Brak chętnych do pracy lub niska efektywność aktualnych pracowników? Sprawdź, jak employer branding może pomóc rozwiązać te problemy.

Dla 54% firm pozyskiwanie pracowników to priorytet na liście inwestycji firm w 2021 roku.* Z drugiej strony popyt na pracownika nie przekłada się na zainteresowanie potencjalnych kandydatów. Jednocześnie pandemia w wielu organizacjach obniżyła morale wśród dotychczasowego zespołu. W jaki sposób employer branding może rozwiązać tę sytuację? Odpowiadamy poniżej.

Zweryfikuj, czego oczekują pracownicy

Badanie zatytułowane „Inny wymiar benefitów. Potrzeby, wyzwania i oczekiwania Działów HR” wykazało, jakie benefity obecnie najbardziej interesują pracowników. Znalazły się wśród nich:

  • sfinansowanie przez pracodawcę domowego biura (51%),
  • zorganizowanie dla pracowników konsultacji psychologicznych (45%),
  • dopłata do posiłków (41%),
  • dostęp do aplikacji typu Spotify/Netflix (39%).

To cenna wiedza, którą warto wykorzystać konstruując ofertę pracy, zwłaszcza w obszarze świadczeń dodatkowych. Pozyskiwanie pracowników w momencie, w którym wiemy, czego oczekują, staje się o wiele łatwiejsze.

Przygotuj plan rekrutacji

Plany rekrutacyjne to znacznie więcej niż tylko wiedza, jakie stanowiska należy obsadzić w najbliższej przyszłości. Stanowią doskonałą okazję do weryfikacji celów strategicznych firmy i luk w umiejętnościach pracowników. Strategiczny plan rekrutacji powinien zawierać listę stanowisk, wyszczególnionych umiejętności, kalendarz rekrutacji, a także informacje o budżecie przeznaczonym na pozyskiwanie pracowników.

Employer branding – pokaż, dlaczego mają wybrać twoją firmę

Pomocne może okazać się również przygotowanie ciekawej kampanii reklamowej, prezentującej największe korzyści ze współpracy.

– „Kim jest idealny kandydat?”, „Jakie ma potrzeby?”, „W jaki sposób mogę je spełnić?” – to kilka pytań, od których warto rozpocząć planowanie kampanii rekrutacyjnej – podpowiada Sebastian Kopiej z agencji Commplace, która wspiera firmy w budowaniu wizerunku pracodawcy. – Warto oprzeć się także na możliwościach, jakie dają nowoczesne narzędzia marketingu online. Dzięki nim dokładnie zweryfikujemy, jakie frazy wpisuje w wyszukiwarkę potencjalny kandydat. To z kolei pozwoli dopasować przekaz i kanały komunikacji – dodaje ekspert z Commplace.

Postaw także na employer branding – przygotuj i zaimplementuj także odpowiednie działania. Wśród nich mogą znaleźć się:

  • Programy ambasadorów marki
  • Analiza ścieżki pracownika
  • Analiza grup docelowych
  • Analiza działań konkurencji
  • Programy onboardingu
  • Warsztaty dotyczące komunikacji wewnętrznej
  • Zaplanowanie i realizacja skutecznych kampanii PR-owych
  • Wsparcie w organizacji konkursów wewnętrznych
  • Organizacja imprez i wyjazdów integracyjnych

Ważna informacja: 86% pracowników nie ubiegałoby się o zatrudnienie lub nie kontynuowałoby pracy w firmie, która ma złą reputację wśród byłych pracowników lub ogółu społeczeństwa.

Sposób na podniesienie zaangażowania pracowników

Badanie Gallupa wykazało, że tylko 13% pracowników jest zaangażowanych w pracę. Istnieje ogromna różnica między zaangażowanymi i nie zaangażowanymi pracownikami. Ci drudzy pojawiają się w firmie tylko po to, by otrzymać wypłatę. Zaangażowani pracownicy są aktywną częścią kultury firmy. Praca sprawia im radość i dokładają wszelkich starań, by przyczynić się do sukcesu firmy. Są przy tym świadomi roli, jaką pełnią w tym procesie. Organizacja imprez firmowych (np. w Dwór Korona Karkonoszy) jest więc świetną okazją by docenić pracowników i okazać im wdzięczność za codzienne zaangażowanie, a tym samym – upewnić w słuszności ich działań. Imprezy firmowe są także świetnym sposobem na zbliżenie do siebie członków zespołu – spójne zespoły są bardziej produktywne i kreatywne. Ponadto jeśli ma się w firmie przyjaciela lub zgrany zespół, przyjście do pracy staje się o wiele bardziej ekscytujące, a sama praca wiąże się z wkładaniem wszelkich starań w realizowane projekty. Co przekłada się dla firmy na wymierne efekty.

Employer branding to rozwiązanie na częsty problem niskiej skuteczności prowadzonej rekrutacji lub małego zaangażowania zespołu. Wdrożony na stałe do strategii firmy przyniesie długofalowe korzyści. A na tym zapewne najbardziej ci zależy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.