Pop-upy zyskują na popularności - co warto o nich wiedzieć?
Przeczytasz w 2 minuty

Pop-upy zyskują na popularności – co warto o nich wiedzieć?

Reklama pop up, czyli tak zwane wyskakujące okienka wpisały się do świadomości każdego użytkownika sieci. Niegdyś stały element witryny, który być może niektórych irytował, a obecnie bardzo duży potencjał reklamowy obok którego nie można przejść obojętnie. Odpowiednio skonstruowane pop-upy potrafią wzbudzić zainteresowanie, a tym samym, zachęcić do działania. Jak to zrobić i w czym tkwi renesans popularności tej formy przekazu? Podpowiadamy.

Kilka słów o tym, czym są konwerujące pop upy

Pop up to nic innego, jak pojawiające się okienko na witrynie, które każdy użytkownik Internetu kojarzy, a przynajmniej ma pojęcie, czym ono jest. Wykorzystywane są one do różnych celów, w tym bardzo często do stosowania próśb między innymi o akceptację plików Cookies czy też o zatwierdzenie polityki prywatności, jak również użytkowania danej strony internetowej. W przypadku konwertujących pop-upów sprawy idą nieco dalej, a mianowicie – osiągnie celów reklamowych. Jeśli umiejętnie skonstruujemy dany pop-up jest bardzo duża szansa na to, że osiągniemy zamierzony cel. Pop up reklama jest wykorzystywana po to, aby pozyskać leady. Świetnie sprawdza się w roli CTA. Jeśli dokładnie przemyślimy wszystko, co ma się na nim znaleźć, wówczas użytkownik z chęcią przejdzie na daną podstronę tudzież na przykład na nasze media społecznościowe – słowem, tam, gdzie w danym momencie najbardziej nam na tym zależy.

Okna pop-up mają zadziałać – jak to zrobić?

Na początku należy skupić się na tym, aby pop up wpisał się w potrzeby odbiorcy. Warto zamieścić w nim takiego rodzaju treści i grafiki, które go zainteresują. Nie bez znaczenia pozostaje także moment w którym dany pop-up się pojawi. Kolejna ważna kwestia, to pobudzenie do działania, próba zaangażowania użytkownika. W osiągnięciu tego celu bardzo pomocne będą odpowiednio skonstruowane komunikaty, zastosowanie języka korzyści etc. Pamiętajmy o tym, że najlepszym z możliwych jest krótki, ale rzeczowy i często intrygujący lub w zwięzły sposób przedstawiający szereg korzyści z pozostawienia leadu. Bardzo ważne jest to, aby pamiętać o call-to-action.

Nie zapominajmy także o urządzeniach mobilnych. Projektując wyskakujące okienka należy mieć na uwadze to, że ogromna część ruchu na stronach, to właśnie działania przy pomocy smartfonów. Mając na uwadze powyższe jesteśmy w stanie stworzyć taki pop up, który nie stanie się irytującym odbiorcę okienkiem, a takim, który nakłoni go do podjęcia określonych działań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.