Stawiasz na jakość życia? Zwróć uwagę na jakość wykonywanych badań – szczególnie cytologii i testów na obecność wirusa HPV.
Właśnie ruszyła VI już edycja Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa”, organizowanej przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Patronat Honorowy nad Kampanią objęła małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska. W tym roku będziemy poruszać problem cytologii z zupełnie innej strony.
To jest Twój czas, wykorzystaj go w pełni! Kampania organizowana w ramach Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy.
W tym roku ambasadorkami akcji zostały polskie aktorki: Joanna Koroniewska, Tamara Arciuch, Agnieszka Warchulska oraz dziennikarka – Kinga Burzyńska, a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Ambasadorki przekonują, że problem chorób ginekologicznych powinien być ważny dla każdej kobiety bez względu na status społeczny, zawód czy wiek.
Mam przyjemność już po raz piąty obejmować Patronatem Honorowym Ogólnopolską Kampanię Społeczną ,,Piękna bo Zdrowa’’. Statystyki dotyczące badań profilaktycznych pokazują, że działania edukacyjne zwiększające świadomość społeczeństwa są bardzo potrzebne. Kampania przypomina kobietom o konieczności wykonywania regularnych badań ginekologicznych, dlatego chciałabym pogratulować Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, że tak wielką wagę przywiązuje do tego istotnego problemu i zachęca kobiety m.in. do badań cytologicznych. – powiedziała Anna Komorowska, Małżonka Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Joanna Koroniewska, znana polska aktorka teatralna i telewizyjna, postanowiła wesprzeć akcję, ponieważ, jak sama podkreśla w wywiadach, jej mama przegrała walkę z rakiem piersi. Wtedy, gdy zostałam matką zmienił się mój sposób postrzegania świata. Kiedyś byłam hedonistką. Teraz już wiem, że mam dla kogo żyć i muszę być odpowiedzialna, i dbać o swoje zdrowie. Chcę wiedzieć, że zrobiłam wszystko, aby uchronić swoje dziecko przed tragedią, która mnie spotkała kilkanaście lat temu. Straciłam mamę, więc profilaktyka jest dla mnie bardzo ważna. – mówi Joanna Koroniewska.
Ida Karpińska 9 lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy. Teraz chce uchronić inne kobiety przed tą chorobą. Chcę, żeby wygrywały życie! – „Nie dam się, to moje życie. Nie choroba będzie mi mówiła jak mam żyć i czy mam żyć!”. To było motto, które towarzyszyło Idzie w czasie choroby. Teraz powtarza, Nie zgadzam się z tym, aby kobiety umierały na raka szyjki macicy. Dzięki cytologii, którą robiłam regularnie, żyję.
Kilka słów o Nas!
Czy wiesz, że w Polsce na raka szyjki macicy umiera około 2000 kobiet rocznie!
Nie musisz być wśród nich.
Akcje edukacyjne, kampanie społeczne, których cechą wspólną jest budowa świadomości na temat chorób ginekologicznych, to znak rozpoznawczy Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Powstała ona w 2007 r. z inicjatywy Idy Karpińskiej. Obecnie na terenie całej Polski Idę wspierają emisariuszki prowadzące działania w poszczególnych województwach – Kwiat Kobiecości jest pozytywnym skutkiem ubocznym jej choroby.
Organizacja jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Raka Szyjki Macicy (ECCA) oraz światowej organizacji Women Against Cervical Cancer (WACC).
Nie badasz się? Dlaczego?
Jak często powtarzasz sobie, że nie masz czasu? Jesteś przekonana, że ważniejsza jest praca lub codzienne obowiązki. Zdarzyło Ci się kiedyś nie pójść do ginekologa na umówioną wizytę albo ją przekładać w nieskończoność? Czy myślisz wtedy:
„Jestem zajęta. Dom, praca, rodzina”, „Nie mam czasu”, „Jestem zdrowa i problem mnie nie dotyczy”, „Wstydzę się i nie wiem, jak to badanie wygląda. Po prostu się boję ”.
To koniec z wymówkami! To jest Twój czas. Odłóż pracę na bok. Może kilka minut poświęconych na badanie uratuje Ci życie.
Zrób badanie ginek ( ) logiczne.
Nie bierz problemu w nawias!
Koniec wymówek!Sprawdź, jakich wymówek używają kobiety, aby nie wykonywać cytologii. Obejrzyj animację multimedialną zrealizowaną przez Filipa Barankiewicza.
https://www.youtube.com/watch?v=AF9k_EVM1UQ
Hasło tegorocznej kampanii zwraca uwagę kobiet nie tylko na aspekt samych badań, ale także odwołuje się do natury psychologicznej. Musimy pokonać bariery, zmienić mentalność! – Kampania ma zmienić postrzeganie badań ginekologicznych. Nie możemy unikać cytologii tylko dlatego, że boimy się wyniku. Niech to hasło będzie znakiem, że czas pójść do ginekologa. – mówi Krysia, zwolenniczka badań ginekologicznych.
Teraz czas na Twój krok
Cytologia ma nam pomóc, nie zaszkodzić. To bardzo ważne, ponieważ raka szyjki macicy można wyleczyć jeśli zostanie on wcześnie wykryty – mówi o idei kampanii Ida Karpińska.
Szósta edycja, to aż 4000 bezpłatnych kuponów na badania cytologiczne. Głośno sprzeciwmy się rakowi szyjki macicy!
W ramach szóstej edycji kampanii „Piękna bo Zdrowa” mamy do rozdania aż 4000 tysiące kuponów, które można będzie zrealizować w placówkach Centrum Medycznego Falck oraz Centrum Medycznego Polmed. To symboliczna liczba, gdyż każdego roku 4000 Polek dowiaduje się, że ma raka szyjki macicy. Więcej kuponów, to więcej przebadanych kobiet.
Będą one zamieszczone w styczniowych wydaniach magazynów wydawnictwa Bauer: „Świat Kobiety” i „Naj” oraz w lutowych numerach magazynów „Tina” i „Olivia”.
Groźny przeciwnik!
Rak szyjki macicy w początkowym etapie przebiega bezobjawowo. Często rozwija się przez wiele lat. Jednak szybka diagnostyka może uratować nam życie. Dlatego tak ważne jest wykrycie tej choroby w początkowym stadium jej rozwoju oraz regularne wykonywanie badań cytologicznych.
Zostań AMBASADORKĄ! Nie zapominaj!
Chcesz zostać Ambasadorką Kwiatu Kobiecości? Chcesz przypominać kobietom o badaniach cytologicznych w domu, miejscu pracy albo po prostu na ulicy? Nic trudnego! Przyłącz się do nas. Noś codziennie bransoletkę Niezapominajkę, którą zdobi specjalnie zaprojektowany kwiat. Dzięki niej będziesz pamiętać o badaniach ginekologicznych.
Zamów Niezapominajkę na stronie Kwiatu Kobiecości http://www.kwiatkobiecosci.pl i podaruj sobie zdrowie!
Wsparcie patronów medialnych i partnerów VI edycji kampanii
O tym, dlaczego warto się badać i nie zapominać o regularnych wizytach ginekologicznych, przekonują wszystkie osoby, instytucje i firmy zaangażowane w organizację VI edycji Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa”, w tym patroni medialni kampanii: portale wp.pl, naszemiasto.pl, zdrowie.gazeta.pl naobcasach.pl, magazyn Wesele, czasopisma: Świat Kobiety, Olivia, Tina, Naj. Monitoringiem mediów zajmuje się Instytut Monitorowania Mediów. Przeprowadzenie kampanii nie byłoby możliwe, gdyby nie wsparcie sponsorów i partnerów: PZU Zdrowie, TZMO SA (marka Bella), FM Group, Roche Diagnostics, GlaxoSmithKline, Tantum Rosa, Becton Dickinson. Stroje dla Ambasadorek
Kampanii przygotowała firma Mohito, a zdjęcia wykonał Jacek Poremba przy współpracy z agencją ShootMe Photographers & Production. Kampanię „Piękna bo Zdrowa” wspierają również Jaga Hupało Born to Create, agencja Trendsetter. Specjalnie na VI odsłonę kampanii przygotowana została animacja multimedialna, która będzie emitowana na nośnikach wizualnych MOVE MEDIA w sieci sklepów Tesco, na nośnikach wizualnych HealthTV w przychodniach medycznych w całej Polsce i w SKM Trójmiasto, a także na nośnikach wizualnych należących do Benefit TV w siłowniach w całym kraju.
Więcej informacji: www.kwiatkobiecosci.pl, www.facebok.com/kwiatkobiecosci
Zadbaj o komfort swojego życia!