Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów tegorocznej edycji badania reputacji osób, marek i firm. Tytuł Osoby Wysokiej Reputacji Premium Brand 2016 zdobyła Anna Dymna. Wyniki badania przedstawiono podczas uroczystej gali 11 maja br.
Osoba Wysokiej Reputacji Premium Brand 2016
Badanie reputacji Premium Brand jest realizowane od 11 lat wśród osób znających daną markę lub firmę (grupa min. 5000 respondentów). W tym roku po raz drugi zbadano również reputację osób znanych Polakom z mediów. Na liście badanych marek osobistych znaleźli się dziennikarze, działacze społeczni, artyści, sportowcy. Najwyższe oceny i tytuł Osoby Wysokiej Reputacji Premium Brand 2016 otrzymała Anna Dymna. W pierwszej piątce znaleźli się: Martyna Wojciechowska, Elżbieta Jaworowicz, Ewa Błaszczyk i Adam Małysz.
Respondenci badania ocenili swoje zaufanie do poszczególnych osób oraz ich zaangażowanie w sprawy ważne dla społeczeństwa. Zostali zapytani również o to, jakie informacje o wymienionych osobach docierały do nich częściej (pozytywne czy negatywne), a także, czy wystawiliby takiej osobie referencje. Na podstawie odpowiedzi został utworzony wskaźnik reputacji Premium Brand, przyjmujący wartości od 0 do 100.
Lp. | Osoba/marka osobista | Wskaźnik reputacji Premium Brand |
1. | Anna Dymna | 81,7 |
2. | Martyna Wojciechowska | 77,3 |
3. | Elżbieta Jaworowicz | 77,1 |
4. | Ewa Błaszczyk | 76,1 |
5. | Adam Małysz | 73,7 |
6. | Janina Ochojska | 73,2 |
7. | Jerzy Owsiak | 73,1 |
8. | Justyna Kowalczyk | 72,6 |
9. | Artur Żmijewski | 72,5 |
10. | Grażyna Torbicka | 72,4 |
Marki i Firma Wysokiej Reputacji Premium Brand 2016
Podczas uroczystej gali Premium Brand wręczono także nagrody dla marek i firm, uznanych przez respondentów za cieszące się najwyższą reputacją. Oto lista laureatów w kategoriach:
Firma Wysokiej Reputacji Premium Brand 2016
Europejski Fundusz Leasingowy |
Bank Millennium |
Beckers |
Cisowianka naturalna woda mineralna |
Credit Agricole |
Lux Med |
Play |
Tikkurila |
Badanie reputacji zostało przeprowadzone wśród osób znających daną markę lub firmę, które oceniły: zaufanie do marki, referencję (lojalność wobec marki), atmosferę medialną towarzyszącą marce, zaangażowanie społeczne (CSR), wizerunek marki (firmy) jako pracodawcy. Próba liczyła ponad 8000 polskich konsumentów w wieku od 15 lat wzwyż. Łącznie przebadano reputację 213 marek i firm w 22 kategoriach produktów i usług.
Autorką metodologii badania reputacji Premium Brand jest prof. UW Dominika Maison, ekspert w dziedzinie badań rynkowych i społecznych. Badanie zostało przeprowadzone przez Maison&Partners na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna.
Organizatorem projektu jest Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand”. Oprócz regularnego pomiaru reputacji marek i firm obecnych na polskim rynku, Fundacja wspiera ideę budowania reputacji marki oraz koncepcję traktowania reputacji, jako jednego z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej w biznesie.
Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji badania Premium Brand jest agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, lider w dziedzinie kompleksowego monitoringu Internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Specjalnością PRESS-SERVICE Monitoring Mediów są audyty medialne oraz wielopoziomowe raporty medialne, niezbędne w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem.