ORGANIQUE JEST KOBIETĄ - wywiad z z dyrektor zarządzającą Anną Gocałek
Przeczytasz w 3 minuty

ORGANIQUE JEST KOBIETĄ – wywiad z z dyrektor zarządzającą Anną Gocałek

Aromatyczne kosmetyki Organique są znane i lubiane zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Ta firma, z ponad dwudziestoletnią tradycją, to jeden z niekwestionowanych liderów na polskim rynku kosmetyki naturalnej. O przygodzie z marką, inspiracjach oraz specyfice produktów rozmawiamy z dyrektor zarządzającą Anną Gocałek.

Zarządzasz firmą już od ponad dwóch lat, jednak Twoja kariera związana z Organique jest zdecydowanie dłuższa. Jak się zaczęła ta przygoda?

To było w 2010 roku. Firma miała już sieć sklepów z własnymi kosmetykami. Swoje pierwsze kroki w Organique stawiałam właśnie w jednym z nich. Potem trzyletnia przerwa. Ze względu na wielką sympatię do firmy, wróciłam z pomysłem na rozwój działu sprzedaży. Przedstawiłam gotowy projekt i objęłam stanowisko szkoleniowca.

Stanowisko szkoleniowca to był tylko przystanek w Twojej karierze.

Tak, można śmiało powiedzieć, że rozwijałam się razem z marką. Po jakimś czasie zaczęłam zarządzać działem szkoleń, aby ostatecznie objąć stanowisko dyrektor zarządzającej.

Jakie są według Ciebie największe atuty marki?

Przede wszystkim spójność oferty. Sposób tworzenia produktów. Kosmetyki mają bardzo dopracowane, naturalne składy, bezpieczne formuły, wypracowany wspólny mianownik. W naszym portfolio są gotowe linie kosmetyczne, które umożliwiają wykonanie pełnego zabiegu, zarówno w gabinecie kosmetycznym, jak i w domowym zaciszu.

Co zatem wyróżnia firmę jako organizację? ORGANIQUE JEST KOBIETĄ - wywiad z z dyrektor zarządzającą Anną Gocałek

Na pewno sposób zarządzania. Właściciele firmy traktują swoich pracowników partnersko, wspierają ich rozwój, z dużą otwartością podchodzą do pomysłów zespołu. Po prostu wierzą w nas!

Organique ma kilka nóg biznesowych. Sprzedaż detaliczna, oferta przeznaczona do salonów SPA, ale również produkcja kontraktowa. Bardzo długo unikaliście tego trzeciego rozwiązania, teraz stało się ono ważnym filarem działalności firmy. Czy to wynika z dynamicznego rozwoju zakładu produkcyjnego?

Na to złożyło się kilka czynników. Rozwój zakładu produkcyjnego jest oczywiście kluczowy. Postanowiliśmy wykorzystać ten potencjał. Z drugiej strony widzimy ogromny trend rozwojowy na rynku kosmetyków naturalnych, którymi od dwudziestu lat się zajmujemy, specjalizując się w tej dziedzinie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, możemy dostarczyć klientom jakość, która jest mało dostępna na polskim rynku.

Współpracujecie zarówno z dużymi korporacjami, agencjami reklamowymi, jak i niewielkimi firmami, oferując indywidualnie dobrane propozycje prezentów.

Tak, możemy sobie pozwolić na takie działania ze względu na to, że jesteśmy samowystarczalni. Cały proces powstawania produktu, począwszy od pomysłu, przez produkcję, opracowanie grafiki etykiet, po konfekcję, przebiega wewnątrz firmy. Mamy możliwość personalizacji każdego produktu, nawet w bardzo małych partiach. Jesteśmy w stanie zrealizować zamówienie nawet na pojedynczy kosmetyk, choć jeszcze nie zdarzyło nam się takie zlecenie :)

Ile trwa realizacja zamówienia na spersonalizowany produkt?

W przypadku tworzenia zupełnie nowego kosmetyku, proces może trwać od trzech do dziewięciu miesięcy. Wynika to z konieczności wykonania wszystkich badań związanych z jakością oraz rejestracją kosmetyku. Inaczej to wygląda w przypadku personalizacji samej etykiety, takie zlecenie możemy zrealizować już w kilka dni.

Organique kieruje swoją ofertę do obu płci, jednak specyfika produktów powoduje, że zdecydowana większość waszych odbiorców, to kobiety. Jak to wygląda wewnątrz firmy? Czy wśród pracowników macie dużą reprezentację kobiet?

Nie ma wątpliwości, że Organique jest kobietą. Zespół jest w zdecydowanej większości kobiecy. Dzięki takiej proporcji rozumiemy potrzeby naszych klientek.

To polska marka, z rodzimym kapitałem, jednak kosmetyki są inspirowane naturalnymi rytuałami z całego świata. Czym się kierujecie przy wyborach surowców?

Staramy się bardzo świadomie wybierać składniki, które znajdują się w naszych produktach. Chcemy, żeby nasze kosmetyki były nie tylko skuteczne i przyjemne w stosowaniu, ale również zdrowe. Część naszej oferty to kosmetyki dedykowane wegetarianom i weganom. Inspirujemy się bogactwem natury, zarówno rodzimej, jak i tej bardziej egzotycznej. Ważne są dla nas zarówno właściwości surowców, jak i sposób ich pozyskiwania, z poszanowaniem naturalnego środowiska oraz pracy ludzi, którzy się tym zajmują.

Na koniec zapytam za co najbardziej lubisz produkty Organique?

Zdecydowanie za konsystencję. Za to, że stosowanie tych kosmetyków sprawia ogromną przyjemność. I za to, że one naprawdę się nigdy nie nudzą!

Dziękuję za rozmowę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.