Responsywna strona internetowa pozwala na wygodne i intuicyjne przeglądanie treści witryny niezależnie od urządzenia. Obecnie coraz powszechniej do tego celu wykorzystuje się zarówno smartfony, jak i tablety. Aby strona pozostała w takim przypadku przyjazna dla użytkownika musi być w pełni responsywna. Na czym polega ta idea? Podpowiadamy.
Czym jest responsywna strona internetowa?
Responsywna strona internetowa wywodzi się z angielskich słów „Responsive Web Design” i oznacza, że witryna automatycznie dopasowuje się do wielkości wyświetlacza w urządzeniu, aby zapewnić maksymalnie komfortowy odbiór treści. Aby zachować czytelność tekstu oraz widoczność poszczególnych elementów dynamicznie zmienia wielkość i rodzaj czcionki, a także ułożenie przycisków i wielkość obrazków. Tym samym użytkownik może bez przeszkód uzyskać wszystkie potrzebne dla niego informacje nawet w trakcie korzystania z niewielkiego ekranu smartfona.
Nie jest żadną tajemnicą, że obecnie coraz częściej do przeglądania internetu korzysta się z urządzeń mobilnych. Tym samym witryna www musi być atrakcyjna zarówno dla użytkowników smartfonów, jak i osób, które korzystają z dużych monitorów komputerów lub z szerokokątnych telewizorów. Zamiast więc iść na zbędne ustępstwa, standardem stało się przygotowywanie stron www, które dynamicznie dopasowują się do potrzeb konkretnego użytkownika, a więc rozmiarów ekranu urządzenia. Takie usługi ma w swojej ofercie między innymi firma Venti, a z jej ofertą można zapoznać się pod adresem https://www.venti.pl/projektowanie_stron_www.php.
Dlaczego warto postawić na responsywną witrynę www?
Oprócz korzyści dla samego użytkownika, niezwykle istotnym powodem jest także to, że wyszukiwarki internetowe, a przede wszystkim Google, przywiązują dużą wagę do stron responsywnych. Witryna internetowa powinna działać szybko i nie sprawiać problemu niezależnie od urządzenia z jakiego korzystamy. Wyszukiwarki internetowe testują jej prędkość oraz czytelność. Co ma bezpośrednie przełożenie na SEO.
Strona responsywna jest po prostu atrakcyjna dla odbiorcy. To istotny argument przemawiający za tym, że warto obecną witrynę firmową dostosować do aktualnych standardów. Użytkownik przyzwyczajony do wysokich standardów w dzisiejszym internecie bardzo szybko opuści stronę, która jest niewygodna lub nieczytelna na jego ulubionym urządzeniu i po prostu uda się do konkurencji. Jeśli więc nasza witryna wymaga istotnych zmian to warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy profesjonalistów, na przykład w firmie https://www.venti.pl/.