Do końca września br. przedłużony został termin przesyłania zgłoszeń do 9. edycji rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 w opinii specjalistów i menedżerów organizowanego przez firmę Antal. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów.
Ranking od 8 edycji wyróżnia najbardziej pożądanych przez specjalistów i menadżerów pracodawców i dostarcza tym samym cennych informacji na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudnienia.
– Ze względu na trwający okres wakacyjny i związane z nim wyjazdy urlopowe postanowiliśmy przesunąć termin zakończenia zgłoszeń o miesiąc. Wierzymy, że dzięki temu, wszystkie osoby, które przebywają na urlopach, często bez dostępu do komputera, będą mogły skorzystać z szansy zgłoszenia się do rankingu Najbardziej Pożądanych Pracodawców 2021 w późniejszym terminie – powiedziała Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.
Laureaci konkursu mają możliwość zyskania niezbędnej wiedzy dotyczącej pozycjonowania swojej marki na rynku oraz zyskują dodatkową promocję i korzyści marketingowe.
– Nagrody, wyróżnienia czy certyfikaty to elementy budujące wizerunek pracodawcy. Warto wykorzystywać je w komunikacji marketingowej do promocji przedsiębiorstwa na zewnątrz, jak i w ramach zespołu pamiętając o tym, że sukces nigdy nie jest zasługą jednej osoby. Otrzymanie prestiżowego wyróżnienia to ważny element budowania pozycji w relacjach B2B, dlatego warto wykorzystywać go w codziennej komunikacji biznesowej, zachęcając do współpracy potencjalnych kontrahentów – dodała Grażyna Stec z Neuron Agencji PR.
Wizerunek dobrego i pożądanego pracodawcy to cenne aktywo, które pozwala nie tylko pozyskiwać najlepsze talenty, ale także obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji.
– Atrakcyjny pracodawca łatwiej pozyskuje pracowników o odpowiednich kompetencjach i potencjale intelektualnym i skuteczniej potrafi ich zatrzymać. To szczególnie ważne w kontekście oczekiwań pokolenia Y, które oczekuje od pracodawcy nie tylko odpowiednich warunków płacowych i inwestycji w rozwój, ale także prestiżu firmy – dodała Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.
Dotychczas wyróżniono i nagrodzono ponad 100 najlepszych firm, z punktu widzenia specjalistów i menadżerów, organizacji. Tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy przyznawany jest firmom z następujących obszarów: instytucje finansowe, IT, energetyka, farmaceutyka, FMCG, nieruchomości, produkcja, marketing, PR, reklama i wiele innych.
Jak powstaje ranking?
Badanie składa się z trzech modułów – HR Pulse, Employee Pulse i Candidate Pulse. Do przygotowania rankingu wykorzystane zostaną trzy źródła wiedzy, aby zapewnić kompleksowe spojrzenie na markę pracodawcy.
- Pierwszym z nich jest kompleksowe badanie ankietowe (CAWI) wśród przedstawicieli działów HR badanych firm. Pozwala ono na zebranie wiedzy z zakresu zarówno twardych wskaźników HR, jak i podejmowanych działań przez firmę.
- Drugim źródłem wiedzy są opinie samych pracowników firmy udzielonych w badaniu online i/lub tradycyjnym – papier/ołówek (w szczególnych przypadkach).
- Opcjonalnym, trzecim i ostatnim źródłem wiedzy jest badanie ankietowe (CAWI) wśród specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie – stanowi ważną informację zwrotną o postrzeganiu marki na rynku przez potencjalnych kandydatów (element ten nie jest brany pod uwagę w przypadku potyczki o tytuł Lidera w danej kategorii).
Sama akcja NPP to 2 składowe: Ranking według opinii Specjalistów i Menedżerów oraz badanie indywidualne poszczególnych firm, które chcą wziąć udział w akcji i powalczyć o tytuł lidera w poszczególnych kategoriach.
Z kategorii tematycznej przyznawane będą wyróżnienia firmom, które okażą się m.in.: Liderem Benefitów, Liderem Rekrutacji, Liderem Atrakcyjności Biurowej czy Liderem Przyjaznym Menadżerom lub Rodzicom.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem udziału w rankingu jest prowadzenie przez pracodawcę działalności połączonej z zatrudnianiem pracowników nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy przed dniem zgłoszenia udziału w badaniu na terenie Polski. Pracodawca powinien zatrudniać więcej niż 50 osób i zaakceptować regulamin rankingu.
Firmy mogą zgłosić się do udziału w rankingu do końca września bieżącego roku. Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas oficjalnej gali. Wyróżnieni pracodawcy zostaną nagrodzeni statuetkami oraz dyplomami. Raport na bazie rankingu zostanie opublikowany w wersji online.
***
O Antal Market Research
Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.
Regulamin i więcej informacji: www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl