Dress code w pracy: kiedy zdecydować się na wprowadzenie oficjalnego ubioru pracowników
Przeczytasz w 2 minuty

Dress code w pracy: kiedy zdecydować się na wprowadzenie oficjalnego ubioru pracowników

Nie jest żadną tajemnicą, że nie każdy strój nadaje się do pracy. W zależności od stanowiska, jakie zajmujemy, charakteru działalności i polityki firmy, wymagania względem naszego wyglądu są inne.

Już na etapie starania się o pracę, warto zapytać o to, jakie są wymagania względem stroju. Jeżeli już pierwszego dnia ubierzemy się nieodpowiednio, to raczej nie zrobimy dobrego wrażenia. I właśnie wtedy możemy pierwszy raz spotkać się z pojęciem dress code’u.

Czym jest dress code?

W dosłownym tłumaczeniu dress code oznacza kod ubioru i tym właśnie jest. To zbiór wytycznych, wedle których powinniśmy się ubierać w danej sytuacji. W każdej firmie dress code może się różnić, zawsze jednak chodzi o strój schludny i skromny, który podkreśla profesjonalizm pracownika, co przekłada się na wizerunek samej firmy.

Można wyróżnić kilka podstawowych typów dress code’u. Konserwatywnym typem jest business, gdzie są bardzo sztywne wytyczne dotyczące kolorów, typów ubrań, rodzaju garnituru u mężczyzn, wysokości obcasów u kobiet, itd. Drugim typem jest smart casual dający nieco więcej pola do manewru, ale w dalszym ciągu ubranie ma być proste i skromne – można na przykład połączyć jeansy z marynarką i koszulą. Jeśli natomiast firma pozwala na casual możemy sobie pozwolić na jeszcze więcej luzu.

Kiedy warto określić w firmie dress code? Dress code w pracy: kiedy zdecydować się na wprowadzenie oficjalnego ubioru pracowników

Jeżeli to my jesteśmy przełożonymi, powinniśmy zastanowić się, czy wprowadzenie dress code’ue może wpłynąć na większy prestiż firmy i lepsze oceny wśród klientów. Na pewno warto go wprowadzić, jeśli pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientami albo kontrahentami, a praca odbywa się w biurze. W firmie zajmującej się finansami, w kancelarii prawnej, banku czy korporacji, trudno byłoby sobie wyobrazić osobę w kolorowym podkoszulku. Zatem bardziej oficjalny dress code sprawdzi się wszędzie tam, gdzie liczą się formalne kontakty i elegancja, tam, gdzie załatwiane sprawy wymagają wysokich kompetencji i nadzwyczajnego profesjonalizmu.

Dress code damski

Podstawowymi elementami kobiecej garderoby, które wpasują się w zasady sztywniejszego dress code’u, są koszule białe lub błękitne, eleganckie bluzki, do tego ołówkowa spódnica, eleganckie gładkie spodnie i żakiet lub marynarka. Na stopach powinny być nie za wysokie, zawsze pełne buty, a jeśli w stylizacji ma się pojawić biżuteria, to prosta i skromna.

Dozwolone są sukienki, ale również proste i w stonowanych kolorach. Niedozwolone są wycięcia i zdobienia. Idealną długością jest długość do lub za kolana, a sukienka musi mieć przynajmniej krótki rękaw.

Dress code męski: garnitury, marynarki, koszule

Na klasyczne ubrania i kolory powinni stawiać również panowie. Garnitur biznesowy powinien być granatowy lub w odcieniu ciemnej szarości, a do niego biała albo błękitna koszula. Zawsze należy zwrócić uwagę na materiał, z którego go wykonano i krój, by garnitur dobrze się układał. Warto też przyjrzeć się marynarce, najlepiej by była z dwoma guzikami – taki wariant dobrze się prezentuje i bez obaw można nosić go do pracy. Aby znaleźć model wpisujący się w biurowy dress code, wystarczy odwiedzić sklep z garniturami Lancerto.com. Przy biznesowej stylizacji do jasnej koszuli i klasycznego garnituru dobiera się proste półbuty. Tym, dla których stworzenie biznesowej stylizacji jest wyzwaniem, polecamy odwiedzenie zakładki Shop By Look, gdzie można znaleźć ogrom inspiracji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.