Słownik Przedsiębiorczej Mamy: A jak analiza

W biznesie analiza jest stałym elementem towarzyszącym nam każdego dnia. Już na etapie planowania firmy przygotowujemy analizę SWOT (mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń). W trakcie prowadzenia przedsiębiorstwa niekiedy wykonujemy analizę portfela produktów macierzą BCG, albo po prostu przyglądamy się zebranym danym i rozważamy dalszy kierunek działań. Analiza staje się zazwyczaj podstawą do podejmowania skutecznych decyzji. Bez niej biznes nie istnieje.

Analiza to także stały element macierzyństwa. Która z mam nie wykonywała szybkiej analizy zagrożeń, widząc, że ich maluch sięga po płatki, które leżą na górnej półce? Ile z nas po tym, jak dziecko zostało pochwalone przez nauczycielkę od biologii, nie widziało w tym szans na bycie mamą przyszłego lekarza? Nie wspominając już o analizie jego nie zawsze racjonalnych i przewidywalnych zachowań (czasem łatwiej przewidzieć kryzys w gospodarce niż to, co wymyśli nasz maluch).

Jeśli prowadzisz zatem firmę, a jednocześnie realizujesz się w roli Mamy, to jesteś z pewnością mistrzynią analizy! Ogrom zadań, które realizujesz każdego dnia sprawiają, że przenosisz tę umiejętność z jednej sfery do drugiej. A biorąc pod uwagę, że to doświadczenie liczy się podwójnie, to Moja Droga zdecydowanie zasługujesz na medal. A jeśli nie medal to przynajmniej masaż lub dobrą kawę przy lekturze Magazynu Businesswoman&life. ; )

Anna GoławskaAnna Goławska

Kobieta, żona, mama, przedsiębiorca.

www.goaniago.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.