Jak założyć sklep internetowy małym kosztem?

Sklepy internetowe wciąż zyskują na popularności. W związku z powyższym wiele osób zastanawia się nad prowadzeniem tego typu działalności, jednak obawia się dużych kosztów, związanych z otwarciem sklepu internetowego, a także zakupem i bieżącą aktualizacją oprogramowania. Czy słusznie? Okazuje się, że sklep internetowy może być założony małym kosztem. Sprawdź, w jaki sposób tego dokonać i cieszyć się wymarzoną firmą w branży e-commerce.

System SaaS

Jeżeli zależy nam, aby koszt założenia sklepu internetowego nie był wysoki, z całą pewnością należy odrzucić opcję polegającą na zleceniu programiście, aby zbudował sklep od zera. Koszt takiej inwestycji sięgałby bowiem tysięcy złotych. Z wysokim kosztem należy się liczyć także w przypadku tworzenia sklepu w oparciu o oprogramowanie open-source. Szukając oszczędności warto więc zdecydować się na zakup gotowego sklepu opartego o oprogramowanie SaaS, oferowanego przez CStore. W takim przypadku niejako wykupuje się dostęp do sklepu na z góry określony czas, za z góry znaną, niewysoką stawkę.

System SaaS – dlaczego warto?

Oprogramowanie SaaS jest przede wszystkim tanie – abonament na sklep internetowy zaczyna się bowiem nawet od kwoty 20 zł miesięcznie. Warto także podkreślić, że w takim przypadku nie ma konieczności, aby wykupywać serwer, bowiem w pakiecie otrzymujemy pewną przestrzeń na dane.

Sklep internetowy oparty o oprogramowanie SaaS cechuje także łatwość wdrożenia. Jest to bowiem gotowy sklep, zatem nie musimy czekać, aż specjalista stworzy oprogramowanie. Ponadto sami nie musimy posiadać żadnych umiejętności technicznych czy zaplecza osobowego. Oczywiście należy przygotować regulamin i inne dokumenty wymagane przez prawo, do czego może nam się przydać prawnik, jednak nie potrzebujemy informatyka, sprawującego pieczę nad prawidłowością działania sklepu od strony technicznej, bowiem za tę kwestię odpowiada firma dostarczająca oprogramowanie. Wpływa to nie tylko na wygodę w użytkowaniu sklepu, ale także na koszty związane z jego prowadzeniem.

Co więcej, sklep oparty o oprogramowanie SaaS jest wysoce zautomatyzowany, np. umożliwia automatyczne wysyłanie powiadomień do klientów, informujących o statusie ich zamówienia. Ponadto sklep umożliwia integrację z dostawcami usług takich jak kurierzy czy firmy obsługujące płatności. Dzięki temu cały proces obsługi zamówienia jest prostszy nie tylko dla nas, ale także dla klientów. Warto zaznaczyć, że oprogramowanie może być zintegrowane także z innymi platformami sprzedażowymi, takimi jak Allegro czy eBay. Dzięki temu docieramy do nowych klientów, a także nie obawiamy się, że klient zamówi towar, który został chwilę wcześniej wyprzedany, ponieważ połączone będą również nasze magazyny.

Do niewątpliwych zalet oprogramowania SaaS należy także fakt, że w tym modelu można dopasować sklep do aktualnej pozycji na rynku. Co to oznacza? Otóż model sklepów internetowych z oprogramowaniem SaaS zazwyczaj posiada kilka rodzajów abonamentów. Kiedy dopiero zaczynamy działalność i zależy nam na niskich kosztach, to z pewnością będziemy zainteresowani abonamentem najtańszym. Jednak jeżeli w miarę upływu czasu nasz sklep zacznie się rozwijać, a pozycja na rynku będzie się umacniać, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić abonament na większy. Otrzymamy wówczas nowe możliwości, np. wstawiania do sklepu większej ilości towaru czy zarządzania sklepem przez większą liczbę osób.

Dropshipping

Dropshipping to model, który będzie dla nas odpowiedni, jeżeli nie chcemy sprzedawać towarów wytwarzanych przez nas, tylko nabywać je od producenta i wystawiać do dalszej sprzedaży. W tradycyjnym modelu w takiej sytuacji potrzebowalibyśmy najpierw zainwestować w oferowane produkty, a także w miejsce, gdzie będziemy je magazynować. Powoduje to, że już na samym początku musielibyśmy dysponować znaczną kwotą gotówki. Sklep dropshipping eliminuje te wszystkie niedogodności, gdyż polega na sprzedaży towaru nieposiadanego obecnie na stanie. W takim przypadku współpracujemy z hurtownią, która bezpośrednio wysyła produkty zamówione przez Twojego klienta. W praktyce wygląda to w ten sposób, że klient zamawia towar w sklepie internetowym, a następnie właściciel przesyła to zamówienie do hurtowni. Ta z kolei wysyła produkty na adres podany przez klienta. Właściciel sklepu zarabia na marży zastosowanej w sklepie (na pośrednictwie pomiędzy klientem a hurtownią). Jedyne, na czym musi się on skupić, to odpowiednie działania marketingowe, zapewniające stały napływ zamówień

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.