- Mamy prowadzące własne restauracje podzieliły się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami.
- Ponad 700 partnerów Glovo na całym świecie ma w nazwie słowo „mama” lub podobne. Polska zajęła 6. miejsce w rankingu krajów o największej liczbie takich partnerów.
- W zeszłym roku na Dzień Matki Glovo dostarczyło ponad 10 000 kwiatów w Polsce.
- W tym roku użytkownicy Glovo będą mogli skorzystać z dedykowanej na Dzień Matki oferty dostępnej w aplikacji.
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, Glovo zapytało mamy prowadzące własne restauracje, z jakimi wyzwaniami mierzą się realizując swoje codzienne obowiązki oraz jak digitalizacja i aplikacja Glovo pomagają w rozwoju biznesu. Firma sprawdziła także, że ponad 700 jej partnerów ma słowo „mama” w nazwie, odwołując się do ciepła domowego ogniska i smaków dzieciństwa. Rok temu na Dzień Matki Glovo dostarczyło ponad 10 000 kwiatów w Polsce. W tym roku, od 23 maja użytkownicy aplikacji także będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty – wystarczy kliknąć w bąbel “Dzień Matki” w aplikacji.
Chociaż Dzień Matki obchodzony jest innego dnia w każdym kraju, to na całym świecie jest to okazja do celebrowania roli matek w życiu każdego człowieka, ich poświęcenia, dobroci, ciepła oraz zaufania, jakim je darzymy. O tym ostatnim świadczą dane Glovo, które sprawdziło, że ponad 700 partnerów firmy ma w nazwie słowo „matka” lub jego pokrewną formę. Oznacza to ponad 1 000 lokalizacji, które przywołują swoją nazwą skojarzenia z mamą lub doceniają wyjątkowy smak kuchni jak u mamy. Jak się okazuje, prawie 90 proc. rozsianych po całym świecie partnerów Glovo, którzy mają „maminą” nazwę, to restauracje i punkty gastronomiczne – aż 15 proc. z nich oferuje kuchnię włoską. Wysoko w rankingu znalazły się sklepy spożywcze oraz… apteki, które w swojej nazwie również odwoływały się do słowa „mama”.
W rankingu krajów o największej liczbie biznesów ze słowem „mama” lub pochodnych w nazwie, Polska zajmuje wysokie 6. miejsce. To potwierdza, jak ważna jest rola mamy dla wielu osób mieszkających w Polsce. Liderem rankingu jest Hiszpania. W tym kraju Glovo współpracuje z 324 takimi punktami. Kolejne miejsca pod tym względem zajmują Włochy, Kenia, Ukraina i Rumunia.
Najważniejsza rola w życiu
Bycie mamą to praca na pełen etat. Wiele kobiet łączy te obowiązki z prowadzeniem własnego biznesu. Zarówno rola właściciela serwującego kulinarne przysmaki jak i mamy, choć piękne i satysfakcjonujące, nie należą do najłatwiejszych, dlatego Glovo postanowiło zapytać mamy prowadzące własne restauracje, wykorzystujące na co dzień aplikację, z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć.
– Rok temu otworzyliśmy nasze bistro Szalony Widelec w Gdyni. To biznes mojej córki, ale pomagam jej w codziennych obowiązkach. To duże wyzwanie w relacjach mama – córka, ponieważ codziennie wcielamy się także w rolę szefowa-pracownik. Spędzamy ze sobą 24 godziny na dobę i musimy umiejętnie zarządzać naszymi emocjami i wzajemnymi oczekiwaniami – prywatnymi i zawodowymi. Kluczem do sukcesu jest podział ról. To córka jest głównym motorem rozwoju, odpowiada za część kulinarną i jest w tym niezależna. Dużą pomocą w rozwoju naszej oferty jest aplikacja Glovo, dzięki której możemy dotrzeć do nowych klientów. Aplikacja pełni swoją rolę w biznesie, tak jak ja, czy moja córka – podkreśla Monika z bistro Szalony Widelec w Gdyni.
Łączenie roli mamy i restauratorki to często także spełnienie marzeń i przekazywane z pokolenia na pokolenie lokalne przepisy kulinarne.
– Prowadzenie własnej restauracji i macierzyństwo od zawsze szło dla mnie w parze. Odkąd pamiętam gotowałam razem z babcią czy swoją mamą. Razem lepiliśmy kluski i budowaliśmy silne więzi. Dlatego chciałam założyć własną restaurację i gotować razem ze swoimi dziećmi. I to mi się udało. Od 15 lat prowadzimy rodzinny biznes. Wspólnie tworzymy pewną interpretację kuchni kaszubskiej, wyniesionej z własnego domu. Kuchni polskiej, lokalnej, rodzinnej – mówi Marzena Usarek, właścicielka restauracji Borowa Ciotka. – Dzięki Glovo możemy dotrzeć do nowych klientów, a także przekonać do kaszubskiej kuchni turystów odwiedzających Trójmiasto – dodaje.
Kwiaty – niezawodny prezent z dostawą wprost do rąk mamy
W zeszłoroczne święto wszystkich mam Glovo dostarczyło w Polsce ponad 7800 tulipanów i prawie 3000 róż. Drugim najczęściej zamawianym przez użytkowników prezentem na Dzień Matki były czekoladki w różnych formach – najczęściej praliny i bombonierki. W tym roku, od 23 do 26 maja, w aplikacji Glovo dostępny będzie dodatkowy bąbel „Dzień Matki”, gdzie klienci będą mogli skorzystać z szerokiej oferty różnorodnych prezentów dla mam od partnerów Glovo: Biedronka, bp, CircleK i wielu innych.
– Co roku coraz więcej osób korzysta z naszej oferty na Dzień Matki. To szybki i wygodny sposób zakupu prezentu, ale także szansa na zaskoczenie naszych mam nieoczekiwaną dostawą! W tym roku nasza oferta jest jeszcze szersza – nasi użytkownicy będą mogli zamówić nie tylko kwiaty czy bombonierki, ale także zestawy ze świecą zapachową lub z kremem do twarzy. A jeśli ktoś ma bardziej kreatywny pomysł, zawsze może skorzystać z opcji “Cokolwiek” w naszej aplikacji – podkreśla Bartosz Prokopowicz, Head of Q-Commerce, Glovo.