Budowanie pozytywnego wizerunku za pomocą content marketingu
Przeczytasz w 2 minuty

Budowanie pozytywnego wizerunku za pomocą content marketingu

W obecnych czasach konkurencja w niemal w każdej branży jest ogromna. W celu zaistnienia na rynku niezbędne staje się zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. W jaki sposób rozbudzić świadomość marki, zyskać przychylność i zaufanie klientów oraz sprawić, że nie będą chcieli zmieniać twojej firmy na inną? Z pomocą w rozwiązaniu tych zagadnień przybywa content marketing.

W tłumaczeniu na język polski content marketing to marketing treści i jest to długofalowa strategia marketingowa, której cel stanowi pozyskanie stałego grona zaangażowanych klientów świadomych marki. Content marketing polega w skrócie na publikowaniu artykułów, filmów, infografik, e-booków czy blogów zawierających wysokiej jakości treść, która jest użyteczna dla odbiorców.

Podążaj za dobrym przykładem

Od dawna wiele światowych marek stosuje content marketing jako skuteczne narzędzie kreujące pozytywny wizerunek firmy. Na uwagę zasługują chociażby działania Nike. W roku 1996 Bill Bowerman, założyciel korporacji, z pomocą doświadczonego kardiologa opublikował 19-stronnicową ulotkę na temat zdrowotnych korzyści uprawiania joggingu. Celem było niesienie pomocy i udzielenie wsparcia merytorycznego przeciętnemu Amerykaninowi w osiągnięciu sprawności fizycznej poprzez bieganie, a nie stricte chęć sprzedania butów. Takie działanie zagwarantowało firmie Nike postawienie się w roli eksperta w tej dziedzinie sportu.

Korzystaj z najnowocześniejszych technologii

Żyjemy w dobie internetu i urządzeń mobilnych. Według szacunków firmy Ovum w bieżącym roku ze smartfonów i tabletów będzie korzystało około 1,4 miliarda osób na całym świecie. Aby wzmocnić contentowy przekaz firmy, nie należy zapominać o tym obszarze i tworzyć treści, które będą dostępnie nie tylko dla komputerów stacjonarnych. Wprowadzanie rozwiązań innowacyjnych dodatkowo spowoduje, że konsumenci zaczną postrzegać nadawcę jako nowoczesnego i stawiającego na użyteczność, a co za tym idzie — odpowiadającego na potrzeby klientów. Stąd już niedaleko do zadowolenia odbiorców ze świadczonych przez firmę usług.

Zostań marką zauważoną w social media

Według badania Content Marketing Institute przeprowadzonego w Ameryce Północnej najczęściej używanym narzędziem w marketingu treści są social media – stanowią one narzędzie używane aż przez 93% amerykańskich marketerów. Jednym z zadań dzięki nim realizowanych jest kształtowanie świadomości marki poprzez zaangażowanie użytkowników do samodzielnego rozpowszechniania informacji na tematy związane z firmą, jej produktami i usługami. Serwisy społecznościowe, jak wiadomo, idealnie się do tego nadają, będąc najszybszym kanałem komunikacji. Firmy istniejące w takich portalach są kojarzone z otwartością na potrzeby klienta, dzięki czemu budowana jest relacja oparta na lojalności i zaufaniu. Obecność i widoczność serwisów contentowych w social media przebadała firma LeadBullet, a otrzymane wnioski można odnaleźć w opublikowanym raporcie.

Content marketing jest idealnym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku marki. Niewielkim nakładem finansowym umożliwia bowiem postawienie firmy w roli rzetelnego eksperta, który zna się na tym, co robi i chętnie dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. A konsument, który odnajdzie odpowiedzi na swoje pytania, będzie „ukontentowany” i stanie się lojalnym klientem firmy, którą w naturalny sposób zacznie polecać innym.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.