pragniemy zostawić przyszłym pokoleniom czysty, ekologiczny świat. Dlatego organizując Plebiscyt Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. zwracamy uwagę zarówno na procesy i technologie, które mają wymierny wpływ na środowisko, jak również na działania zmieniające codzienne przyzwyczajenia i zachowania, dzięki którym, małymi krokami, możemy zrobić coś dobrego dla naszej planety. Pragniemy wyróżnić  odważne kobiety, które wdrażając w życie swoje pomysły, dbają jednocześnie o dobro Ziemi i inspirują do tego innych – podkreśla Joanna Orfinger, Global Brand Menager marki Lirene i członkini Jury.

Przyczyniasz się do zmiany świata na lepsze? Zgłoś się do plebiscytu.

Do Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. można zgłosić się w trzech obszarach:

W kategorii Biznes Jury nagrodzi liderki kierujące przedsiębiorstwami, które yróżniają się na polskim rynku działalnością na rzecz środowiska, zrównoważoną produkcją, nieprzeciętną kulturą korporacyjną lub innowacyjnym produktem.

W obszarze Lifestyle zaprezentowane zostaną wyjątkowe kobiety, które wykorzystują swój wpływ na innych, by mówić o rzeczach ważnych i motywować do działania na rzecz ochrony środowiska. W tej dziedzinie zgłosić się mogą influencerki, aktywistki, kobiety stojące na czele organizacji i inicjatyw społecznych, działających na rzecz natury. Marka szuka kobiet, które inspirują do zmian i przyjęcia odmiennego punktu widzenia.

W kategorii Nauka do konkursu mogą się zgłosić osoby odpowiedzialne za inicjatywy naukowe, które mają realny wpływ na przyszłość naszej planety – przełomowe badania naukowe, innowacje technologiczne oraz wybitne naukowczynie, które rewolucjonizują świat nauki i odważnie zmieniają przyszłość na lepsze.

– Chcemy, aby w Plebiscycie wzięły udział nie tylko kobiety, które potrafią przewidzieć przyszłość naszej planety i starają się żyć w zgodzie z naturą, ale przede wszystkim inspirują swoje otoczenie
i społeczeństwo do działań związanych z ekologią. Dlatego wraz z marką Lirene zachęcamy do udziału kobiety stojące na czele organizacji, stowarzyszeń, fundacji lub inicjatyw, które przyczyniają się do dbania o środowisko naturalne –
podkreśla Katarzyna Gandor, biotechnolożka i vlogerka, ambasadorka plebiscytu.

Plebiscyt został podzielony na trzy etapy:

  1. Pierwszy etap to zgłoszenia do konkursu. Od 24 października do 15 grudnia kandydatki mogą zgłosić swoją proekologiczną inicjatywę rejestrując projekty na stronie kameny.lirene.pl.
  2. Do 15 stycznia 2020 roku Jury dokona wyboru 9 najciekawszych inicjatyw, po 3 w każdej kategorii, które zostaną zakwalifikowane do trzeciego etapu.
  3. Ostatni etap polega na głosowaniu Internautów na, ich zdaniem, najlepszy projekt oraz obradach Jury, podczas których zostanie przydzielona nagroda główna. Trzeci etap trwać będzie od 16 stycznia do 28 lutego.

Trzy inicjatywy cieszące się największą popularnością wśród głosujących internautów, otrzymają nagrody w wysokości 10 000 złotych. Dodatkowo Jury wyróżni jeden projekt, który otrzyma nagrodę główną o wartości 30 000 złotych. Każda z laureatek, oprócz nagrody pieniężnej, otrzyma także statuetkę – Kamenę Lirene. Nazwa nagrody odwołuje się do wizerunku pięknych, młodych
i długowiecznych kobiet, które były duchami przyrody i stanowiły uosobienie płodności i wdzięku. Statuetka ma odzwierciedlać siłę drzemiącą w wyróżnionych kobietach – innowatorkach. Gala finałowa, na której zostaną przedstawione wyniki oraz nastąpi uroczyste wręczenie nagród, odbędzie się 9 marca 2020 roku.

Kto zasiądzie w jury plebiscytu? 

Siłą Lirene są kobiety, zatem dobór członkiń Jury Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura nie był przypadkowy. Dorobek i całokształt działań każdej z nich to dowód na to, że da się połączyć wszystkie trzy elementy uwzględnione w konkursu marki – nowatorskie i odważne pomysły, dbałość o naturę, a jednocześnie wymagającą, choć subtelną rolę kobiety – liderki.

W Jury konkursowym zasiadły więc: Dorota Czekaj – współzałożycielka, fundatorka i wiceprezeska zarządu Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, współzałożycielka Funduszu VC Black Swan, Olga Malinkiewicz – współzałożycielka i CTO Saule Technologies, jednej z pierwszych na świecie i najbardziej liczących się firm rozwijających technologię perowskitowych ogniw słonecznych, Katarzyna Kalinowska – naczelna magazynu lifestylowego Polki.pl oraz Joanna Orfinger – Global Brand Manager marki Lirene. Ostatnią członkinią Jury, a jednocześnie ambasadorką plebiscytu została Katarzyna Gandor – biotechnolożka, popularyzatorka wiedzy, vlogerka i pasjonatka technologii. Członkinie Jury to ekspertki oraz wybitne znawczynie w swoich dziedzinach. Co więcej, są aktywistami żywo zainteresowanymi bieżącymi sprawami, którym los naszej planety nie jest obojętny. Życie w przyjaźni z naturą, szerzenie idei bycia eko oraz namawiania do tego innych to znacząca część ich codziennych działań.

 WYRÓŻNIENIE EKO INICJATYW CZĘŚCIĄ EKOLOGICZNEJ STRATEGII LIRENE

Sama marka nie pozostaje w tyle i nieustannie dąży do zmiany nawyków i świadomości ekologicznej w wielu aspektach. W zakresie rozwiązań systemowych Lirene podejmuje szereg działań na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego, takich jak rezygnacja z celofanu we wszystkich nowych liniach wprowadzanych na rynek, prace nad zmniejszeniem ilości plastiku w etykietach i opakowaniach. Dodatkowo, marka aktywnie szuka alternatywnych rozwiązań dla opakowań plastikowych, które będą bardziej przyjazne środowisku – dobrym przykładem są opakowania z trzciny cukrowej, zastosowane w nowej linii Lirene Natura.

Więcej informacji o plebiscycie można znaleźć na stronie: www.kamery.lirene.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.