Menedżerka, trenerka biznesowa, specjalistka z zakresu sprzedaży na Allegro oraz szeroko pojętego e-commerce. Szczególnie bliskie są jej tematy związane z komunikacją i budowaniem relacji z klientem. Autorka programu onboardingowego dla nowych sprzedających na Allegro. Ma na swoim koncie setki godzin przeprowadzonych szkoleń. W swojej pracy stawia na praktykę, doświadczenie i efektywność. Obecnie zarządza zespołem Akademii Allegro, którego celem jest wzmocnienie sprzedaży i dostarczenie przedsiębiorcom praktycznej wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego.
BWL: Od ponad dziesięciu lat pracuje Pani w największej polskiej platformie e-commerce. Allegro notuje bowiem ponad sto dziewięćdziesiąt milionów odwiedzin miesięcznie. Jak przebiegała Pani kariera w jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce?
KG: Przeszłam drogę od specjalisty do menedżera, ale praktycznie przez cały czas byłam blisko codziennych zmagań naszych sprzedających. Zaczynałam od pracy w serwisie zakupów grupowych Citeam, który działał wówczas w ramach grupy Allegro. Po jego zamknięciu powierzono mi stanowisko wspierające rozwój firm wyróżniających się wysoką jakością sprzedaży i największymi obrotami na Allegro. To był cenny czas dla mojego rozwoju zawodowego. Mogłam obserwować wzrost znanych polskich marek, które często zaczynały przygodę z e-handlem właśnie na Allegro. Poznałam, jak w praktyce wygląda sprzedaż internetowa i jakie wyzwania stoją przed sprzedającymi, którzy chcą utrzymać swoją konkurencyjność na rynku e-commerce. Widziałam, jak wyglądały początki inicjatyw przełomowych dla całej branży, takich jak start paczkomatów w Polsce, rozwój aplikacji sprzedażowych na urządzeniach mobilnych czy powstanie programu Allegro Smart! Współpraca bezpośrednio ze sklepami internetowymi wniosła ogromną wartość do mojego doświadczenia i wpłynęła na to, że kolejnym, naturalnym krokiem w mojej karierze stała się edukacja i dostarczanie wsparcia merytorycznego sprzedającym na każdym etapie rozwoju na Allegro. Szkoleniami zajmuję się już od siedmiu lat. Początkowo jako trener biznesowy, a obecnie również jako menedżer dziesięcioosobowego zespołu Akademii Allegro.
Zniechęca mnie…
Wąskie myślenie i brak otwartości.
Cecha charakteru, którą w sobie najbardziej lubię…
Kreatywność.
Na bezludną wyspę zabrałabym…
Moją 12-letnią maltankę Fibi.
Relaksuję się…
Biegając albo leżąc w saunie
BWL: Pani obecne stanowisko to Education and Merchant Development Leader. Co to oznacza w praktyce? Co należy do Pani obowiązków?
KG: Jestem odpowiedzialna za rozwój platformy edukacyjnej Akademia Allegro. Naszą misją jest nie tylko zapewnienie praktycznego know-how dotyczącego sprzedaży internetowej, ale również budowanie relacji ze sprzedającymi na Allegro. To projekt, który działa dwukierunkowo – my dzielimy się ze sprzedawcami swoją wiedzą na temat trendów sprzedażowych i narzędzi, które oferujemy, a oni pokazują nam swoją perspektywę, przez co niejednokrotnie wpływają na zmiany zachodzące na Allegro i przyczyniają się do naszego rozwoju. W ramach tych działań oferujemy sprzedawcom zróżnicowane formy edukacyjne: eventy i warsztaty edukacyjne, webinaria, kursy e-learningowe, tutoriale. Prowadzimy również swój kanał na Youtube. W tym roku planujemy rozwinąć również podcasty Akademii Allegro. W zeszłym roku Akademię Allegro odwiedziło blisko półtora miliona osób, a przeszło sto tysięcy osób skorzystało z naszej oferty bezpłatnych szkoleń online. Ze względu na plany Allegro dotyczące ekspansji międzynarodowej już teraz dostarczamy treści również w języku angielskim i chińskim. Jestem przekonana, że Akademia Allegro jest projektem unikatowym. Po zapoznaniu się z wachlarzem opcji edukacyjnych proponowanych przez największe platformy marketplace nie znalazłam drugiego miejsca, które oferowałoby tak bogaty wybór szkoleń i tematów. To, co jest warte podkreślenia, to fakt, że nasze działania są bardzo pozytywnie oceniane przez uczestników. Akademia Allegro utrzymuje wysoki NPS: powyżej siedemdziesięciu i aż siedemdziesiąt siedem procent uczestników webinarów deklaruje, że chętnie weźmie udział w kolejnych wydarzeniach.
BWL: Pisze Pani o sobie: „Moją supermocą jest komunikacja, którą wykorzystuję od początku swojej pracy zawodowej”. Proszę nam opowiedzieć, w jaki sposób ta supermoc
pomaga Pani na co dzień?
KG: Nie chcę zostać odebrana jako osoba nieskromna, ale faktycznie umiejętność wypowiada nia się i sprawnego konwersowania przychodziła mi z łatwością od najmłodszych lat, ku przerażeniu mojego najbliższego otoczenia, które musiało obcować z tak gadatliwym dzieckiem. To ja byłam tą osobą, którą wybierano jako adwokata klasy, gdy trzeba było przełożyć sprawdzian lub zmitygować nauczyciela po naszych najgorszych wybrykach. To ja, jako pierwsza, zgłaszałam się na ochotnika, gdy trzeba było wystąpić na szkolnej akademii, bo wystąpienia publiczne nigdy nie budziły we mnie najmniejszego niepokoju. Mówiąc serio: jestem przekonana, że sprawna komunikacja leży u podstaw każdego procesu. Obojętnie, czy chcesz być dobrym menedżerem, stworzyć zgrany i zmotywowany zespół, czy chcesz być osobą, która po prostu budzi sympatię w życiu towarzyskim. Komunikacja jest fundamentem w każdym obszarze życia zawodowego i prywatnego. Według Yuvala Noaha Harariego (autora książki „Sapiens. Od zwierząt do bogów”) to właśnie dzięki sprawnej wymianie informacji udało się nam wypracować ściślejsze i bardziej wyrafinowane rodzaje współpracy. Język jest czymś, co czyni nasz gatunek wyjątkowym, bo żadne inne stworzenia nie posiadają tak zaawansowanych metod komunikacji. Z drugiej strony jest naszym przekleństwem, które wywołuje kłótnie, konflikty, rodzi urazę i chęć zemsty. Jestem ogromną fanką modelu non-violent com munication, który jest oparty na empatii, szacunku i zrozumieniu dla potrzeb drugiego człowieka, i staram się na co dzień kierować jego zasadami. Próbuję unikać oceniania ludzi, choć często jest to niestety automatyczny nawyk głęboko zakotwiczony w naszej kulturze i naszej mentalności.
BWL: Prowadzi Pani od niedawna cykl webinarów „Moc zjednywania sobie ludzi”. Co to za projekt? Na czym polega?
KG: Ten webinar to mój wkład w cykl szkoleń „12 supermocy” organizowanych dla Super Sprzedawców Allegro, którzy wyróżniają się najwyższą jakością sprzedaży. To program edukacyjny nakierowany na szerszą perspektywę rozwoju, zarówno zawodowego, jak i osobistego. Inspiracją do nadania nazwy było logo programu Super Sprzedawca, które przywodzi na myśl bohaterów posiadających supermoce. Spotkania odbywają się raz w miesiącu. W czasie dwunastu spotkań z rozpoznawalnymi mentorami ze świata biznesu (m.in. Andrzej Blikle, Mateusz Kusznierewicz, Miłosz Brzeziński) inspirowaliśmy uczestników do przemyśleń na temat doskonalenia biznesu i samoorganizacji. Wzięło w nich udział prawie sześć tysięcy sprzedawców, a nagrania ze spotkań obejrzało kolejne dwadzieścia pięć tysięcy osób. Zależy nam na tym, aby w szczególny sposób wyróżnić i docenić wysiłki, jakie Super Sprzedawcy wkładają w utrzymanie wysokiego poziomu obsługi klienta. Dwa razy do roku organizujemy również konferencję online – Forum Super Sprzedawców, której celem jest nie tylko przedstawienie priorytetów i kierunków rozwoju Allegro, ale także odpowie dzi na najbardziej palące pytania i odniesienie się do ich potrzeb. Całe wydarzenie jest trans mitowane ze studia zaaranżowanego specjalnie na potrzeby tego eventu w naszej siedzibie. W konferencjach tych wzięło udział już kilka tysięcy sprzedawców, którzy mieli szansę posłuchać prelekcji zarówno ekspertów Allegro, osób ze świata biznesu: takich, jak Paweł Mielczarek czy Arkadiusz Kawa oraz mediów, Krzysztofa Ibisza i Macieja Orłosia, którzy podzielili się z uczestnikami swoją wiedzą dotyczącą budowania własnej marki, autoprezentacji i komunikacji. Uczestnicy docenili, że mogli otrzymać odpowiedź na nurtujące ich pytania bezpośrednio od zarządu Allegro.