Wyborny biznes
Lunche biznesowe są nierozerwalnie związane z prowadzeniem interesów w wielu branżach na całym świecie. Ten model spotkań zyskuje coraz większą popularność także w Polsce, a na naszym rodzimym rynku pojawia się wciąż więcej interesujących restauracji, odpowiadających na rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorców.
Rozmowy biznesowe przy znakomitym jedzeniu w atrakcyjnym wnętrzu zyskują uznanie nie tylko wśród pracowników organizacji międzynarodowych, ale także w firmach o lokalnym profilu działalności. Lunch biznesowy otwiera możliwości, których często nie daje oficjalna komunikacja w biurze. Spotkanie na neutralnym gruncie w przyjemnej atmosferze pozwala rozmówcom lepiej się poznać. Warto więc pamiętać o kulturze osobistej, szacunku i utrzymywaniu lekkiego tonu konwersacji. Wspólne spożywanie obiadu jedzenia rozmówców na wzajemne potrzeby, pozwalając na bardziej elastyczne podejście do spraw zawodowych.
Lunch biznesowy umożliwia omówienie interesów w przyjaznej atmosferze i spróbowanie interesujących dań komfortowym miejscu, często jest też dla rozmówców sposobnością na zjedzenie pełnowartościowego posiłku w ciągu długiego dnia pracy. Dlatego ogromnie ważny jest wybór miejsca, które pozwoli na stworzenie doskonałych warunków do rozmowy biznesowej.
Obiad zharmonizowany z biznesem
W ostatnich latach zauważalna jest tendencja do rozbudowywania zaplecza restauracyjnego w centrach handlowych, które oferują nie tylko kuchnię tradycyjną w wyszukanych formach, ale także dania egzotyczne. Dzięki usytuowaniu różnorodnych punktów gastronomicznych w jednym miejscu, partnerzy biznesowi nie muszą szukać za każdym razem nowych miejsc na obiad. Pozwala to także na swobodną realizację spotkań z osobami reprezentującymi różne upodobania kulinarne lub pochodzącymi z odmiennych kultur.
Rzecznik Prasowy warszawskiej Galerii Mokotów, Ewelina Szymeczko, przekonuje, że możliwość wyboru odpowiedniego lokalu powinna łączyć się z potrzebami biznesu. – Charakter restauracji w Galerii Mokotów współgra z wymaganiami grupy docelowej naszego centrum handlowego. Galeria Mokotów sąsiaduje z dużą ilością parków biurowych, stąd naturalnym kierunkiem rozwoju części restauracyjnej było dostosowanie jej do potrzeb pracowników firm, które sąsiadują z Centrum. To jedyny taki obiekt w Warszawie – mówi Szymeczko. Oprócz strefy otwartej w Alei Smaków znajdują się zamknięte przestrzenie, gdzie można omówić sprawy biznesowe i dopracować projekty w kameralnych warunkach. Sprzyja temu nie tylko odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni, ale także szybki serwis.
Przyjemne interesy
Intensywny dzień pracy, spędzony na planowaniu strategii i zarządzaniu bieżącymi sprawami, powoduje, że jedzenie spychane jest na drugi plan. Spotkanie z klientem stanowi często jedyny moment w napiętym grafiku, pozwalający na chwilę oddechu i zjedzenie lunchu. Pracownicy parków biurowych również przyznają, że najchętniej przerwę na obiad spędziliby poza terenem biurowca. Ograniczani czasem, wybierają okoliczne centra handlowe, gdzie szeroki wybór oferty kulinarnej szybko zaspokaja zróżnicowane gusta i preferencje kulinarne, a oczekiwanie na danie jest skrócone do minimum. To wygodne rozwiązanie, które nie zabiera cennego czasu.
Rozmowom zawodowym sprzyjają także elastyczne godziny posiłków. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się brunche, kojarzone do niedawna z weekendowym lenistwem. Podaje się je zazwyczaj pomiędzy godziną 11. a 14., dzięki czemu łatwiej partnerom biznesowym wzajemnie dostosować swoje kalendarze. Warto zauważyć również, że w tym czasie lokale są zazwyczaj mniej zatłoczone.
– Połączenie śniadania i obiadu jest idealnym rozwiązaniem dla klientów biznesowych. To coraz chętniej wybierany format biznesowych spotkań, szczególnie jeśli jemy w gronie znajomych z uwagi na jego niezobowiązujący charakter – tłumaczy Ewelina Szymeczko. – Aleja Smaków w Galerii Mokotów reaguje na nowe trendy i potrzeby klientów. Oferta brunchowa została wprowadzona w wielu restauracjach zlokalizowanych w Alei Smaków, m. in. Bistro de la Gare, Monique Bakery & Wine, czy BALI Cafe &DIM SUM HOUSE.
Niezależnie od wyboru pory jedzenia i restauracji, warto pamiętać o tym, że godzinny lunch biznesowy w dobrej restauracji to konieczność i przyjemność, która może przynieść również profity dla firmy.