Wyraziste, nieszablonowe, poza schematem – mowa nie tylko o projektach mebli nowej polskiej marki VANK, ale przede wszystkim o kobietach, które wzięły aluminium w swoje ręce i przekuły je w mocny znak swojej firmy.
Nowa polska marka VANK powstała z synergii doświadczeń i ambicji dwóch kobiet: Anny Vonhausen oraz Małgorzaty Wardeckiej – Tuliszki. Anna jest doktorem architektury, projektantką mebli, a także dyrektor kreatywną firmy SITAG Formy Siedzenia. Małgorzata jest ekonomistką i marketingowcem, od 20 lat związana z jest z branżą meblarską.
Pracując wcześniej dla marki SITAG, Vonhausen i Tuliszka miały okazje obcować z kulturą szwajcarskiej precyzji, nauczyły się też szacunku do designu. Chcąc tworzyć polskie meble, zaczęły szukać własnej tożsamości. Postanowiły projektować z myślą o ludziach kreatywnych i wolnych w swoich decyzjach, dla solistów życia, którzy lubią otaczać się jakością i przemyślanym wzornictwem.
We współpracy z architektami, inżynierami, konstruktorami i rzemieślnikami, projektują meble z charakterystycznym szlifem – znakiem rozpoznawczym VANK.
Zwiastunem powodzenia marki było zdobycie nagrody Red Dot Design Award w 2012 roku za fotel WOODI. Projekt wyróżnia futurystyczna forma w zestawieniu z tradycyjnymi materiałami – drewniana sklejka i aluminium.
Firma VANK jako marka istnieje od maja 2015 roku, a już w lutym 2016 roku zdobyła prestiżowe nagrody iF Design Award za meble, które podążają za potrzebami użytkowników – stół VANK_MOVE z elektryczną regulacją wysokości oraz VANK_WALL – mobilny parawan akustyczny.
Zespołowi VANK zależy na projektowej niezależności, na którą mogą sobie pozwolić posiadając własną odlewnię aluminium. Cenne jest to, że realizacja odbywa się w Polsce, bez konieczności sprowadzania elementów mebli m.in. z Chin. Nadzór nad całym procesem produkcji – od konceptu po wykonanie, nie tylko pomaga zrealizować wizje i ambicje, ale przede wszystkim umożliwia czujną kontrolę jakości nad każdym z etapów.