Marketplace - co to takiego?
Przeczytasz w 2 minuty

Marketplace – co to takiego?

W każdym biznesie chodzi o to samo – skuteczność sprzedaży, co pozwala zbudować mocną pozycję rynkową. Nie inaczej jest w przypadku e-commerce, gdzie konkurencja jest jeszcze większa niż w przypadku handlu tradycyjnego. Zawsze warto poszukiwać efektywnych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest marketplace.

Marketplace – miejsce ogromnych możliwości

Ludzie handlowali od niepamiętnych czasów, zwłaszcza na wielkich targowiskach, gdzie były dostępne przeróżne towary. Dlaczego o tym piszę? Ponieważ marketplace to coś na kształt wielkiego targowiska, ale w wydaniu nowoczesnym – online. To miejsce, w którym swoje towary może zaprezentować niezliczona ilość sprzedawców, co zapewnia wielką dostępność różnych ofert z całego świata. Mimo ogromu tego przedsięwzięcia, za sprawą nowoczesnych, intuicyjnych rozwiązań wszystko działa szybko i co najważniejsze – bezpiecznie.

Marketlplace – szybkie transakcje bez skomplikowanych procedur

Proces sprzedaży zależy od rodzaju marketplace’u, jednak w większości przypadków nie jest to skomplikowane, bo przypomina popularną tablicę z ogłoszeniami typu OLX. Tego rodzaju serwis nie odpowiada za proces sprzedaży, bo jego głównym zadaniem jest skontaktowanie ze sobą dwóch stron transakcji – wystawiającego przedmiot i osoby zainteresowanej jej kupnem. Są też bardziej zaawansowane marketplace, zwłaszcza te posiadające wewnętrznej komunikatory, niemniej i tu w procesie sprzedaży najważniejszymi aktorami są dwie strony transakcji. To od nich zależy, czy porozumieją się, co do kluczowych kwestii, tj. cena, sposób płatności, dostawa towaru itp.

Marketplace – siła zalet

Zdecydowanie warto spróbować swoich sił w marketplace, wystawiając tam swoje oferty, mimo posiadania własnego sklepu internetowego. Dzięki obecności na tym internetowym targowisku mamy szansę, by dotrzeć do nowych klientów. Niektórzy z nich robią zakupy tylko za pośrednictwem marketplace’ów, mając wszystko, czego szukają w jednym miejscu. Dobrze więc zaprezentować swoje produkty, zwiększając tym samym szansę na efektywną sprzedaż.

Marketplace dla firm to wiele korzyści. Poza tymi, o jakich już wspomnieliśmy (kolejny kanał sprzedaży, możliwość dotarcia do nowych klientów), warto też wspomnieć o innych, między innymi niskich kosztach prezentowania swoich produktów na platformie, bezproblemowości w zakresie wdrożenia sprzedaży i szybkie jej zautomatyzowanie, większa widoczność w wyszukiwarce, łatwa obsługa zamówień.

Marketplace z IdoSell – zdecydowanie warto

Najłatwiej korzystać z możliwości, jakie oferuje marketplace za pośrednictwem platform sprzedażowych. Jedną z lepszych jest IdoSell, która została zaprojektowana tak, by swobodnie móc sprzedawać w wielu kanałach. Zapewnia to centrum integracji z wieloma marketplaces, co sprawia, że zamówienia ze wszystkich kanałów integrowane są w jednej kolejce i sprawnie obsługiwane za pomocą intuicyjnego WMS dla e-commerce. To oznacza, że nasz sklep zyskuje możliwość interakcji z wieloma marketplaces bez żadnych ograniczeń, dzięki czemu zyskujemy dostęp zarówno do najpopularniejszych serwisów (Amazon, Allegro, eBay), ale i do mniej znanych.

Jak widać, klientów można pozyskiwać na wiele sposobów, nie tylko prowadząc swój własny sklep internetowy, ale także za pośrednictwem marketplace. Warto wykorzystać te możliwości!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.