Hipnoza w biznesie, a manipulacja biznesowa. Kiedy przedsiębiorcy korzystają z rozwiązań poprzez hipnozę?
Przeczytasz w 2 minuty

Hipnoza w biznesie, a manipulacja biznesowa. Kiedy przedsiębiorcy korzystają z rozwiązań poprzez hipnozę?

Hipnoza w biznesie coraz częściej stosują przedsiębiorcy, kiedy wiedzą, że mają problem, lecz nie mogą znaleźć przyczyny, po pomoc udają się do hipnoterapeuty. Nie zawsze wystarczy jedno spotkanie, by uporać się z problemem. Klientów przybywa, by przez terapię uratować swój biznes.

Traumy z dzieciństwa młodego przedsiębiorcy

Bardzo często okazuje się, że podczas pracy z hipnoterapeutą, że blokada to poczucie, że jestem niewystarczająco dobry w oczach swojego rodzica. Młodzi ludzie sami nie doszliby do takiego wniosku. Przed spotkaniem z hipnoterapeutą nie zdajemy sobie bowiem sprawy, jak jego relacja np.: z rodzicem-alkoholikiem mocno przekłada się na decyzje, które podejmuje, również biznesowe.

“Poczucie bycia niewystarczająco dobrym z jednej strony pozwoliło nam bardzo szybko zdobyć niezależność finansową, ponieważ chcielibyśmy udowodnić sobie, że jest inaczej. Jednak wciąż tkwiące w nas przekonanie, że jest niedostatecznie dobry, musiało się w końcu potwierdzić. Podświadomie zaczynamy więc siebie sabotować, aby wrócić do miejsca, które podświadomość uważa za bezpieczne” – wyjaśnia Maksym Komar, hipnoterapeuta specjalizujący się w pracy z lękami, bolesnymi doświadczeniami z przeszłości, nałogami oraz nawykami i przekonaniami.

Hipnoterapia sposobem na realizację celów biznesowych

Hipnoza bardzo często jest przydatna w biznesie i na nią zapisują się osoby, które nie mają już innych rozwiązań. Przedsiębiorcy po covidach, których firmy ucierpiały przez pandemię i nie wiedzą, jak rozwiązać daną sytuację. Ludzie biznesu przychodzą na terapię by poradzić sobie z lękiem przed stratą majątku, utratą niezależności. Często jest też strach przed negatywną opinią innych przedsiębiorców z branży, czy też media.  Hipnoza w biznesie przez konwersację i dialogi pomaga człowiekowi wypowiadać się językiem perswazji, ten język pozwala człowiekowi formułować swoje zdanie w poprawniej konfiguracji. Tak, aby w konsekwencji przekonać drugiego człowieka na swoją korzyść lub na korzyść jakieś idei. Taka umiejętność pozwala nam być też bardziej odpornym na próby manipulacji przez innych. Język perswazji pozwala człowiekowi poprawnie wypowiadać się, być w zgodzie ze sobą i nie podawać się oraz nie dać manipulować innym ludziom.

Manipulacja w biznesie – dlaczego przedsiębiorcy z niej korzystają?

Zdarzają się też osoby, które chcą dowiedzieć się więcej o manipulacji, by uniknąć jej w biznesie lub ją wykorzystać. Taka wiedza często jest przydatna przedstawicielom handlowych lub marketingowcom. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że padliśmy manipulacji w biznesie.

Manipulacja w biznesie występuje wtedy, gdy celowo przez człowieka wykorzystywane są mechanizmy, słowa i ich konstrukcje. A wszystko po to by zmusisz drugiego człowieka by poczuł się tak nie inaczej lub by dokonał naszego wyboru. Zrozumienie tych mechanizmów pozwala nam zachować kontrolę samoobrony psychicznej.

“Taka czarna retoryka jest instrumentem wywierania wpływu, wymuszania, aby pozostał jego własnym niewolnikiem mentalnym od nas, od naszych decyzji – taki człowiek przestaje mieć własną wolę i zgadza się na tą, którą narzuca manipulant” – wyjaśnia Maksym Komar ekspert ds.hipnozy.

Hipnoterapia pomaga ludziom, którzy mają odpowiedzialne stanowisko, aby mieć pod większą kontrolą swój umysł, własne decyzje. A wszystko też po to by nie ulegać wpływom innych osób i bardziej rozumieć własne potrzeby. Kiedy taki przedsiębiorca rozumie co ma robić, ma swoje zdanie, ma swoją wolę – takim przedsiębiorcą nie da się manipulować. Człowiek staje się uprzedzony na manipulacje i staje się od niej nie zależy. To wszystko można wypracować jako elastyczność pracy umysłu za pomocą hipnoterapii i to w bardzo krótkim czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.