Rozpoczęła się rejestracja uczestników VII edycji prestiżowego konkursu Polish National Sales Awards, skierowanego do działówSprzedaży i Obsługi Klienta. Czas trwania zapisów to sześć miesięcy, od 16 kwietnia do 15 września br. PNSA to nie tylko konkurs, to platforma współpracy i wymiany doświadczeń dla osób zaangażowanych w kształtowanie standardów sprzedaży w Polsce.Tegoroczna, już VII edycja przebiega we współpracy z firmą A.T. Kearney, partnerem merytorycznym oraz z firmami Everconcept, DBMS i Macrologic, partnerami technologicznymi.
– PNSA to jedyny konkurs w Polsce, w którym do obiektywnej oceny wykorzystywana jest unikalna metodologia- mówi Elżbieta Pełka, Prezes Polish National Sales Awards. – Nagradzani są najlepsi w branży, którzy dzięki udziałowi w konkursie są dodatkowo motywowani do tego, aby każdego dnia być jeszcze lepszymi. Nagroda PNSA to potężny akcelerator chęci przekraczania własnych osiągnięć. PNSA promuje posiadanie najwyższych kompetencji, dumy z samodoskonalenia się oraz gruntownej i rzetelnej wiedzy branżowej sprzedawców.
Ubiegłoroczna, VI edycja konkursu PNSA zaskoczyła nowymi kategoriami. Po raz pierwszy wyłoniono najlepszych w obszarach: Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń, Dyrektor Sprzedaży w Banku, Menedżer Sprzedaży B2B oraz przyznano nagrodę i tytuł SUPER SPRZEDAWCA ROKU. Obecnie konkurs liczy 21 kategorii. Uczestnicy są zgłaszani przez swoją firmę, najpierw wypełniają formularze zgłoszeniowe on-line, oceniane przez zaprzysiężonych członków blisko50-osobowej Komisji Sędziowskiej.
Każda kategoria jest oceniana przez 5 sędziów. Zakwalifikowani do drugiego etapu finaliści przedstawiają indywidualne, 20-minutowe prezentacje. Nad przebiegiem konkursu czuwa A.T. Kearney – partner merytoryczny PNSA.
– W tym roku po raz pierwszy oficjalnym partnerem merytorycznym konkursu została międzynarodowa firma doradcza A.T. Kearney – powiedziała Elżbieta Pełka, Prezes Zarządu PNSA.
– Jesteśmy dumni z pozyskania partnera specjalizującego się w doradztwie biznesowym świadczonym najlepszym firmom na rynku.
Firma A.T. Kearney wniesie udoskonalenie metodyki oceny nadesłanych aplikacji zgodnie z obecnymi trendami rynkowymi, które będą się koncentrowały wokół innowacyjności i wykorzystania nowych technologii w procesie sprzedaży.
– Proces zgłoszeń uczestników oraz oceny sędziowskiej w konkursie PNSA jest w pełni zautomatyzowany. Dzięki współpracy PNSA z partnerem technologicznym, firmą Everconcept, PNSA otrzymała dedykowane rozwiązanie wykorzystujące nowoczesne i bezpieczne technologie informatyczne – mówi Jarosław Witwicki, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży Macrologic.
– Opracowany przez Everconcept system jest rozwiązaniem portalowym, w pełni dostępnym poprzez Internet i wykorzystującym zaawansowane mechanizmy automatyzacji procesów biznesowych – wyjaśnia Kamil Kamiński, Prezes Zarządu Everconcept S.A. – Jego architektura bazuje na mechanizmach zaimplementowanych we flagowych rozwiązaniach firmy Everconcept – systemach Everprogress Project Management oraz Everprogress Business Process Management.
VII edycja konkursu PNSA to innowacje technologiczne oraz rozszerzenie platformy edukacyjnej.
– Planujemy przygotowanie raportu „Innowacje w sprzedaży”, który będzie podsumowaniem najlepszych case’ów biznesowych z ostatniego roku oraz ciekawych trendów w zakresie sprzedaży – powiedział Marcin Okoński, Manager A.T. Kearney. – Raport zostanie udostępniony firmom biorącym udział w konkursie, a jego wybrane elementy zostaną przekazane czołowym czasopismom branżowym. W ramach PNSA będą również odbywały się warsztaty sprzedażowe dla uczestników konkursu. Ich celem jest pogłębianie wiedzy oraz transfer najlepszych praktyk sprzedażowych pomiędzy firmami z różnych branż.
PNSA zajmuje się również działaniami takimi jak m.in., organizowanie dyskusji w gronie specjalistów oraz badań rynkowych realizowanych wspólnie z instytutem badawczym Millward Brown, na tej podstawie zamieszczane są w mediach opracowane analizy rynkowe
Dzięki takim działaniom coraz więcej instytucji i organizacji angażuje się w realizację misji PNSA, jaką jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy.
– W obecnych realiach rynkowych bardzo ważne jest nie tylko zdobycie, ale głównie utrzymanie klienta oraz zbudowanie z nim partnerstwa – podkreśla Elżbieta Pełka. – Przewaga rynkowa przedsiębiorstwa może być i jest budowana właśnie na poziomie sprzedaży. Wprowadzanie dobrych praktyk w przedsiębiorstwach to pozytywny przykład dla innych firm oraz znak naszych czasów,
w których coraz bardziej liczy się odpowiedzialność za pracowników, za biznes i jego otoczenie.
Dla potrzeb konkursu PNSA firma DBMS przygotowała z kolei wyselekcjonowaną bazę podmiotów mogących pochwalić się dokonaniami w sprzedaży oraz udostępniła narzędzie do automatyzacji procesów sprzedaży greensender.pl, które umożliwiają budowanie zaangażowania potencjalnych kandydatów do konkursu.
– Jest to narzędzie umożliwiające budowanie kampanii hybrydowych i budowania logiki komunikacji bezpośredniej na podstawie zdarzeń np. kliknięcia w link czy wejścia na stronie- tłumaczy Tomasz Dziobiak, Właściciel, Członek Zarządu DBMS – Dzięki temu możemy automatyzować pewne reakcje ze strony PNSA, np. przypominać o tym, że użytkownik nie ukończył procesu rejestracji.
Dodatkowo DBMS merytorycznie objął opieką i wsparciem część konkursu w zakresie budowania efektywności sprzedaży w kanale mobilnym i internetowym, a także uzyskania synergii między kanałami sprzedaży w przedsiębiorstwach.