Po rozwiązania franczyzowe coraz chętniej sięgają osoby, które chcą świadczyć usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. freedom nieruchomości na początku kwietnia rozpoczął szkolenia dla kolejnych franczyzobiorców, którzy uruchomią biura nieruchomości w ramach sieci. Tym samym freedom nieruchomości liczyć będzie 28 placówek franczyzowych i 3 oddziały własne.
Szybki rozwój sieci freedom nieruchomości to przede wszystkim zasługa nowoczesnego model świadczenia usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, u podstaw którego leży słuchanie potrzeb klienta, wyjątkowa dbałość o przygotowanie ofert nieruchomości oraz usystematyzowany plan marketingowy szybkiej sprzedaży nieruchomości.
„Do ofert nieruchomości podchodzimy jak do marek. Każda z nich musi mieć niepowtarzalny wizerunek, dzięki któremu wyróżnia się na rynku i przyciąga uwagę kupującego. Przygotowując nieruchomości do sprzedaży koncentrujemy się na określeniu jej mocnych i słabych stron, rozpoznaniu grupy docelowej, sprawdzeniu ofert, które stanowić mogą bezpośrednią konkurencję. Wykorzystujemy home staging (aranżacja wnętrz), profesjonalną fotografię, organizujemy open house. Dlatego też możemy się pochwalić wieloma transakcjami, kiedy to udało nam się sprzedać nieruchomość w ciągu niespełna miesiąca, podczas gdy wcześniej sprzedający zmagali się ze sprzedażą nawet kilka lat.” – mówi Agnieszka Dąbrowska, dyrektor ds. franczyzy freedom nieruchomości.
Cenionym przez klientów freedom nieruchomości rozwiązaniem jest bieżąca informacja na temat zainteresowania nieruchomością, którą powierzyli do sprzedaży. Freedom uruchomiło moduł, który umożliwia pełny dostęp do statystyk reklamowych oferty. „Każdy klient może zobaczyć jak przebiega promocja jego oferty, zarówno w poszczególnych okresach, jak i na różnych portalach nieruchomościowych. Co najważniejsze, dzięki temu można nadzorować pracę swojego doradcy ds. nieruchomości, kontaktować się z nim, by zasugerować korektę działań czy otrzymać informację zwrotną o planowanych zmianach.” – mówi Łukasz Kruszewski, dyrektor marketingu freedom nieruchomości
Każde z biur nieruchomości, każda z sieci franczyzowych walczy o to, by wyróżnić się na rynku, zaproponować swój własny pomysł na pośrednictwo nieruchomości i skupić wokół siebie jak najwięcej partnerów. Do tego samego dąży też marka freedom. Poza wymienionymi, dba jednak jeszcze o to, aby poprzez poprawę jakości prezentacji i pracy nad ofertami zmieniać wizerunek pośrednika w obrocie nieruchomościami. Profesjonalizować rynek.
Ciekawostką w sieci biur freedom nieruchomości jest fakt, że największą grupą franczyzobiorców są kobiety. Wśród najczęściej wymieniany powodów dla których zdecydowały się na tę branżę podają: iż cenią sobie elastyczność pracy, 100% wpływ na wynik swojej pracy, kontakt z ludźmi a przede wszystkim cieszący efekt w postaci sprzedanych nieruchomości.
Magdalena Wytrażek, która zarządza oddziałem freedom nieruchomości w Iławie uważa, że własny biznes w nieruchomościach pozwala jej przede wszystkim na zarządzanie własnym czasem, ale też: „Poprzez prowadzenie własnej działalności uświadomiłam sobie jak ważny jest rozwój osobisty i że zależy tylko od nas samych. Istotna jest także radość z efektów pracy, mam na myśli nie tylko efekt w postaci podpisanego aktu notarialnego, ale także te pośrednie jak przygotowanie nieruchomości do sprzedaży, optymalne dobranie strategii marketingowej oraz wdzięczność klientów za pomoc przy istotnej dla nich kwestii jaką jest sprzedaż nieruchomości. Dzięki wsparciu franczyzodawców pierwsze kroki w zupełnie nowej dziedzinie mogłam stawiać stosunkowo bezboleśnie, a możliwość uzyskania pomocy w bieżącej działalności pozwala rozwijać skrzydła.”
Własny biznes, z jednej strony niesie za sobą duże profity w postaci niezależności, a z drugiej odpowiedzialność. Odpowiedzialność nie tylko za swój los czy rodziny, ale przede wszystkim – o czym często się zapomina – klientów, którym świadczy się usługi. W branży nieruchomości powszechne jest mówienie o umowach i sprzedaży, natomiast rzadko kto dostrzega w tym realne problemy sprzedających. Umowa pośrednictwa nie jest czystym dokumentem, a symbolem ciężaru jaki pośrednik chce zabrać z barek klientów
Agnieszka Dąbrowska, dyrektor ds. franczyzy, tel. 732 939 738
freedom nieruchomości – marka biur nieruchomości działająca w duchu nowoczesnego marketingu szybkiej sprzedaży nieruchomości. Na rynku istnieje od 2010 roku. W chwili obecnej grupa freedom liczy 3 oddziały własne (Olsztyn, Warszawa, Gdańsk) oraz 22 placówek franczyzowych. www.freedom-nieruchomosci.pl