Często to opakowanie decyduje o tym, czy upominek zrobi dobre pierwsze wrażenie na obdarowywanej osobie. W tym przypadku stwierdzenie, że diabeł tkwi w szczegółach jest więc wyjątkowo trafne. Opakowanie zapowiada jaka będzie jego zawartość – warto więc zadbać, aby było równie eleganckie jak prezent. Jak więc powinno wyglądać?
Ponadczasowa klasyka
Eleganckie opakowanie to takie, które wyróżnia się prostotą, estetyką i nieskomplikowanym kształtem. Jego klasę wyraża również rodzaj zamknięcia. Powinno być funkcjonalne i łatwe do otworzenia. Wybierając je należy także zwrócić uwagę na kolorystykę. Luksusowe opakowanie jest zwykle jednokolorowe w stonowanych barwach, zarówno ciemnych, jak i jasnych.
Niezwykle ważne jest to, z czego i jak zostało ono wykonane. „W przypadku opakowań nieprzemijającym trendem są produkty wysokiej jakości, robione ze szlachetnych materiałów, takich jak drewno, skóra naturalna czy płótno. Nie mniej istotna jest staranność wykonania. Takie opakowanie jest ponadczasowe i wpisuje się w każdy trend – klasyczny, ekologiczny czy designerski. Co więcej, stanowi unikalną wartość dodaną do podarunku” – mówi Tomasz Fularski, właściciel firmy Estimo, która projektuje i własnoręcznie wykonuje opakowania na wyroby luksusowe oraz dzieła sztuki.
Drugie życie opakowania
W przypadku luksusowych opakowań, nie lądują one w koszu – jak standardowe torebki czy papier prezentowy. Ważną ich cechą jest możliwość personalizacji. Takie opakowania, zwykle ręcznie robione na konkretne zamówienie, mogą zawierać dedykację. Wygrawerowanie kilku miłych słów nada „duszę” całemu podarkowi. Obdarowywana osoba poczuje się wyjątkowo. Chętnie zatrzyma opakowanie i wykorzysta je ponownie lub z dumą będzie nosiła je przy sobie wraz z prezentem, tak jak np. w przypadku pióra czy fajki.
„Pudełko na prezent to zdecydowanie lepsze miejsce na umieszczenie dedykacji niż sam upominek. Na opakowaniu możemy poświęcić na nią więcej miejsca. Klienci coraz częściej decydują się na grawerowanie cytatów, które wyrażają ich uczucia związane z okazją wręczania prezentu. Nie skupiają się jedynie na upominku, ale na całej oprawie chwili jego wręczania. Właśnie na tym polega magia obdarowywania innych, która tkwi zarówno w procesie przygotowania prezentu, jak i w celebrowaniu jego wręczania, a potem przechowywania. Precyzyjnie wykonane, personalizowane opakowanie zobowiązuje do traktowania podarku z atencją. Wartościowy przedmiot wymaga wręcz starannego opakowania, zabezpieczającego go przed uszkodzeniem i podkreślającego jego ważność” – dodaje Tomasz Fularski.
Estimo to rodzinna firma założona w 2013 roku przez małżeństwo Aleksandrę i Tomasza Fularskich, którzy projektują i wykonują unikalne, luksusowe opakowania. Pomysłodawcą Estimo jest Tomasz, który po ponad 20 latach pracy w dużej firmie wydawniczej, zdecydował się na ukończenie studiów artystycznych i założył własną działalność. Firma mieści się w Jedliczach pod Łodzią. Estimo to ludzie z pasją, którzy własnoręcznie wykonują opakowania na wyroby luksusowe oraz dzieła sztuki, aby podkreślić ich kunszt i wartość. Firma działa zarówno na rynku polskim, jaki zagranicznym, realizując zlecenia najbardziej wymagających klientów.