„Sposób na opornych. Skuteczne wywieranie wpływu ”
Każdego dnia wywierasz wpływ na kogoś lub ktoś wpływa na ciebie. Żeby odnieść sukces w biznesie lub życiu osobistym, musisz wiedzieć, jak skutecznie oddziaływać na myślenie, uczucia i działania innych ludzi oraz… jak obronić się przed niechcianym wpływem.
Dzięki tej książce zrozumiesz, że wywierania wpływu możesz się nauczyć – to nie jest umiejętność wrodzona. Przede wszystkim jednak poznasz sprawdzone techniki i ich przydatność w codziennych sytuacjach, niezależnie od tego, czy chcesz być bardziej przekonujący wobec szefa, znaleźć sposób na niesforne dziecko, czy też wpłynąć na trudnego partnera.
Autor książki – Terry R. Bacon – to uznany ekspert w swojej dziedzinie, który o sztuce wywierania wpływu wie wszystko. Od ponad 30 lat współpracuje z firmami międzynarodowymi jako innowator, nauczyciel, trener i konsultant w zakresie przywództwa, zarządzania, rozwoju przedsiębiorstw i umiejętności interpersonalnych. Swoim cennym doświadczeniem dzieli się w tej książce.
Informacje o autorze
Terry R. Bacon został uznany przez magazyn „Leadership Excellence” za jednego ze stu najwybitniejszych na świecie myślicieli w dziedzinie przywództwa. Kształcił się na prestiżowych uczelniach: Wharton School, University of Chicago, Stanford University i Harvard Business School. Jest wspólnikiem i naukowcem w Korn/Ferry Institute, ośrodku badawczym Korn/Ferry International, firmy będącej światowym liderem w dziedzinie badania talentów i zarządzania. Od ponad trzech dekad współpracuje z organizacjami międzynarodowymi jako innowator, nauczyciel, trener i konsultant w zakresie przywództwa, zarządzania, rozwoju przedsiębiorstw i umiejętności interpersonalnych. W 1989 roku założył Lore International Institute, prestiżową firmę koncentrującą się na rozwoju menedżerów szczebla wyższego, która w 2008 roku została włączona do Korn/Ferry International.
Bacon jest płodnym pisarzem i mówcą. Jest autorem i współautorem ponad stu książek, artykułów, skryptów i opracowań badawczych, w tym: What people want, Leading in a boundaryless organization i Sztuka skutecznego przywództwa (GWP 2013). Zajmuje się takimi zagadnieniami, jak: przywództwo w trudnych czasach, zrównoważone przywództwo, szacunek, odpowiedzialność, cykl rozwojowy firmy, sprzedaż oparta na odkrywaniu wewnętrznych motywów, oczekiwania podwładnych wobec menedżerów, liderzy prowadzący liderów, ideologiczne podstawy coachingu zorientowanego na klienta, zarządzanie firmą międzynarodową, tworzenie relacji z klientem, analiza behawioralna a doświadczenie klienta oraz tworzenie kadry kierowniczej szczebla wyższego.
Recenzja
Czytając tę książkę, staniesz przed pytaniem, na które będziesz musiał odpowiedzieć sobie szczerze i nieskromnie: „Dlaczego ktoś miałby za tobą pójść?”. Każdy chciałby porywać tłumy, jednak udaje się to nielicznym.
Możesz być menedżerem, kierownikiem wysokiego szczebla, ale to jeszcze nie oznacza, że jesteś liderem. To nie jest książka dla osób, którym marzy się sprawowanie kontroli czy narzucanie innym swojej woli. Natomiast powinieneś po nią sięgnąć, jeśli chcesz nauczyć się wpływania na innych tak, aby robili to, co chcesz, zupełnie dobrowolnie!
Elwira Piwowarska, kobieta.wp.pl
Spis treści
Wstęp
Podziękowania
Wprowadzenie
CZĘŚĆ 1. Sprawić, aby inni podążyli za tobą
Rozdział 1. Podstawy wywierania wpływu
Rozdział 2. Strategie i techniki wywierania wpływu
CZĘŚĆ 2. Etyczne techniki wywierania wpływu
Rozdział 3. Pozwól, że ci wyjaśnię. Logiczna perswazja i odwołanie do autorytetu
Rozdział 4. Uwierz mi. Wymiana i stwierdzenia
Rozdział 5. Znajdowanie wspólnej płaszczyzny. Kontakt towarzyski i odwołanie do więzi
Rozdział 6. Co o tym sądzisz? Konsulting i budowanie sojuszu
Rozdział 7. Inspirowanie. Odwołanie do wartości i modelowanie
Rozdział 8. Zwiększanie siły oddziaływania. Jak skuteczniej wpływać na innych
CZĘŚĆ 3. Ciemna strona wywierania wpływu
Rozdział 9. Wolałbym nie. Unikanie
Rozdział 10. Co minuta rodzi się frajer. Manipulacja
Rozdział 11. Wygrać poprzez zastraszanie
Rozdział 12. Oferta nie do odrzucenia. Groźby
Tytuł/podtytuł: Sposób na opornych. Skuteczne wywieranie wpływu
Autor: Terry R. Bacon
Tłumacz: Agata Błaż
Tytuł oryginału: Elements of influence. The art of getting others to follow your lead
Język oryginału: angielski
Data wydania: 8 października 2013 r.
ISBN 13: 978-83-7489-504-0
EAN: 9788374895040
Numer wydania: pierwsze
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Format: 135 x 205 mm
Liczba stron: 352
Cena detaliczna: 39,90 zł
Patronaty: Wirtualna Polska, Kobieta.wp.pl, „Businneswoman&life”
WWW: http://www.gwp.pl/12696,sposob-na-opornych-skuteczne-wywieranie-wplywu.html