W biznesie nie ma miejsca na przypadki i spontaniczność. Każda decyzja musi być starannie przemyślana. Pomoże w tym kalendarz. Jeśli prowadzimy działalność w internecie, to musimy posiadać harmonogram. Myśląc pod kątem strategii marketingowej i planowanych przedsięwzięć, IV kwartał jest idealnym czasem na zwiększenie zysków.
Żeby trafić do grupy docelowej i sprzedać swoje produkty, potrzeba dobrego przygotowania. Musimy nie tylko dobrze zdefiniować klienta, ale też określić kanał, jaki pozwoli nam do niego dotrzeć, dopasować komunikację i content atrakcyjny dla odbiorcy. Kalendarz działań marketingowych warto uzupełnić o różnego rodzaju święta.
Jak święta znane i mniej znane pomagają w marketingu?
Tworząc strategię marketingową na kolejny rok, warto wziąć do ręki zwykły kalendarz i prześledzić święta, jakie są w danym miesiącu. Poza tak oczywistymi jak Boże Narodzenie, Wielkanoc, Walentynki czy Halloween jest wiele mniej znanych. Znajdziemy je w kalendarzu świąt nietypowych. Nie każdy wie, że jest Dzień Kawy, Światowy Dzień Ośmiornicy albo Dzień Rozrzutności. Właściwie nie ma miesiąca, w którym nie znaleźlibyśmy co najmniej kilku takich dni. Mogą nam bardzo pomóc i zwiększyć dochody. Wystarczy, że prześledzimy, które z takich dni kojarzą się bezpośrednio lub pośrednio z prowadzoną przez nas działalnością, a następnie przygotujemy unikatową ofertę, promocję lub jakąś ciekawą akcję w konkretnym terminie. To będzie oryginalne, a klienci z pewnością to docenią. Przykładowo, kiedy zbliża się wspomniany Dzień Kawy, a my prowadzimy kawiarnię, to w swoim harmonogramie zaplanujmy coś nietuzinkowego właśnie na ten dzień.
Dlaczego IV kwartał jest taki ważny dla marketingowca?
Powody tego są tak naprawdę dwa. Po pierwsze jest to moment, kiedy warto rozpocząć planowanie strategii na przyszły rok. Konkursy, newslettery, promocje – już teraz można pewne rzeczy sprecyzować, a później się tego trzymać. Drugim powodem jest wielość świąt, jakie przypadają w tym właśnie okresie. Kiedy zbliża się okres Bożego Narodzenia, większość sklepów internetowych odnotowują większe zyski. To czas, kiedy klienci poszukują dekoracji, akcesoriów do domu i oczywiście prezentów dla bliskich. Jednak oprócz Bożego Narodzenia jest szereg innych świąt, jakie możemy wykorzystać.
We wrześniu jest Święto Ziemniaka, Międzynarodowy Dzień Urody i Pierwszy Dzień Jesieni. W październiku mamy Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu, Światowy Dzień Zwierząt, Światowy dzień Owsianki, Dzień Kundelka, Dzień Spódnicy i kilka innych, w tym już doskonale znane Halloween. W listopadzie jest Dzień bez Futra, Dzień Jeża i ważny dla każdego marketingowca Black Friday. Natomiast grudzień koncentruje się wokół Mikołajek, Bożego Narodzenia i Sylwestra. Jak widać okazji, aby przygotować dodatkową akcję marketingową, jest sporo i możemy znaleźć coś, co pasuje do naszej firmy, bez względu na to, w jakiej działamy branży. Jeśli chcemy poznać inne święta na pozostałe miesiące w roku, znajdziemy je na stronie https://harbingers.io/blog/kalendarz-marketingowy-kluczowe-momenty-dla-dzialan-sprzedazowych.