20 lat marki Baumit w Polsce!
Przeczytasz w 5 minuty

20 lat marki Baumit w Polsce!

20 lat marki Baumit w Polsce!

Rokrocznie zakłady produkcyjne firmy Baumit opuszczają setki tysięcy ton suchych mieszanek tynkarskich, zapraw murarskich i klejących, jak również produktów mokrych do wykończenia elewacji. Każdego dnia wykorzystują je w swojej pracy wykonawcy, inwestorzy oraz architekci. W tym roku renomowana marka obchodzi jubileusz XX-lecia obecności na polskim rynku. Jak wygląda przepis na sukces made by Baumit?

Tradycja i nowoczesność

Marka Baumit powstała w 1988 roku z połączenia dwóch austriackich koncernów – Schmid Industrie Holding oraz Wietersdorfer Gruppe. Czerpiąc z ich ponad 100-letniego doświadczenia w branży materiałów budowlanych, Baumit szybko ugruntował swoją pozycję, tworząc rozległą sieć przedstawicielstw handlowych, filii i zakładów produkcyjnych w 30 krajach środkowej, południowej i wschodniej Europy oraz w Chinach.

Początki istnienia polskiego oddziału datuje się na 1994 rok, kiedy to otwarto biuro we Wrocławiu. Kilkuosobowy zespół szybko się powiększał i siedziba firmy została przeniesiona z Podwala na Maślice. Trzy lata później został otwarty pierwszy zakład produkcyjny w Piotrkowie Trybunalskim, w którym rozpoczęto produkcję gipsu pod marką Baumit, a także tynków gipsowych i produktów mokrych. W 2000 roku uruchomiono linię produkcyjną w drugiej fabryce, tym razem w Bełchatowie. Pierwsza dekada działalności firmy Baumit w Polsce zostaje doceniona przez specjalistów z branży budowlanej i uhonorowana nagrodą Budowlana Firma Roku. Jednocześnie SIH (Schmid Industrie Holding), w skład którego wchodzi również Baumit, przejął markę Bayosan,  znaną z profesjonalnych produktów przeznaczonych do renowacji budynków.

W 2006 roku siedziba główna Baumit została przeniesiona do reprezentacyjnej kamienicy znajdującej się przy ul. Sukiennice 6 w samym sercu Wrocławia. Rosnące zapotrzebowanie rynku budowlanego na wysokiej jakości materiały skłoniło Baumit do uruchomienia w 2007 roku nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Łowiczu. Rocznie zaopatruje on polski rynek w blisko 250 tys. ton materiałów budowlanych. Okres ten był także wyjątkowy pod względem finansowym. Obroty firmy Baumit przekroczyły 100 mln złotych i stale rosły, aby w 2008 roku przekroczyć już 200 mln zł. Satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe stworzyły szansę dalszej rozbudowy firmy w Polsce. W kwietniu 2011 roku zakończono budowę kolejnej fabryki firmy Baumit, tym razem ulokowanej w zachodniej części kraju, w Pobiedziskach w województwie wielkopolskim. Ten najnowocześniejszy w Europie zakład produkcyjny specjalizuje się głównie w wytwarzaniu tynków gipsowych, cementowo-wapiennych, zewnętrznych i wewnętrznych, zapraw murarskich oraz klejących a także tynków strukturalnych i farb elewacyjnych.

Produkty z przyszłością

Szeroka oferta produktowa Baumit w Polsce obejmuje przede wszystkim kompletne systemy ociepleń budynków, tynki maszynowe, cementowo-wapienne i gipsowe, ponadto produkty do układania płytek ceramicznych, materiały do renowacji zabytków, a także jastrychy, wyprawy wierzchnie oraz zaprawy murarskie. Historia firmy Baumit nierozerwalnie wiąże się z wprowadzaniem innowacyjnych produktów na rynek. Do najważniejszych należy wdrożenie w 2001 roku tynku maszynowego gipsowego lekkiego. Dwa lata później oferta zostaje poszerzona o gips szpachlowy oraz gładź gipsową białą. W 2004 nastąpiło urozmaicenie oferty produktów renowacyjnych o wyroby marki Bayosan. W tym samym czasie zadebiutowała cienkowarstwowa zaprawa do gazobetonu i silikatów. W 2006 oddano do użytku klientów pierwszą kotwę montażową do ociepleń StarTrack (wówczas KlebeAnker). W 2007 roku poszerzono ofertę tynków dekoracyjnych o samoczyszczący tynk NanoporTop (wówczas NanoporPutz). W następnym roku do tej rodziny produktów dołączyła samoczyszcząca farba NanoporColor (wówczas NanoporFarbe). Oba produkty zostały opracowane w oparciu o nanotechnologię. W 2009 roku stworzono grupę produktów przeznaczoną do układania płytek. W 2010 roku do użytku wykonawców oddano masy samopoziomujące Nivello oraz jastrych płynny Alpha. Dwa lata później poszerzono ofertę tynków maszynowych o tynk gipsowy o zwiększonej twardości Ratio Power. Rok 2014 to data premiery tynku dekoracyjnego CreativTop. Rodzina produktów do układania płytek zyskała dwa nowe kleje ProPlus oraz FlexFlow, a tynków maszynowych – tynk gładki MPI 25 Fine. Nowością w ofercie jest także tynk regulujący klimat pomieszczenia KlimaWhite. Na przestrzeni ostatnich 20 lat firma Baumit trzykrotnie zmieniała i poszerzała paletę kolorów produktów przeznaczonych do dekoracji elewacji. W 2003 roku wprowadzona została paleta 200 kolorów Baumit Colours of more emotion. Dwa lata później dodana została gama intensywnych odcieni ArtLine. W 2012 do dyspozycji architektów, wykonawców i inwestorów została oddana paleta Life zawierająca 888 modnych kolorów. System Life opiera się na 94 grupach kolorystycznych (z których każda zawiera 9 odcieni w jednej tonacji), 6 odcieniach bieli oraz 36 zupełnie nowych kolorach tynków mozaikowych. Ten największy w Europie zbiór barw powoduje, że można nie tylko wybrać oryginalny odcień fasady, ale także kreatywnie zestawiać je ze sobą oraz ze strukturą tynku dekoracyjnego.

Źródło architektonicznej inspiracji

Jednym z autorskich projektów marki Baumit, konsekwentnie realizowanym od kilku lat, jest konkurs Fasada Roku. Głównym założeniem plebiscytu jest nagrodzenie firm przyczyniających się do powstania elewacji, na których wykorzystano kompletną technologię Baumit: system ociepleń, system tynkowy z wykończeniem lub program produktów renowacyjnych z wykończeniem. Pierwsza edycja została zorganizowana w 2007 roku i od tego czasu odbyło się 7 odsłon plebiscytu, do których zgłoszono niemal 1000 realizacji z całej Polski. Rokrocznie Jury, złożone z architektów, przedstawicieli mediów branżowych i specjalistów z branży budowlanej, nagradza obiekty wyróżniające się doskonałym doborem kolorystyki oraz struktury, dbałością o detale architektoniczne, estetycznym efektem końcowym oraz wkomponowaniem budynku w otoczenie. W tym roku po raz pierwszy firma Baumit zdecydowała się zorganizować międzynarodową odsłonę konkursu pod nazwą Life Challenge 66. Laureaci z wielu krajów Europy, w których swoją siedzibę ma Baumit będą rywalizować o tytuł najlepszej europejskiej fasady. Finał konkursu odbędzie się 12 czerwca w wiedeńskim Muzeum Sztuki Użytkowej (MAK). W finale o nagrodę główną walczą również 2 obiekty z Polski, które zdobyły uznanie w krajowej odsłonie konkursu. Obiekty te zostały wyłonione w I etapie głosowania Jury spośród 237 obiektów zgłoszonych do konkursu z całej Europy.

Uznanie w branży

Nagrody i wyróżnienia są miarą sukcesu oraz odzwierciedleniem osiągnieć firmy. Na przestrzeni 20 lat działalności firma Baumit uhonorowana została licznymi tytułami, statuetkami oraz certyfikatami, które potwierdzają wysoką jakość produktów Baumit, rzetelną współpracę z partnerami oraz doskonałą kondycję przedsiębiorstwa. Firma trzykrotnie została nagrodzona tytułem Budowlana Firma Roku. W 2008 roku spółka otrzymała statuetkę Herkulesa Roku oraz Gazelę Biznesu. Wśród produktów nagrodzonych tytułem „Dobry Wybór” znalazły się m.in. tynk GranoporTop, system ociepleń Baumit open, kotwy montażowe StarTrack, tynk NanoporTop oraz powłoka dekoracyjna Artline Glitter. W 2009 roku firma Baumit otrzymuje tytuł „Renowator 2009” – za szczególne osiągnięcia w renowacji stref historycznych, a także zostaje wyróżniona prestiżowym tytułem Ruban d’Honneur w konkursie European Business Awards.

Baumit pro publico bono

20 lat działalności firmy Baumit w Polsce to nie tylko nowo otwierane zakłady produkcyjne, kolejne nowości oddawane do dyspozycji wykonawców, architektów i inwestorów, ale także szereg inicjatyw społecznych wspieranych przez spółkę. W 2005 roku zorganizowano I z V edycję prospołecznej akcji Baumit Kolorowe Emocje. Podczas tej imprezy najmłodsi mogli pomalować przygotowane specjalnie makiety budynków oraz wielkoformatowe powierzchnie różnymi kolorami, tworząc bajkowe miasteczka czy największe obrazy świata. Dzieci poza przyjemnością wynikającą z samego faktu malowania, uczyły się również co to są i jak okazywać emocje, takie jak miłość, szczęście, radość, troska czy też życzliwość i tolerancja. W latach 2006 – 2012 firma Baumit zaangażowała się w akcję Murale – „Muralia 2006” i „Stop przemocy”. Efektem tych działań jest kilka murali, które powstały na wrocławskich kamienicach. Wśród szczytnych inicjatyw nie zabrakło tych związanych ze sportem. Przede wszystkim warto wymienić Baumit Junior Soccer, Baumit Rally Team, jak również Mini Mistrzostw Europy Przedszkolaków w piłce nożnej. W 2012 roku Baumit dołączył do grona partnerów akcji „Podwodny Wrocław”, której efektem był płot namalowany przez uczniów z wrocławskiego liceum plastycznego. Ogrodzenie osłaniało wówczas plac budowy jednego z hoteli w centrum miasta.

Sukces firmy Baumit jest przede wszystkim wynikiem stałego podnoszenia innowacyjności produktów i ukierunkowania na zastosowanie nowoczesnych technologii. Naczelną zasadą firmy jest łączenie estetyki z funkcjonalnością. Właśnie dlatego marka Baumit doceniana jest przez architektów, wykonawców i inwestorów. Misja firmy wyraża się w przekonaniu, że ludzie mogą mieszkać ładniej, zdrowiej i oszczędniej. Dzięki produktom Baumit od 20 lat jest to możliwe także w Polsce.

www.baumit.com  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.