Cellulit to zmora wielu kobiet – jak pokazują statystyki, problem skórki pomarańczowej dotyka około 90% z nas. Przeszkadza nam ona szczególnie, gdy odsłaniamy ciało. W związku z tym wzmożone działania w celu „rozprawienia się” z cellulitem podejmujemy najczęściej wiosną. Jednak, aby z nim wygrać, walkę należy prowadzić przez cały czas. Wprowadzając kilka zmian lub modyfikując prowadzony styl życia, możemy mieć gładką i jędrną skórę, niezależnie od pory roku. Zatem – od czego zacząć?
Efekt skórki pomarańczowej
Przyczyn powstawania cellulitu jest wiele. Na naszą gospodarkę hormonalną (za powstawanie cellulitu odpowiadają są m.in. hormony, stąd jego obecność w czasie dojrzewania, ciąży czy menopauzy) albo uwarunkowania genetyczne nie mamy wielkiego wpływu, ale… na nieprawidłowy styl życia, który również jest odpowiedzialny za tworzenie się skórki pomarańczowej już tak! Do jej powstawania przyczyniają się bowiem pewne czynniki, które możemy same wyeliminować…
Zmień nawyki!
Zdrowe odżywianie
To podstawa walki z cellulitem. Przede wszystkim należy odstawić tłuste jedzenie, unikać smażenia i produktów wysoko przetworzonych. Warto też ograniczyć spożywanie owoców, które zawierają dużo cukrów. Zdecydowanie zdrowsze są warzywa. Powinniśmy polubić kiełki soi, rzodkiewki i słonecznika, które zawierają dużo białka. Zamiast mięsa, częściej sięgajmy po ryby. Ważne jest także ograniczenie słodyczy i fast-foodów, zawierających wiele szkodliwych substancji, które odkładają się w komórkach tłuszczowych. W chwilach słabości można je zastąpić zdrowymi przekąskami np. zbożowymi batonami lub bakaliami.
Więcej wody!
Zbyt małe nawodnienie organizmu jest bardzo często przyczyną cellulitu. Brak wody jest sygnałem dla tkanki tłuszczowej, że należy ją oszczędzać, dlatego nasza przemiana materii zwalnia, co prowadzi do zmian w naszym organizmie. Warto zatem pić do 2 litrów wody dziennie. Najlepiej zawsze miejmy w torebce małą butelkę i sięgajmy po nią możliwie jak najczęściej – nie tylko wtedy, kiedy nasz organizm daje nam znak, że jest spragniony.
Trening sportowy
Wrogiem cellulitu jest aktywność fizyczna. Ćwiczenia pobudzają krążenie krwi i pracę układu limfatycznego. Najbardziej wskazany w tym przypadku jest jogging, pływanie czy nordic walking. Możemy zdecydować się również na wykonywanie ćwiczeń w domu – wybierając takie, które angażują mięśnie brzucha, ud i pośladków. Powinniśmy ćwiczyć najlepiej trzy razy w tygodniu przez minimum pół godziny.
Używkom mówimy „nie”
Jedną z najpopularniejszych używek są nadal… papierosy. Jak wynika z sondażu Komisji Europejskiej tytoń pali 28 proc. Polaków. I choć liczba ta zmniejszyła się – w 2012 r. było to 32 proc. – to wynik nadal jest niepokojący. Tymczasem, niewiele kobiet zdaje sobie pewnie sprawę, że palenie papierosów może mieć także wpływ na powstawanie skórki pomarańczowej. Walcząc z cellulitem powinniśmy też ograniczyć alkohol a także, jeśli to możliwe, zrezygnować z kawy.
Krem, serum i maska
Sięgając po wspierające w walce z cellulitem kosmetyki do ciała, wybierajmy te, które zawierają składniki walczące ze skórką pomarańczową. Należą do nich m.in.: algi morskie, które wspomagają metabolizm tłuszczów i białek oraz poprawiają krążenie limfatyczne; wyciąg z kasztanowca, który uszczelnia naczynia krwionośne; L-karnityna, która odgrywa bardzo istotną rolę w redukcji tkanki tłuszczowej; a także kofeina, która działa oczyszczająco i wspomaga usuwanie toksyn z organizmu. Dowiedziono, że skuteczne działanie antycellulitowe ma także złoto. Ujędrnia, poprawia elastyczność i sprężystość skóry, a także nadaje jej wyjątkowego blasku.
Antycellulitowe rajstopy
Rajstopy z linii Bye Cellulite marki Gatta posiadają włókna z mineralnymi i substancjami aktywnymi, które absorbują ciepło z naszego ciała, a następnie zmieniają je w promienie podczerwone. Potrafią wniknąć głęboko w skórę i delikatnie, wręcz nieodczuwalnie dla nas ogrzewać komórki. Dzięki temu stymulują komórkową przemianę materii, poprawiają ukrwienie skóry, co w rezultacie prowadzi do usunięcia skórki pomarańczowej.
Produkty z linii Bye Cellulite dostępne są w salonach marki Gatta i sklepie internetowym na HYPERLINK „http://www.gatta.pl” www.gatta.pl. Ich ceny zaczynają się od 29,90 zł.
Dodatkowe informacje:
Gatta to polska marka, której właścicielem jest firma FERAX (właściciel także marki Wola) lider w produkcji wyrobów pończoszniczych w Polsce. Spółka prowadzi działalność od 1993 roku. Ferax posiada jedną z największych i najnowocześniejszych fabryk w Europie. Produkty marki Gatta dostępne są w salonach firmowych w największych miastach Polski oraz w dobrych sklepach z bielizną i rajstopami. Produkty Gatta sprzedawane są na całym świecie http://m.in m.in. w Chinach, we Włoszech, a nawet w takich krajach jak Australia.
Obecnie produkty marki Gatta to:
Rajstopy:
Gatta Classic – szeroka kolekcja klasycznych modeli rajstop i pończoch;
Gatta Trendy – sezonowe kolekcje rajstop, pończoch i skarpet; kolekcja bogata we wzory i różnorodne motywy, np. kwiatowe, geometryczne, zgodnie z obowiązującymi trendami;
Gatta Funkcja – linia nowoczesnych rajstop o szczególnych właściwościach, które pełnią określone funkcje. Dzięki zastosowaniu specjalnych technologii w zależności od modelu: kształtują sylwetkę, chłodzą, poprawiają krążenie w nogach, wspomagają walkę z cellulitem, a także są idealne dla kobiet w ciąży;
Gatta Medicare – kolekcja rajstop paramedycznych, przeciwżylakowych i uciskowych;
Gatta Mamma – rajstopy i bielizna idealnie przystosowane do potrzeb przyszłych mam;
Gatta Baby – kolekcja stworzona z myślą o najmłodszych: bawełniane rajstopy, skarpetki oraz podkolanówki;
Bielizna i odzież:
Gatta Intimate – kolekcja ekskluzywnej bielizny gorseteryjnej, o wyrafinowanym wzornictwie, wprowadzającej unikalne funkcje, jak na przykład pierwszy na rynku biustonosz double push up
Gatta Bodywear – kolekcja bielizny i odzieży stworzona z myślą o doskonałym wyglądzie i dobrym samopoczuciu kobiet. Podzielona na linie basic – odzież stworzona przy użyciu najbardziej zaawansowanej bezszwowej technologii i z delikatnych przędz o doskonałych właściwościach użytkowych oraz trendy – sezonowe kolekcje ubrań zaprojektowanych zgodnie z najmodniejszymi tendencjami;
Gatta Shapewear – bielizna funkcjonalna, modelująca sylwetkę o właściwościach antycellulitowych;
Gatta Active – odzież sportowa o wyjątkowych właściwościach termicznych, adresowana do osób aktywnych fizycznie;
Więcej informacji o firmie na http://www.gatta.pl
Sondaż Komisji Europejskiej, przeprowadzony pod koniec 2014 r., w którym wzięło udział łącznie 27,8 tys. Europejczyków