Pracownicy chcą mieć wpływ benefity
Przeczytasz w 2 minuty

Pracownicy chcą mieć wpływ benefity

Podczas I edycji forum meetbenefit przekonaliśmy się, że najważniejsza w tworzeniu polityki benefitowej jest rozmowa z pracownikiem – nie tylko słuchanie go, ale także przedstawienie bieżących możliwości. Kluczowa jest odpowiedź na pytanie: Jakie potrzeby mają osoby, które zatrudniam?

Moderowany przez Maję Gojtowską panel dyskusyjny „Zróbmy to na miarę – czyli jak zbudować efektywną politykę benefitową w firmach, które łączą pokolenia” przyniósł bardzo wartościowe spostrzeżenia. Jak zauważyła Aneta Skalska (Kierownik Projektu w Biurze Zarządzania Wynagrodzeniami i Benefitami PKN ORLEN), dziś rynek wymusza elastyczność w benefitach. O ich personalizowaniu przypomniała także dr Katarzyna Obuchowska (Employee Experience HR Business Partner w Crédit Agricole Bank Polska): „Nie wiem czy benefit ma płeć, ale wprowadzając je powinniśmy widzieć grupy różnych potrzeb: rodzice, młodzi, hobbyści, itp.”.

Padły także trafne spostrzeżenia dotyczące błędów popełnianych podczas wdrażania pozapłacowych korzyści. To przede wszystkim brak pokory, założenie, że znamy potrzeby pracowników lepiej, niż osoby, które będą korzystać z benefitów. Zgubne jest również usilne podążanie za trendami – wybór rozwiązań niedopasowanych do kultury organizacyjnej.

Poznaliśmy możliwości nisko kosztowych rozwiązań, które mogą wykorzystać nawet najmniejsze firmy! Jak stwierdził Rafał Nowicki (Chief Operating Officer w Insys Video Technologies): „Proste rozwiązania sprawdzają się i działają”. Aktywnością na poziomie 90% w systemie oferującym rabaty pracownikom PKN Orlen pochwaliła się Aneta Skalska. Benefity wymagające małego budżetu to pole możliwości przede wszystkim dla małych firm.

Ważne jest monitorowanie, czy dana polityka benefitów jest skuteczna i czy przynosi korzyści. Zły wybór na pewno będzie dla firmy jedynie kosztem. Poznanie opinii pracowników utwierdza w tym, w co inwestować, wskazuje też nietrafione pomysły. Badaniami zaangażowania w firmie pracodawca odpowiada też na chęć uczestniczenia w tworzeniu kultury firmy.

Czy Twoi pracownicy pamiętają o benefitach, które im oferujesz? Czy korzystają z nich? Warto to sprawdzić i informować ich o możliwościach, które na nich czekają!

Dodatkowo…

O tym jak wyglądają najnowsze trendy na rynku benefitów pracowniczych, uczestnicy meetbenefit mogli się przekonać w STREFIE WIEDZY, gdzie podczas prelekcji, liderzy branży i zarazem Partnerzy forum, dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem. Podczas całego dnia można było posłuchać prelekcji firm: PetHelp, Grupa Prodialog, Centrum Medyczne Enel-Med, Smartlunch Polska, Energylandia, Edenred Polska, TFI PZU SA, Funk International Polska, Activy Bike to Work, Fitqbe, Vooom, Marcinkowski Broker, Free Forever.

STREFIE EXPO każdy sposób obecnych na wydarzeniu przedstawicieli działów HR, miał możliwość zbadania rynku i spotkania się na stoiskach z przedstawicielami Partnerów oraz Wystawców: DECATHLON, Jeronimo Martis Polska, MyBenefit, MEDIBOX, HELPOMAT, NORWOKS, HOPinHUB, Sun&Snow, Audioteka, LightBox, DailyFruits, etutor, Medicover Benefits, VirginPulse.

A na zakończenie…

Gościem Specjalnym forum był Tomek Michniewicz, który na przykładach fascynujących opowieści z podróży opowiedział o rozróżnianiu zaangażowania pracownika – papierowego, czyli teoretycznego od tego realnego. Jeśli mają się pojawić prawdziwe emocje, dobrze jest zmienić otoczenie – i nie trzeba wyjeżdżać w daleką wyprawę! Gotowi do działania…?

 

Zachęcamy  do zobaczenia relacji zdjęciowej z wydarzenia – TUTAJ. 

Partnerem Strategicznym I edycji forum była firma Edenred Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.