CO JEST PEWNEGO W PODRÓŻACH SŁUŻBOWYCH W TYCH NIEPEWNYCH CZASACH? ODPOWIADA Izabela Nawrat – Prezes Zarządu Bissole Sp. z o.o.

Zdecydowana większość firm chce wrócić do dawnej praktyki podróży służbowych. Dotyczy to zarówno wyjazdów na rozmowy biznesowe, konferencje i targi, jak również na grupowe wyjazdy firmowe budujące na nowo rozproszone przez pandemię zespoły.

Jeszcze na początku 2020 roku wszystkie ogólnoświatowe badania i prognozy dotyczące rynku business i incentive travel wskazywały na ich rosnącą popularność oraz zwiększenie budżetów firmowych na ten cel nawet do 40 procent. Jednak pandemia wywróciła wszystkie statystyki do góry nogami. Dziś podróże służbowe wracają, ale po przejściu pewnej transformacji. Mimo burzliwej sytuacji na świecie związanej z każdą kolejną falą epidemii koronawirusa najnowsze analizy wskazują, że zdecydowana większość osób podróżujących służbowo chce wrócić do takiej właśnie formy, zaznaczając jednak, że powinna to być ich autonomiczna decyzja. I dotyczy to zarówno wyjazdów na rozmowy biznesowe, konferencje i targi, jak również na grupowe wyjazdy firmowe budujące na nowo rozproszone zespoły. Co się zmieniło w samym podejściu do business travel, a co daje pewność?

RZETELNA INFORMACJA

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja związana z wprowadzaniem przez rządy poszczególnych państw nowych przepisów powoduje ogromny chaos informacyjny. Różnorodność dokumentów i wymogów do spełnienia przed podróżą oraz wielość kanałów informacji – to wszystko znacznie wydłuża samo przygotowanie do podróży. Klienci potrzebują rzetelnej i kompleksowej informacji od agenta, biura obsługującego podróże danej firmy. Jak wynika z doświadczeń naszego biura Bissole Business Travel, bardzo wysoko cenią sobie możliwość uzyskania z jednego źródła wszelkich niezbędnych wskazówek. Nie tylko oszczędza to ich czas, ale także wzmacnia ich poczucie bezpieczeństwa i „zaopiekowania”.

 

Biuro podróży oferujące sprawną i szybką pomoc w nieprzewidzianych wypadkach to „pewniak” na niepewne czasy.

 

HELP DESK

Nieprzewidziane, awaryjne sytuacje obecnie zdarzają się jeszcze częściej niż wcześniej. Poza samymi zmianami w rozkładach lotów podróżni obawiają się, że w związku z zamieszaniem regulacyjnym wyjadą i utkną gdzieś przez lockdown lub trafią na kwarantannę po powrocie do kraju. Szybka pomoc w takich nagłych sytuacjach jest nie do przecenienia. W ciągu ostatniego roku mieliśmy wiele sytuacji, w których potrzebna była natychmiastowa reakcja, by pomóc klientom. Kiedy infolinie linii lotniczych pękają w szwach, w naszym biurze klienci dodzwaniają się do konkretnej osoby, która może dokonać zmian lub choćby pomóc informacyjnie. Sprawnie działający help desk i dyspozycyjność osobistego Travel Managera, to najistotniejszy czynnik we współpracy – taki wniosek wypłynął z przeprowadzonej przez nas ankiety wśród klientów.

UBEZPIECZENIE

Niezbędne, zwłaszcza obecnie, jest ubezpieczenie KL i NNW na czas wyjazdu, obejmujące zachorowania na covid i pokrycie kosztów ewentualnej kwarantanny, izolatorium w danym kraju,  a także ubezpieczenie od kosztów rezygnacji. Konieczność zrezygnowania z wyjazdu z różnych przyczyn, w szczególności zachorowania, w tym także na covid, lub z powodu nagłego wypadku, zdarza się naprawdę często, a posiadanie dobrego ubezpieczenia od rezygnacji zapewnia nie tylko zwrot poniesionych kosztów, ale także spokój.

NOWE TECHNOLOGIE I SYSTEMY REZERWACYJNE

W „wirtualnym” czasie pandemii nastąpił przyspieszony rozwój narzędzi technologicznych, które powstały lub zostały zaadaptowane na potrzeby pracy i spotkań w warunkach zdalnych. M.in. szereg fantastycznych programów do integracji online. Dające krótkie „odskocznie” gry scenariuszowe zyskały  ogromne uznanie wśród naszych klientów i były dla nich świetną zabawą. Na popularności zyskały nowoczesne systemy do samodzielnej rezerwacji i zarządzania podróżami służbowymi. W dedykowanej dla danej firmy platformie klienci mogą dokonywać rezerwacji wybranych usług (przelotów, hoteli, aut), kontrolować ich stan i dokonywać zmian w założonych rezerwacjach oraz generować raporty, przy zachowaniu opieki i przejęciu płatności przez biuro. Wdrażamy u klientów system typu self booking tools będący nowością na polskim rynku i posiadający dodatkowo wiele przydatnych funkcjonalności.

W business travel zapanował prawdziwy boom na bleisure, czyli połączenie pracy z wypoczynkiem. Pracownicy  chętnie przenoszą swoje mobilne biura w różne zakątki Polski lub w ciepłe kraje, przedłużają swoje podróże służbowe, aby poświęcić kilka dni na wypoczynek lub zwiedzanie. Pandemia pokazała jednak, że biznesowe spotkania „twarzą w twarz” są niezbędne dla efektywnych relacji z klientami, kontrahentami oraz dla budowania zespołów. Kluczowe dla podróżowania pozostaje nie tylko słowo „bezpieczeństwo”, ale również zapewniająca je sprawna i szybka pomoc oraz rzetelna informacja ze strony dobrego sprawdzonego biura business travel. To „pewniak” w niepewnych czasach.

 

 

 

 

 

 

www.bissole.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.