Nowoczesne narzędzia branży ubezpieczeń w czasie pandemii Covid-19

Branża ubezpieczeń podobnie jak inne branże przeszła szybką przemianę w związku z nagłą sytuacją, która przeorganizowała życie wielu z nas. Mówimy tu o pandemii koronawirusa, która dotknęła cały świat. Rynek ubezpieczeń w Polsce bardzo szybko udowodnił, że podczas nagłego zagrożenia nadal działa elastycznie i szuka innowacyjnych rozwiązań. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum jako lider rozwiązań biznesowych dla branży ubezpieczeniowej, dostarcza swoim agentom narzędzia, które pozwalają doradcom na kompleksową, zdalną obsługę ich klientów.

 

Pozytywne i negatywne zmiany

Pandemia koronawirusa oprócz negatywnych zmian, takich jak spadek do zera zakupu ubezpieczeń podróżnych w ostatnich miesiącach, przyniosła też szereg pozytywnych, np. zwiększyła się sprzedaż ubezpieczeń, które obejmują ochronę zdrowia i życia. Obecnie, kiedy linie lotnicze powoli wznawiają loty, a biura podróży wypuszczają pierwsze czartery z turystami, dostrzega się ogromną tęsknotę za podróżowaniem, co ponownie podnosi sprzedaż ubezpieczeń podróżnych. Bezpieczeństwo własne i rodziny jest ogromnie ważne dla każdego z nas, dlatego chcemy zarówno miło spędzić czas podczas wakacji, jak i  zminimalizować ryzyko zachorowania lub wypadku do zera.

Ogromnym udogodnieniem dla klientów było także wprowadzenie zdalnej sprzedaży prawie pełnej oferty produktowej, chociaż znaczna większość klientów, mimo wszystko odwiedzała biura ubezpieczeń aby skorzystać z osobistej pomocy doradców dyżurujących w placówkach.

Usługa zdalnego biura

Usługa zdalnego biura, to zespół nowoczesnych rozwiązań opartych na zaawansowanej technologii, którą uruchomił właśnie Dom Ubezpieczeniowy Spectrum. Jak sama dystrybucja ubezpieczeń w kanale internetowym nie jest czymś nowym, to fakt, że Spectrum znalazł miejsce dla agenta w tym procesie jest innowacyjnym rozwiązaniem i dotychczas niespotykanym w tej branży. Spectrum dostarczyło swoim agentom narzędzie, dzięki któremu każdy z nich może stać się w pełni samodzielnym, omnikanałowym centrum obsługi klienta. Natomiast klientom Spectrum, udostępniony został Panel Klienta, który jest swego rodzaju bezpiecznym portfelem polis. Klient po zalogowaniu przez stronę internetową, w swoim Panelu Klienta może zobaczyć wszystkie swoje polisy, sprawdzić terminy ich ważności, oraz kiedy przypada płatność kolejnej raty za ubezpieczenie, jak również przez Panel Klienta może zgłosić sprzedaż pojazdu lub przesłać wypowiedzenie do polisy. W razie potrzeby przez cały czas dostępne są też dane kontaktowe do swojego doradcy ubezpieczeniowego, z którym można się skontaktować w każdej chwili.

 

 Przyszłość branży ubezpieczeń

Pewne jest, że Covid-19 zaskoczył wszystkich i dokonał rewolucji. Jednak „dzięki” pandemii branża ubezpieczeniowa wykonała spory krok w kierunku informatyzacji. Nawet najbardziej tradycyjne towarzystwa ubezpieczeniowe, aby przetrwać ten trudny czas, musiały wprowadzić pewne zmiany. Najważniejsze jest jednak to, że branża ubezpieczeniowa okazała się bardzo odporna na pandemię. Utwierdziła nas w przekonaniu, że jest ona bezpieczna i potrzebna w każdej strefie naszego życia.

Biorąc po uwagę technologię jaką dysponuje Dom Ubezpieczeniowy Spectrum wszyscy agenci współpracujący mogą odważnie patrzeć w przyszłość, nie obawiając się żadnych trudności podczas wykonywania swojej pracy. Natomiast Klienci mogą czuć się w pełni bezpiecznie, będąc pod właściwą opieką swoich doradców, dzięki którym mogą spać spokojnie oraz cieszyć się życiem każdego dnia nie obawiając się żadnych zagrożeń.

 

https://dus.net.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.