Przerywanie diety - jak mu zapobiec?
Przeczytasz w 4 minuty

Przerywanie diety – jak mu zapobiec?

Chęć poprawy wyglądu swojego ciała oraz zdrowia, wywiera nie tylko osobista decyzja takiego wyzwania, ale również presja. Dzieje się tak ze względu na ocenianie ludzi po wyglądzie. W związku z powyższym, wiele osób podejmuje się ciężkich i drastycznych diet w celu uzyskania szybkich efektów. Niestety po krótkim czasie przerywają one dietę i wracają z wyrzutami sumienia do starych nawyków. Często pokłosiem takich akcji, jest efekt jojo. Wynika on głównie z przerwania diety i powrotu do spożywania dużych ilości kalorii. Oznacza to, że w celu osiągnięcia wymarzonej sylwetki i poprawy zdrowia, trzeba zapobiec przerywaniu diety. Jak tego dokonać?

Różnorodność posiłków

Pierwszym ważnym elementem, który zapobiega przerywaniu diety, jest różnorodność posiłków. Zdrowe przepisy to potencjalne rozwiązanie problemów ze zróżnicowaniem diety. Większość osób, nie wiedząc jak jeść podczas odchudzania, często porzuca swoje marzenia. Nie tędy droga. Przepisy w zdrowej diecie powinny zakładać posiłki szybkie w przygotowaniu. W internecie oraz w książkach kucharskich, można znaleźć wiele propozycji, np. przepisy na zdrowe śniadania, szybkie przepisy na obiady oraz przepisy na fit słodycze.

Kompleksowy plan diety, powinien zakładać wspomnianą różnorodność, która pozwoli na utrzymanie zdrowych nawyków, chęć dalszego eksplorowania podróży kulinarnych i cieszenie się efektami diety.

Zdrowe przepisy to również element pojawiający się w dietach online, które układane są przez specjalistów dietetyków i trenerów online. Propozycje zdrowych przepisów i diet, dopasowanych pod daną osobę, można znaleźć na stronie https://akopszostak.com/dieta-online/. Warto pamiętać, że niektóre osoby lubią monotonię w diecie, ponieważ pozwala ona przygotować posiłki na przyszłe dni. Jest to jednak mniejsza część osób. Zdecydowana większość lubi poznawać nowe smaki, posiłki, które jednocześnie przyspieszają proces odchudzania.

Niejednokrotnie okazuje się, że obecność słodkiego smaku, warunkuje to, czy ktoś przerwie dietę, czy nie. Dzieje się tak z uwagi na to, że smak ten towarzyszy nam od zawsze. Pierwsza styczność ze słodkim smakiem jest przy kontakcie dziecka z mlekiem matki. Oznacza to, że jest to pierwszy smak, jaki człowiek odczuwa. Nie dziwi więc chęć pozostawienia smaku słodkiego w menu. Można tego dokonać stosując się do przepisów na zdrowe słodycze oraz inne przekąski. Warto uwzględnić je w codziennym żywieniu, co pozwoli na stałe trzymanie diety według zasad, które przyniosą efektami.

Cheat meal – ważna sprawa!

W trakcie trwania diety, wielokrotnie będzie towarzyszyła nam chęć na niezdrowe jedzenie. Jest to normalna rzecz, która dotyczy praktycznie każdej osoby. Jeśli po sumiennym trzymaniu się ustalonych zasad diety, po okresie 2 tygodni, nabierze się ochoty na niezdrowe jedzenie, można zastosować tzw. cheat meal.

Stosując metodę cheat meal, do menu, raz na jakiś czas wprowadza się dowolny lubiany posiłek, który wlicza się w codzienny bilans kaloryczny. Dzięki temu, nie spożywamy nadmiernie większej ilości kalorii. Jednocześnie cały czas pilnuje się założonego pułapu kalorycznego, co gwarantuje dalsze odchudzanie.

Dzięki posiłkom typu cheat meal odpoczywa nie tylko ciało, ale też umysł. Dzieje się tak z uwagi na przyjemność i wewnętrzny luz, który odciąga nas od zasad dietetycznych i “rygoru” diety. Okazuje się jednak, że cheat meal nie jest zawsze konieczny. Jeśli prowadzi się zbilansowaną dietę, bez rygorystycznego podejścia do żywienia, nie potrzebujemy “oszukanych posiłków”. Możemy praktycznie cały czas kontynuować swoje założenia dietetyczne, które uwzględniają wyjątkowo smaczne i proste posiłki, które niejednokrotnie mogą przypominać lubiane fast-foody. Często te zrobione przez nas, są w wersji fit i zdrowsze.

Realne cele w diecie

Jeśli osobie zainteresowanej, silnie zależy na osiągnięciu celu, jakim jest lepsze zdrowie i smukła sylwetka, warto określić realne cele w trakcie żywienia. Dzięki nim, jesteś w stanie określić, ile powinno się schudnąć w założonym przedziale czasu. Tempo odchudzania powinno wynosić 0,5 – 1% masy ciała. Jest to rekomendowane tempo, aby osiągnąć korzyści zdrowotne, poprawić sylwetkę i nie odczuwać skutków ubocznych.

Realnych celów nie da się osiągnąć, stosując ścisłe i restrykcyjne diety. Sposób żywienia powinien być dopasowany do danej osoby. Sama dieta natomiast, powinna uwzględniać preferencje smakowe i dostępność czasową danej osoby. Tylko przy indywidualnym podejściu do diety, będzie można uzyskać satysfakcjonujące rezultaty, jednocześnie zmieniając na zawsze swój styl życia.

Warto pamiętać, że realne cele przy odchudzaniu, powinny być mierzalne, wykonalne, dokładnie opisane, możliwe do dopasowania do danej osoby i określone w czasie. Są to elementy metody SMART, która doskonale sprawdza się w procesie odchudzania.

Przy realizacji swoich realnych założeń dietetycznych, warto poszerzać wiedzę w tym zakresie. Pomóc mogą w tym blogi, jak https://akopszostak.com/blog/ i artykuły specjalistyczne, obejmujące również temat aktywności fizycznej i lifestyle’u. Zawarte w internecie wskazówki i poradniki są bardzo przydatne w codziennym prowadzeniu zdrowego stylu życia.

Ważne jest więc, aby przy określaniu swoich celów poprzez odpowiednie metody, mieć na uwadze, że stosowany przez nas styl żywienia, nie może być dietą ścisła i dietą restrykcyjną. Takie działanie skutkuje przerwaniem diety.

Wsparcie dietetyka i trenera online

Przy podejmowaniu prób odchudzania i kształtowania sylwetki, można natrafić na wiele przeszkód. Jedną z nich jest wspomniany brak czasu, który znacząco wpływa na dalszą chęć do kontynuacji diety. Pomóc w tym mogą dietetycy i trenerzy. Do niektórych w tym przypadku trzeba udać się stacjonarnie. Niestety, ponownie, nie każdy ma na to czas.

Wobec wspomnianego braku czasu, coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest stosowanie usług, jakie oferują dietetyk online lub trener online. Usługi takie często obejmują kompleksowe prowadzenie osoby zainteresowanej przez cały proces odchudzania i kształtowania sylwetki. Dla przykładu, coraz więcej osób chcących odzyskać zdrowie, korzysta z usług dietetyka klinicznego online, który na podstawie rozmowy przez czat, wideo lub maili, dopasuje odpowiedni plan diety.

Dietetyk online lub trener internetowy, to doskonałe alternatywy dla osób, które z powodu braku czasu lub niewiedzy, chciałyby poprawić swój wygląd i zdrowie. Specjaliści tacy pomagają szerokiej grupie odbiorców. Często są to najlepsi dietetycy online, którzy z powodu ogromnej ilości pacjentów, przekierowują również swoje usługi do internetu. Dzięki temu mogą pomóc osobom z praktycznie każdego zakątka Polski i świata.

Plan diety, przygotowany przez dietetyka online, pozwoli również na utrzymanie różnorodnej i skutecznej diety, która przyniesie korzyści zdrowotne i zapobiegnie problemowi przerywania diety. Co ważne, pomoc taka przyczyni się także do odpowiedniej edukacji w zakresie żywienia. Na koniec warto wspomnieć, że stały kontakt z takimi specjalistami, np. trener personalny online lub dietetyk online, umożliwia stałe monitorowanie postępów i odpowiednie modyfikacje. Dzięki nim będzie można poprawić zdrowie, skutecznie schudnąć i ukształtować swoją sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.