Pierwszy ogólnopolski konkurs dla firm, które dzielą się wiedzą, rozwijają kapitał intelektualny pracowników i dbają o kompetencje swoich Ekspertów.
Rusza pierwszy ogólnopolski konkurs o tytuł Ambasadora Zarządzania Wiedzą. Organizatorzy zapraszają do udziału firmy, dla których dzielenie się wiedzą jest kluczowym elementem w drodze do sukcesu. Spośród nadesłanych do 20 maja zgłoszeń, Jury wybierze finałową piątkę. Najlepsi z najlepszych przedstawią swoje praktyki podczas konferencji eksperckiej. Organizacja, która wyróżni się unikalnymi i skutecznymi metodami rozwijania kapitału intelektualnego otrzyma tytuł Ambasadora Zarządzania Wiedzą.
Nie od dziś wiadomo, że fundament organizacji, która skutecznie opiera się burzom na rynkowym oceanie, stanowią ludzie. Kompetencje i zaangażowanie pracowników to siła napędowa, która pcha organizację do przodu.
W każdej organizacji są eksperci, którzy posiadają unikalną wiedzę. Świadome tego firmy pozwalają im się rozwijać oraz dają narzędzia i możliwości, by dzielili się kompetencjami z resztą zespołu.
Jedni pracownicy, w naturalny sposób, w codziennej komunikacji, udzielają rad inni, potrzebują zachęty i odpowiednich warunków by dzielić się wiedzą z zespołem. Przedsiębiorstwa, które wykorzystują potencjał ludzki i umiejętnie zarządzają kapitałem intelektualnym, odnoszą sukcesy, stanowią wzór do naśladowania i skutecznie budują swoją przewagę konkurencyjną
Ambasador Zarządzania Wiedzą to pierwszy w Polsce konkurs, którego ideą jest zwrócenie uwagi na aspekt dzielenia się wiedzą. Inicjatywa ma na celu wskazanie oraz wyróżnienie organizacji stosujących najlepsze praktyki, metody oraz narzędzia. Tytuł otrzyma firma, która zaprezentuje godny naśladowania przykład dzielenia się wiedzą oraz inwestowania w zasoby intelektualne swoich pracowników.
Kwestie związane z zarządzaniem wiedzą w organizacji są w Polsce zagadnieniem niszowym. – mówi członek Jury Prof. Piotr Płoszajski. Cieszę się, że konkurs Ambasador Zarządzania Wiedzą stara się podnieść jego znaczenie do należytej roli. Po pierwsze, wiele firm podejmuje tego typu działania nie mając świadomości, że de facto zarządza wiedzą. Po drugie, jest to w moim przekonaniu, obok szybkiego dostępu do informacji czy odpowiedniego zarządzania czasem, kluczowy element zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku i decyduje o sukcesie przedsiębiorstwa.
Do udziału w konkursie Ambasador Zarządzania Wiedzą zaproszeni są wszyscy, którzy chcą podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Zgłoszenia należy wysyłać do 20 maja br. za pomocą formularza dostępnego na stronie www.ambasadorzarzadzaniawiedza.pl. Opis można uzupełnić zdjęciem lub krótkim nagraniem video. Jury pod przewodnictwem Prof. Piotra Płoszajskiego oceni skuteczność działań w zakresie dzielenia się wiedzą, pomysł, jego realizację oraz kreatywność kandydatów.
Spośród wszystkich zgłoszeń, kapituła konkursu wyłoni 5 finalistów, którzy będą walczyć o zwycięstwo. Dodatkowo, finaliści mają szansę zdobyć nagrodę publiczności. Sylwetki wyróżnionych firm poznamy 27 maja br.. Kolejny etap to prezentacje najlepszych praktyk podczas konferencji, która odbędzie się 11 czerwca br.. Zwycięzca otrzyma tytuł Ambasadora Zarządzania Wiedzą.
Organizatorem konkursu jest firma Orange Polska, która realizuje projekt „Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą eksperta” współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie: www.ambasadorzarzadzaniawiedza.pl