Prowadzenie biznesu bez strony internetowej jest możliwe, ale czy zasadne? Niekoniecznie. Własna domena to jednak nie wszystko. Po jej założeniu należy ją jeszcze odpowiednio zoptymalizować. Jedną ze składowych tej optymalizacji jest SEO. Czy warto brać je pod uwagę? Oczywiście. Poniżej dowiesz się nie tylko, jak to robić, ale przede wszystkim, jak robić to mądrze.
Podkreślmy to raz jeszcze, strona internetowa powinna być podstawą Twojej obecności w sieci. Tak, masz facebooka, masz instagrama, może nawet tiktoka. No dobrze, a co, jeśli któraś z wymienionych wyżej aplikacji przestaje działać? Albo Twoje konto zostaje zawieszone, lub, co gorsza, usunięte? Nie są to wcale tak rzadkie przypadki, jak mogłoby się wydawać. Warto mieć stałe miejsce w sieci, do którego możemy skierować klientów. A jeszcze ważniejszym jest, żeby było ono łatwo wyszukiwalne i szeroko widoczne, czyli innymi słowy: wysoko pozycjonowane.
Czym jest SEO i na czym polega?
SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Polega ona na podjęciu szeregu działań, które skupiają się na osiągnięciu jak najlepszej (najwyższej) widoczności
w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania, biorąc pod uwagę kluczowe frazy dla naszej oferty/produktu.
To znaczy, że im lepsze SEO posiada witryna, tym łatwiej i szybciej trafią na nią nasi klienci – a to (poza sprzedażą oczywiście) jest jeden z naszych głównych celów.
Co oznacza sformułowanie: „Strona ma dobre SEO”? To znaczy, że posiada odpowiedni (pod kątem oferty i popularności danych sformułowań w Internecie) zestaw fraz kluczowych, przejrzystą strukturę strony, szybkość ładowania oraz optymalizację treści pod kątem długości, jakości i wartości dla użytkowników. Nie bez znaczenia jest odpowiednia nawigacja strony i dopasowanie witryny do wersji mobilnej.
Jak poprawić SEO swojej strony i kto nam w tym pomoże?
Okej, wiemy już czym jest SEO i rozumiemy, dlaczego jest ważne dla rozwoju biznesu. Kto w Twojej firmie powinien się nim zająć? To zależy od wielkości przedsiębiorstwa, wykwalifikowania kadry i potrzeb firmy. Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek jest na tyle istotnym elementem budowania rozpoznawalności marki, że warto w jej budowaniu skorzystać z pomocy specjalistów. W Artegence staramy się wspierać naszych klientów na kilka sposobów, w zależności od ich oczekiwań. Jeśli prowadzisz już jakieś działania SEO, ale nie wiesz, na ile są one skuteczne lub chcesz zwiększyć ich efektywność, to dobrym rozwiązaniem będzie audyt.
Audyt SEO to analiza efektywności działań podejmowanych w kierunku poprawy pozycjonowania strony. Raport, który jest jej wynikiem ocenia treści, frazy kluczowe, aspekty techniczne, widoczność na różnych urządzeniach. Skupia się na wskazaniu mocnych i słabych punktów w serwisie, wykrywa problemy i sugeruje poprawki.
Jeśli już masz w firmie kogoś, kto opiekuje się tematem pozycjonowania, to także służymy pomocą. W Artegence praktykujemy kompleksowe szkolenia i konsultacje.
W zależności od potrzeby pomożemy w poszerzeniu wiedzy Twojego zespołu, nauczymy SEO od podstaw lub wskażemy obszary, które wymagają poprawy. Zbudujemy razem strategię SEO i tak ustalimy priorytety działań, aby stworzyć najbardziej optymalny harmonogram prac.
Wszystkie dane i analizy przekazujemy w formie czytelnych raportów, które ułatwią wdrożenie zmian. Priorytetem jest dla nas transparentność, realne zyski biznesowe naszych klientów, działanie zgodnie z zasadami wytyczonymi przez Google. Wiemy też, że połączenie SEO z innymi usługami przynosi najlepsze efekty, więc patrzymy na nie jako na element szerszej strategii biznesowej.
Biznes bez dobrego SEO to biznes, który nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału. Zadbaj o optymalizację swojej strony internetowej od dziś. Chętnie Ci w tym pomożemy. Znajdziesz nas tutaj: https://artegence.com/pl/services/optymalizacja-seo-z-artegence/
Artegence zajmuje się komunikacją 360°, a jej fundamenty i serce są w digitalu. Jest jedną z największych i najdłużej funkcjonujących agencji komunikacji digitalowej
w Polsce. Już od 1995 roku projektuje rzeczywistości dla marek. W oparciu o kreację, design, strategię i najnowsze technologie buduje projekty, które w twórczy i skuteczny sposób komunikują oferty klientów.
Artegence ma na swoim koncie tysiące udanych realizacji dla największych globalnych brandów, w tym kampanie, które uzyskują dobre wyniki biznesowe
i otrzymują nagrody na najważniejszych, branżowych konkursach.