Polak potrafi
Przeczytasz w 5 minuty

Polak potrafi

Agnieszka Stasicka walczy z NIEPRAKTYCZNĄ i NIEŻYCIOWĄ edukacją!
 
Wpierw założyła szkołę językową online (http://www.njolearnonline.com/), a następnie zdecydowała się podzielić swoją wiedzą z innymi nauczycielami i napisała książkę, wyjaśniającą w jaki sposób nauczać języków obcych przez Internet. 
okladka_www_mala
 Jest to pierwsza taka książka w Polsce!
 
By wydać poradnik Pani Agnieszka potrzebuje minimum 7 tysięcy złotych. Zbiera je za pomocą portalu POLKA POTRAFI. Taki rodzaj zbiórki pieniędzy to crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe.
[iframe width=”560″ height=”315″ src=”//www.youtube.com/embed/Uv39SHIDOWI” frameborder=”0″ allowfullscreen]
  1. MISJA

Wydanie książki

  1. TEMATYKA

Jak uczyć języków obcych przez Internet (poradnik dla nauczycieli oraz uczniów)

Dlaczego warto: to pierwsza taka książka w Polsce! Nikt oficjalnie nie poruszał tematu nauczania online. Postawiłam na praktykę. Opisałam tylko wiedzę praktyczną (porażki i sukcesy), która regularnie zdobywam już od ponad 7 lat. Książka będzie bardzo przydatna wszystkim nauczycielom języków obcych, korepetytorom (nie tylko języków, ale i innych dziedzin), a także osobom, które potrzebują bodźca zewnętrznego, by zmienić swoje życie: książka bardzo motywuje do działania oraz zmian!

  1. O MNIE:

Nazywam się Agnieszka Stasicka, studiowałam filologię francuską oraz angielską, 1 rok mieszkałam we Francji, w Lille. Kocham podróże. Mam słabość do ludzi, lubię z wszystkimi rozmawiać. Pracuję nauczając języków obcych przez Skype’a i w tym samym czasie podróżuję, zazwyczaj pociągami.  Moje życie to pasja. Pasja do ludzi, do języków, do podróży. Nie dzielę tygodnia na pracę i weekendowy odpoczynek. Po prostu żyję i się realizuję. Wierzę, że większość z nas znajduje się w stanie embrionalnym, a zatem jest w stanie ciągle się rozwijać z dowolnie wybranej dziedziny.

Referencje od moich uczniów:

 http://www.njolearnonline.com/pl/referencje

Co robię jak mi się nudzi:

W sierpniu debiutowałam jako wykładowca przedsiębiorczości w Warszawskiej Uczelni ASBIRO. Oto relacja z wakacyjnego Biznes Campu:

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”//www.youtube.com/embed/5XE9Bb6BAUY?list=UUQdIJOLh1fjp5SZpOZ5ZsOw” frameborder=”0″ allowfullscreen]

 

Wywiady:

Wywiad w radiu Kontestacja na temat nauczania języków przez Intenret i jeżdżenia pociągami:

http://www.kontestacja.com/agnieszka-stasicka-nauka-jezykow-obcych-przez-skypa,2873

Wywiad w radiu Bielsko:

http://www.radiobielsko.pl/audio/2014-09-23-8288563448.mp3

Telewizja:

http://www.regionalna.tv/46,1685-polak_potrafi_-_agnieszka_stasicka._.html

  1. CEL: uzbieranie środków na wydanie 2 tysięcy egzemplarzy książki

Jak tylko książka zostanie wydrukowana, biorę ją pod pachę, ruszam w tournee po całej Polsce, odwiedzam katedry filologii i wygłaszam prelekcje na temat nauczania języków przez Internet.

  1. BUDŻET:

 

1 próg: 7 tysięcy złotych (wystarczy na wydrukowanie ok 1 tysiąca egzemplarzy na średnim jakościowo papierze)

2 próg: 9 tysięcy złotych (wystarczy na wydrukowanie ok. 2 tysięcy egzemplarzy, jakościowo lepszy papier, kolorowe ilustracje)

3 próg: 11 tysięcy złotych (wystarczy na wydrukowanie ponad 2 tysięcy egzemplarzy na dobrym papierze, większa ilość kolorowych ilustracji, opłacenie grafika)

4 próg: 12 tysięcy złotych (wystarczy na wydrukowanie ponad 2 tysięcy egzemplarzy na dobrym papierze, większa ilość kolorowych ilustracji, opłacenie korektora, grafika, wydanie audiobooka)

  1. DLACZEGO CROWDFUNDING I POLAK POTRAFI

 

W czerwcu 2014 wybrałam się ze znajomymi na nocne zdobywanie Baraniej Góry organizowane przez miasto Wisła. Poznałam tam kogoś niezwykłego. Piotr Kuryło się nazywa. Piotrek opowiedział mi, że biega. Zapytałam czy biega koło swojego domu tak dla przyjemności, czy może ma jakąś ulubioną trasę. Piotrek odparł, że biega sobie z Polski do Grecji, a niedawno przebiegł cały świat, sam. Biegł przez Europę, USA i Rosję. Celem biegu było propagowanie pokoju na świecie. O jego wyczynach jest już nawet książka, niedługo będzie film. A wszystko to głównie dzięki pasji, motywacji oraz środkom zebranym dzięki Polak Potrafi.pl

Piotrek zainspirował mnie do wzięcia udziału w Polak Potrafi.pl

 

Bardzo zależy mi, by książka miała wysoki standard: dobry papier, ładna okładka, kolorowe ilustracje. Wierzę więc, że dzięki Waszej pomocy, uda mi się wydać atrakcyjną wizualnie książkę, w której zawarłam bardzo dużo wiedzy, z której każdy może skorzystać.

  1. O KSIĄŻCE

 [iframe width=”560″ height=”315″ src=”//www.youtube.com/embed/b2NH7BLf78c” frameborder=”0″ allowfullscreen]

 

Spis treści

 

Wstęp

  1. Kim jestem
  2. Do kogo kierowana jest ta książka
  3. Czego na pewno nie dowiesz się z tej publikacji

 

I część

  1. Czym jest nauka online
  2. Do kogo głównie kierowane są lekcje online
  3. Zalety lekcji online
  4. Wady lekcji online

PODSUMOWANIE

 

II część

  1. Regulamin
  2. Internet
  3. Sprzęt
  4. Zdrowie
  5. Kamera
  6. Polecenia
  7. Terminologia
  8. Święto Chanuka a długi weekend majowy

PODSUMOWANIE

III część

  1. Organizacja pracy, zarządzanie czasem
  2. Jak segregować materiały
  3. Jak tworzyć ciekawe materiały
  4. W jaki sposób podpisywać materiały
  5. Reklama, pisanie ogłoszenia

PODSUMOWANIE

IV część

  1. W jaki sposób przeprowadzać lekcje online: jak zacząć
  2. Small talk
  3. Czytelny zapis lekcji
  4. Trudne decyzje i ich konsekwencje

PODSUMOWANIE

  1. Test kwalifikacyjny oraz ramowy plan działania
  2. Dlaczego ustalenie poziomu językowego ucznia jest tak trudne podczas uczenia online
  3. Co to jest rozpiska
  4. Struktura lekcji
  5. Tematyka lekcji

PODSUMOWANIE

 

V część

  1. W jaki sposób urozmaicić zajęcia online
  2. Jak skutecznie nauczać gramatyki online
  3. Czego zabrania się podczas zajęć z konwersacji

PODSUMOWANIE

  1. Czy warto uczyć pisania
  2. Co to jest słuchanka

PODSUMOWANIE

  1. Po co komu dyftongi i tryftongi
  2. Czy warto mieć dobry akcent
  3. Czy warto uczyć wulgaryzmów
  4. Ryzyko związane z przygotowywaniem do egzaminów językowych
  5. Dlaczego A1 to dla wielu nauczycieli najtrudniejszy poziom do nauczania
  6. Czego zabrania się podczas lekcji online

PODSUMOWANIE

 

VI część (kierowana głównie do uczniów)

  1. Nauczyciel online
  2. Czy istnieje nauczyciel idealny
  3. Błędy najczęściej popełniane przez nauczycieli
  4. Dlaczego native speaker jest dobrym nauczycielem
  5. Dlaczego native speaker jest złym nauczycielem
  6. Dlaczego nie ufamy doświadczonemu nauczycielowi Polakowi, a wolimy brać przykład z native speakerów, którzy niekoniecznie mają wykształcenie pedagogiczne

PODSUMOWANIE

  1. Czy student może być dobrym nauczycielem
  2. Czy student może być złym nauczycielem
  3. Czy osoba bez wyższego wykształcenia może być dobrym nauczycielem
  4. Czy wykładowca uniwersytecki z tytułem doktora jest dobrym nauczycielem
  5. To kto, do licha, jest dobrym nauczycielem?!
  6. Podstawowe błędy uczniów. Czy istnieje uczeń idealny

PODSUMOWANIE

 

VII część

  1. Chwile zwątpienia
  2. A co jeśli mi nie wyjdzie
  3. Czy każdy nauczyciel narażony jest na wypalenie zawodowe
  4. Czy warto uczyć znajomych
  5. Czy warto przechodzić z uczniem na Ty
  6. Czy wiek ucznia ma znaczenie
  7. W jaki sposób pisać e-maile do uczniów
  8. Czy warto obiecywać i gwarantować sukces
  9. Lepiej online czy na kursie dla obcokrajowców
  10. Lepiej online czy na kursie dla obcokrajowców

 

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Ile lekcji muszę wykupić, by nauczyć się języka?
  2. Czy fiszki to dobry sposób, by nauczyć się języka?
  3. Czy – jeśli ani moja mama, ani mój tata nie znają żadnego języka obcego – jestem w stanie nauczyć się francuskiego?
  4. Podobno francuski to bardzo trudny język. Czy to prawda?
  5. Czy to prawda, że uczniowie uzdolnieni muzycznie łatwiej uczą się języków obcych?
  6. Po co uczyć się online skoro można ściągać?!
  7. W jaki sposób weryfikować wiedzę, ucząc się online? Czy testy to dobry pomysł, czy strata czasu?
  8. Czy improwizacja jest dozwolona podczas lekcji online, czy lepiej trzymać się ustalonego planu i rozpiski?
  9. W jaki sposób zwiększyć stawkę za lekcje?
  10. Problemy techniczne – co zrobić, jeśli w połowie lekcji coś przestanie działać?
  11. W jaki sposób poprawiać ambitnych uczniów?
  12. Najpierw teoria czy praktyka? !UŁYT DO ZCU
  13. Jak zareagować, jeśli uczeń chce zrezygnować z zajęć?
  14. Czy  grafik jest potrzebny? A może wystarczy zwykły kalendarz?
  15. Czy warto godzić się na wszystko co klient sobie zażyczy?

 

Jeśli do końca października 2014 nie uda się zebrać całej kwoty, pieniądze wracają do wpłacających.
 
Drogie Businesswomen – zmobilizujmy się i pomóżmy we wcieleniu w życie tak pięknego projektu, który zmieni świat na lepszy, bardziej praktyczny, a także ułatwi życie i wskaże drogę wielu nauczycielom języków obcych!
 
Wywiad z Agnieszką Stasicka ukaże się już w listopadowym numerze Businesswoman and life, a na zakończenie jeszcze jeden filmik:
[iframe width=”560″ height=”315″ src=”//www.youtube.com/embed/UH3LAl10w5o” frameborder=”0″ allowfullscreen]
P.S. Kiedy jest najlepszy moment, by założyć własny biznes? Jutro, za miesiąc? NIE – TERAZ!
Kiedy jest najlepszy moment, by zacząć inwestować w nieruchomości? Jutro, za miesiąc? NIE – TERAZ!
PS Kiedy jest najlepszy moment, by coś zmienić we własnym życiu? Jutro, za miesiąc? NIE – TERAZ!
 
Drogie czytelniczki! Do dzieła!

[iframe frameborder=”0″ height=”580px” width=”340px” src=”http://polakpotrafi.pl/api/wklejka/box/wydanie-poradnika”]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.