W piątek 18 listopada 2022r. w Galerii Dominikańskiej otwarto wystawę Wro Fashion Foto. Motywem przewodnim tegorocznej, ósmej edycji było hasło Moda vs Architektura. Z tego właśnie względu w jasnym, przestronnym i eleganckim lokalu przygotowano wydruki nie tyko modowych zdjęć, ale także fotografie wrocławskiej architektury.
Wrocław architektoniczny
Pomysłodawcą oraz organizatorem akcji jest agencja modelingowa SPOT Management. W tym roku w projekcie wzięło udział 15 fotografów, którzy tworzą w obszarze fotografii mody i fotografii ludzi. Tegoroczna edycja miała jednak wyjątkową formułę – każdy z artystów wylosował budynek lub obiekt będący rozpoznawalnym architektonicznie symbolem Wrocławia. „Wrocław jest przecież niezwykle różnorodny, jeśli chodzi o zabudowę i styl. Musimy to promować i podkreślać” – mówi Maciej Kuczyński reprezentujący Galerię Dominikańską.
Artyści mieli za zadanie przygotować dzieło, którego punktem wyjścia, inspiracją jest właśnie wylosowana budowla. W Galerii Dominikańskiej możemy oglądać wiszące obok siebie fotografie mody i architektury – dopiero to połączenie pozwala odczytać, w jaki sposób fotograficy zmagali się ze swoim tematem, jak go przełożyli na język mody. To niezwykle interesujące, jak te dwie fotografie mogą się przenikać i uzupełniać.
Motyw przewodni wprowadził dualizm w charakterze zdjęć – z jednej strony obserwujemy fotografie zdominowane przez stylizacje w bieli, czerni i odcieniach szarości, z drugiej zaś zdjęcia z mocnym, kolorowym akcentem. Duże wydruki prac sprzyjają analizie przekazu twórców- czasem drobne elementy kompozycji, czy stylizacji są sygnałem i dają pełnię odbioru całości fotografii.
Twórcze zaplecze
Fotografia mody to cały sztab ludzi pracujących na efekt końcowy – to wizażyści, styliści, fryzjerzy. Wielką pracę wykonali właśnie styliści, którzy mając do dyspozycji butiki dostępne w Galerii Dominikańskiej, umieli przełożyć ogólnodostępną modę na język fotografii modowej o bardzo wymagającym zabarwieniu. To już kolejna edycja, która pokazuje, że Wro Fashion Foto to nie tylko narzędzie prezentacji zdolnych i obiecujących fotografów. To także sposób na aktywizację i promocję całego środowiska związanego z branżą modową na Dolnym Śląsku.
Event zgromadził śmietankę branży mody Wrocławia – na otwarciu gościło około 130 osób, w tym modelki i modele agencji SPOT Management. Podczas wieczoru przedstawiono wszystkich twórców i wszystkie osoby zaangażowane w projekt, wręczono im dyplomy, a fotograficy otrzymali upominki od marek Ibra i Color Care, czyli makijażowych partnerów wydarzenia. Zgodnie z tradycją uczestnicy wernisażu mogli głosować na najbardziej interesującą fotografię, zaś spośród głosujących wylosowano vouchery na kolację ufundowane przez Restaurację Piwnica Świdnicka.
Efekty pracy fotografów oraz ich ekip będzie można oglądać w Galerii Dominikańskiej do końca roku w lokalu na pierwszym piętrze. Wstęp na wystawę jest bezpłatny.