Podczas rekrutacji pod uwagę brane są liczne kompetencje pracowników. Na wielu stanowiskach od kandydatów wymaga się samodzielności w pracy. Dlaczego zatem tak bardzo docenia się samodzielność w pracy? Warto się o tym przekonać.
- Samodzielny pracownik potrafi m.in. sam zaplanować swoją pracę i nie ma problemu ze sposobem wykonania swoich obowiązków. Ma to szczególnie znaczenie w pracy zdalnej lub zadaniowym trybie pracy.
- Samodzielność w pracy to duża odpowiedzialność, ale i oznaka zaufania ze strony pracodawcy.
- Stopień samodzielności w pracy może się różnić w zależności od stanowiska. Jednak zawsze wiąże się z korzyściami zarówno dla pracodawcy, jak i zatrudnionego.
Co oznacza samodzielność w pracy?
Pracodawcy, którzy wymagają samodzielność w pracy, często pozwalają swoim pracownikom na sporą niezależność. Dają im większą swobodę w kierowaniu powierzonymi zadaniami i w realizowaniu pracy w taki sposób, jaki uznają za najwłaściwszy. Samodzielni pracownicy potrafią działać odpowiedzialnie, więc mogą:
- podejmować własne decyzje, oczywiście dbając o interesy firmy;
- ustalać sposób wykonywania i kontrolować przebieg realizacji powierzonych im obowiązków bez potrzeby dodatkowego nadzoru;
- samodzielnie rozwiązywać pojawiające się problemy, chyba że potrzebują pomocy przełożonego;
- proponować nowe rozwiązania, pomysły i innowacje w systemie pracy.
Uważasz, że samodzielność jest Twoją mocną stroną? Sprawdź aktualne oferty pracy i wybierz coś idealnego dla siebie!
Dlaczego pracodawcy doceniają samodzielność w pracy?
Pracodawcy kładą coraz większy nacisk na inicjatywę i swobodę podejmowania decyzji u pracowników na wszystkich szczeblach kariery. Samodzielność w pracy jest wysoko ceniona zwłaszcza przez wielu przełożonych. Co więcej, samodzielność pracownika przynosi firmie szereg korzyści. Oto kilka najważniejszych.
- Wolność i możliwość samodzielnego działania dla wielu osób są niezwykle motywujące, a przy tym można poczuć większą odpowiedzialność. Kiedy szef okazuje zaufanie profesjonalistom i powierza im więcej obowiązków, pracownicy bardziej angażują się w pracę. Chcą wtedy udowodnić, że zasługują na zaufanie, jakim ich obdarzono.
- Samodzielność zawodowa sprawia również, że pracownicy czują się doceniani i szczęśliwi w pracy.
- Samodzielni pracownicy z racji tego, że obdarzono ich odpowiednim zaufaniem, często wychodzą z własną inicjatywą. To oznacza, że mają wiele ciekawych pomysłów, proponują nowoczesne rozwiązania i liczne zmiany z korzyścią dla firmy.
- Samodzielność pracownika sprzyja budowaniu przynależności do pracodawcy. Pozwolenie na większą swobodę w działaniu pozwala również ocenić jego gotowość do podjęcia stanowiska o większej odpowiedzialności.
Jeśli lubisz wyzwania i chcesz sprawdzić swoją samodzielność, praca w Lubartowie czeka na Ciebie.
Na jakich stanowiskach ceniona jest samodzielność w pracy?
Skoro już wiadomo, jak wiele korzyścią jest zarówno dla pracowników, jak i pracodawców, jeśli chodzi o samodzielność, to warto też wiedzieć, na jakich stanowiskach będzie to miało szczególne znaczenie. Otóż takie podejście do pracy jest ważne w wielu branżach, w tym z sektorem związanych z zarządzaniem informacjami i zasobami ludzkimi oraz wymagających podejmowania szybkich decyzji. Umiejętność samodzielnego organizowania swoich obowiązków doceniana jest m.in. w pracy dyrektora finansowego, księgowego, rekrutera, informatyka, doradcy zawodowego, dziennikarza, maklera giełdowego, team leadera, kierownika zespołu oraz badacza.
Samodzielni pracownicy poszukiwani są na różne stanowiska. Zobacz aktualne oferty pracy w Pionkach.
Podsumowanie
Z doceniania samodzielności w pracy wynikają obopólne korzyści. Przede wszystkim pracownicy są zadowoleni z zaufania, jakim zostali obdarzeni i doceniają możliwości rozwoju. Natomiast dla pracodawcy jest to szansa zyskania zmotywowanego i oddanego pracownika, Osoby, która chętnie będzie angażowała się w powierzone jej obowiązki i przyczyni się do rozwoju firmy.