Neony — fantastyczna reklama, która zwróci uwagę potencjalnych klientów!
Przeczytasz w 2 minuty

Neony — fantastyczna reklama, która zwróci uwagę potencjalnych klientów!

Najstarszą formą reklamy, jak pokazuje historia, jest reklama zewnętrzna. Nazywa się ją zamiennie reklamą outdoor bądź reklamą OOH. Jej korzenie sięgają wiele lat wstecz, kiedy to na murach miast malowano napisy czy obrazki. Reklama tego typu przetrwała do dzisiaj. Co ciekawe, nie ma szans, żeby nie zauważyć takie formy przekazu, dlatego reklama zewnętrzna ma znaczną przewagę nad ulotkami, broszurami czy nawet reklamą w internecie. Do najpopularniejszych typów reklamy zewnętrznej jest reklama świetlna. Sprawdź, jakie zalety takiej reklamy możemy wyróżnić oraz czy jest to na pewno skuteczna opcja!

Reklamy świetlne — jakie zalety ich stosowania wyróżniamy?

Reklamy świetlne, czyli neony, to fantastyczne rozwiązanie, które może zagwarantować doskonałe wyniki. Do największych zalet reklam tego rodzaju zaliczymy fakt, iż przekaz dociera do odbiorców nawet po zmroku. W momencie, kiedy inne reklamy przestają być widoczne, hasła stają się nieczytelne, neony widoczne są z daleka, nie trzeba ich dodatkowo podświetlać, a ponadto wyróżniają się nietypową, oryginalną kolorystyką. 

Neony to typ reklamy, który wręcz wciska się do oczu odbiorców. Nawet jeśli człowiek nie chce, mimowolnie zwróci uwagę na świecące się kolorowe napisy. Jedne mogą migać, inne świecą stale tak samo, jeszcze inne zmieniają kolory. Intensywny punkt w ciemności to reklama, która zawsze zwróci uwagę!

Dodatkowym atutem neonów jest fakt, iż świetlna reklama wychodzi znacznie taniej, aniżeli reklama emitowana w telewizji czy radiu. Ponadto może też być tańsza, niż liczne banery rozwieszone po mieście i okolicznych miejscowościach, drukowane ulotki, z których i tak większość ląduje w koszu oraz broszurki.

Indywidualnie zaprojektowany, oryginalny neon może stać się nie tylko skuteczną reklamą, ale również niebywałą dekoracją budynku. Poza napisem można wybrać neon, który będzie grafiką. Decydując się na konkretną firmę, której zadaniem będzie stworzenie neonu, warto bardzo dokładnie prześledzić dotychczasowe projekty oraz opinie. 

Typy neonów reklamowych występujące na rynku

Nie da się ukryć, że wraca popularność neonów. Ten fakt można zauważyć choćby po tym, iż sporo osób decyduje się na odwiedzenie muzeum neonów. Wiele ulic wypełnionych jest rozmaitymi neonami, a ponadto powstają specjalne bary czy lokale, gdzie główną tematyką wystroju są właśnie neony.

Neony mogą się od siebie różnić wielkością, kolorem, kształtem lub rodzajem. Klasyczne typy neonów to produkty, które w środku wypełnione są mieszanką gazów. Kolor to kwestia gazu, jaki dominuje, a także barwa użytych rurek. 

Jeśli szukasz bardziej energooszczędnego typu neonów, zwróć uwagę na neony ledowe. Jest to znacznie tańsza alternatywa dla gazowych odpowiedników. I w tym przypadku wybór barw jest znacznie większy. Neony ledowe są odporne na warunki atmosferyczne, a to dzięki solidnej oprawie. Możemy je montować zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Na rynku znajdziemy również inny typ reklamy świetlnej, jakim są litery blokowe. W tym przypadku źródło światła skierowane jest bezpośrednio na podłoże. Po zmroku litery mają podświetlony obrys. Efekt ten określany jest jako “halo”.

Neony jako sposób na zbudowanie świadomości marki

Zaprojektowanie jakościowej reklamy zewnętrznej, zwracającej na siebie uwagę potencjalnych odbiorców, jest prawdziwym wyzwaniem zarówno dla firmy, jak i dla wykonawcy. Wyróżnienie się w ten sposób na tle konkurencji jest dość trudne. Istnieją ustawy, które nakładają na firmę spore ograniczenia, jeśli chodzi o promowanie się w przestrzeni publicznej. Koniecznością jest uwzględnienie kwestii bezpieczeństwa, co sprawia, że neony nie mogą utrudniać odczytywania znaków drogowych czy poruszania się po ulicach. Jeśli to wszystko zostanie wzięte pod uwagę, neony mogą stać się doskonałą metodą na zbudowanie świadomości marki. 
Istotne jest też, by neony nie były całkowicie oderwane od szaty graficznej konkretnej marki. Dobrym pomysłem jest stworzenie jednej, spójnej koncepcji, którą następnie wykonawca przełoży na reklamę świetlną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.