Jak wybrać LMS: Jak wybrać najlepszy LMS dla Twojego biznesu
Przeczytasz w 3 minuty

Jak wybrać LMS: Jak wybrać najlepszy LMS dla Twojego biznesu

Systemy zarządzania nauczaniem (LMS) to aplikacje, które pomagają firmom w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych – takich jak kursy wideo, moduły e-learningowe i inne treści programowe do szkolenia pracowników. Pomagają również śledzić zachowania użytkowników i oceniać ich wyniki, dzięki czemu mogą tworzyć kolejne, lepsze programy szkoleniowe. W tym wpisie przedstawimy Ci czynniki, które należy wziąć pod uwagę, wybierając LMS dla swojej firmy. Możesz również zajrzeć do naszych poprzednich wpisów na temat doboru właściwego LMS oraz przejścia na model agencyjny z LMS.

Czym jest LMS?

Systemy zarządzania nauczaniem (LMS) to aplikacje, pomagające w zarządzaniu treściami takimi jak filmy, wykłady i sylabusy, oraz uzyskiwaniu do nich dostępu z wielu urządzeń. Platforma LMS to najlepszy sposób na zarządzanie treścią, weryfikację postępu i dostarczanie analiz, które zapewniają wgląd w efektywność kursów. Istnieją różne rodzaje systemów LMS:

  • LMSy hybrydowe: integrują elementy e-learningu, takie jak projektowanie i zarządzanie kursami, z innymi rodzajami oprogramowania, takimi jak zarządzanie dokumentami i weryfikacja obecności
  • LMSy oparte na chmurze: zbudowane wokół scentralizowanej, internetowej architektury, dzięki czemu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do treści z dowolnego urządzenia, za pośrednictwem dowolnej przeglądarki. Jak na przykład Samelane.
  • LMSy stacjonarne: zintegrowane z innym oprogramowaniem przedsiębiorstwa, takim jak systemy automatyzacji HR lub marketingu, zazwyczaj instalowane w siedzibie firmy

Jak wybrać LMS: Jak wybrać najlepszy LMS dla Twojego biznesu

Typy LMS-ów i jak je rozróżniamy?

Oprócz rodzajów LMS wymienionych wyżej, możemy też wydzielić kilka typów platform w oparciu o ich specyfikacje i zastosowanie. Poniżej wyodrębniliśmy te najbardziej popularne.

Hybrydowe LMS-y łączą w sobie łatwość użycia oprogramowania nie learningowego, jak np. e-commerce, z niezawodnością LMS-a klasy korporacyjnej. Wiele z tych platform obsługuje również administrację lub posiada system integracji oparty na sieci.

LMSy oparte na analizach to platformy zbudowane aby menedżerowie mogli zweryfikować czym zajmują się ich pracownicy, a nie tylko kiedy logują się do systemu. Mogą dowiedzieć się, jak często pracownicy oglądają określone moduły lub wykonują określone ćwiczenia. Mają też możliwość sprawdzenia ile czasu pracownicy spędzają nad określonymi zadaniami. Korzystając z takich metryk, firmy mogą wprowadzić zmiany w celu poprawy efektywnośći szkoleń, oraz samej pracy.

LMSy integrujące się z mediami społecznościowymi to platformy, które zostały zaprojektowane aby umożliwić instruktorom i studentom interakcje za pośrednictwem mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn i Twitter.

LMSy umożliwiające dobieranie ścieżek nauki we własnym zakresie przeznaczone głównie do szkolenia, zwłaszcza nowo zatrudnionych pracowników. Umożliwiają kierownikom zatwierdzanie wniosków o konkretne szkolenia, przydzielanie i monitorowanie zadań oraz weryfikację ukończenia przydzielinych szkoleń.

LMSy z aplikacjami mobilnymi i webowymi pozwalają tworzyć aplikacje mobilne i internetowe wspierające LMS, takie jak GroupWise, Slack czy Canvas.

Na co powinieneś zwrócić uwagę wybierając LMS?

Istnieje wiele czynników, które należy rozważyć przy wyborze LMS, zwłaszcza jeśli LMS dopasowywany jest do potrzeb firm. Warto rozważyć następujące kwestie:

  • Koszt: Im niższy koszt LMSa, tym więcej możesz przeznaczyć na inne obszary, takie jak szkolenie pracowników.
  • Łatwość obsługi: Prawdopodobnie nie chcesz wydawać majątku na drogiego LMSa, który jest skomplikowany w użyciu, ale jednocześnie nie chcesz też platformy, która jest zbyt podstawowa jeśli chodzi o ilość funkcji. System LMS, który jest łatwy w obsłudze, ale nie zapewnia potrzebnego poziomu funkcjonalności, może być stratą pieniędzy.
  • Elastyczność: Wybierz LMS, który jest wystarczająco elastyczny, aby sprostać zmieniającym się potrzebom biznesowym, ale także skalowalny i skalowalny na tyle, aby sprostać potrzebom długoterminowym.
  • Funkcje: Przyjrzyj się, jakie funkcje oferuje LMS i czy są dla ciebie przydatne. Na przykład, czy istnieje rola, która pozwala zobaczyć zarys kursu, a także treści zawarte w każdej lekcji? A może interesuje Cię funkcja, która pozwala sprawdzić, jaki procent kursu został ukończony?

Potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji? Pobierz demo i sprawdź FAQs

Większość dostawców LMS-ów oferuje darmowe wersje próbne, które dają Ci szansę wypróbowania ich oprogramowania i sprawdzenia, czy jest ono odpowiednie dla Twojej organizacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o konkretnym LMSie, pobierz demo, jeśli jest dostęne, weź udział w webinarze i sprawdź recenzje i opinie innych klientów z Twojej branży.

Możesz też spróbować dowiedzieć się jak inne firmy korzystają z wybranej przez Ciebie platformy, znaleźć studium przypadku i najczęściej zadawane pytania na stronie dostawcy.

Podsumowując

Systemy zarządzania nauką są kluczowe dla organizacji, które chcą zapewnić pracownikom dopasowane i efektywne szkolenia. Zanim wybierzesz LMS, upewnij się, że bierzesz pod uwagę czynniki, które przedstawiliśmy w tym przewodniku, ułatwią ci podjęcie świadomej decyzji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.