Relacja po V Kongresie Sprzedaż
Przeczytasz w 4 minuty

Relacja po V Kongresie Sprzedaż

V edycja Kongresu Sprzedaż odbyła się w dniach 18-20 lutego 2013 w Hotelu Radisson Blu w Warszawie. Po raz kolejny była to doskonała okazja do spotkania ze światowej sławy ekspertami z dziedziny sprzedaży. Gościem specjalnym obecnej edycji był m.in. Grant Leboff z Wielkiej Brytanii.

Leboff jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych ekspertów dziedziny sprzedaży i marketingu. Obszary, na których skupia się ekspert dotyczą zmian technologicznych jakie mają miejsce na świecie, a także ich wpływu na sprzedaż i marketing. Jego specjalnościami są: analiza i kreowanie modeli biznesu opartych na nowoczesnych strategiach sprzedaży.  Podczas wystąpienia omówił wizję zmian jakie stoją przed światem sprzedaży. Sukces w dzisiejszym środowisku biznesowym wymaga całkiem nowego podejścia. Początek technologii doprowadził do rozprzestrzeniania się konkurencyjnych firm na świecie. Doprowadziło to do świata, w którym reputacja i zaangażowanie klienta są ważniejsze niż kiedykolwiek.

Oprócz wystąpienia Granta Leboffa, usłyszeliśmy  prelekcje blisko 40 ekspertów, którzy są liderami w swoich branżach. Wśród nich znajdą się między innymi: prof. Witold Orłowski – były doradca ekonomiczny Prezydenta RP, członek Rady Gospodarczej przy Premierze RP, główny doradca ekonomicznego PWC Polska;  Szymon Kudła – ekspert w zakresie przywództwa, innowacyjności i przedsiębiorczości w biznesie oraz Andy Hanselman – uznany praktyk w zakresie zwiększania konkurencyjności w biznesie oraz Valentina-Johanna Baumgartner, Pre-Sales Strategic Account z update software AG.

O sprzedaży poza schematem, zdrowej innowacyjności i proaktywności w sprzedaży opowiedział Szymon Kudła. Jak pogodzić przewidywalność i zdrową rutynę w sprzedaży z elastycznością i chęcią sięgania po więcej? Przede wszystkim z Klientem należy dyskutować i stawać twarzą w twarz z tzw. „brutalnymi faktami”. Należy zachować zdrowy konserwatyzm i otwartość na zmiany. Najskuteczniejsi handlowcy szukają drobnych inspiracji, innowacji i potrafią skonfrontować się z często niestandardowymi oczekiwaniami klienta dostarczając korzyści dla obu stron. Warto przytoczyć tu słowa, jakie powiedział Irwin Shaw na temat najbardziej wytrwałych fighterów: prawdziwą radością w życiu jest rozpoznanie siebie samego jako potężnej istoty, która jest siłą natury, a nie rozgorączkowanym, samolubnym zlepkiem dolegliwości i żalów, narzekającym, że świat nie poświęca się, aby go uszczęśliwić. Szymon Kudła przekazał uczestnikom wskazówkę: „Obserwuj rynek, poszukuj „ukrytych diamentów” (inspiracji) i je poleruj. Bierz pomysły (nawet nieudane) które próbowali zastosować inni, przetwarzając je w ten sposób, aby „pracowały dla ciebie”. Jak w muzyce: innowacyjność w sprzedaży polega na nieustannej improwizacji na bazie „znanych melodii”.

Należy jednak podkreślić, że warto improwizować, ale tylko wtedy gdy faktycznie mamy wiedzę na temat obszaru, w którym się poruszamy.

Andy Hanselman – uznany ekspert w obszarze zwiększania konkurencyjności w biznesie, podczas swojego wystąpienia wytłumaczył, że „marketing” firmy, to tak naprawdę znajdowanie, przyciąganie oraz zatrzymywanie klientów, którzy przynoszą profity naszej firmie. Prelegent opowiedział o modelu myślenia 3D, czyli zespole cech, które pozwolą wyróżnić firmę na tle konkurencji. Idea ta uwzględnia rosnące wymagania klienta, które zmuszają do bycia „dramatic different”, czyli „ogromnie różnym„. Hanselman wskazał, że w dzisiejszym trudnym rynku klienci są „ekspertami we wszystkim”, mają łatwy dostęp do informacji oraz duży wybór, dlatego ważnym jest by dostrzegać nawet drobne zalety firmy, które pozwolą nam wyłonić się na tle innych.

Valentina-Johanna Baumgartner w swojej firmie zajmuje się pozyskiwaniem klientów strategicznych.  W wystąpieniu prelegentka opowiedziała na czym polega wykorzystanie Social CRM, czyli połączeniu mobilnych rozwiązań CRM oraz mediów społecznościowych w procesie sprzedaży. Rozwinęła pojęcie modelu COSMIC, czyli wszechstronnej obserwacji mediów takich jak: Facebook, Twitter i innych obecnych na rynku, poprzez integrację z systemami zarządzania relacjami z klientem (Customer Relationship Management). Do najważniejszych funkcji tego modelu to: wyszukiwanie właściwych informacji o kliencie, zrozumienie ich potrzeb, monitorowanie zaangażowania w stosunku do naszej marki. Wskazała również zalety wykorzystania systemu CRM, m.in. możliwości monitorowania opinii klientów, interakcji z klientem, budowania bazy kluczowych klientów, wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom. Według ekspertki w dobie mediów społecznościowych, każda firma, która chce zaistnieć na rynku powinna na bieżąco odkrywać możliwości tego rodzaju mediów, dostosowując się do wielu ścieżek komunikacji z klientem. Swoją prezentację oparła na przykładzie zastosowania zintegrowanego systemu Social CRM w firmie Hansgrohe – niemieckiego producenta wysokiej klasy armatury.

Podczas dwudniowej Konferencji równolegle odbyły się sesje networkingowe, a wieczorem wspaniała zabawa podczas Bankietu w klubie De Lite! Trzeciego dnia projektu odbyły się branżowe warsztaty w Knowledge Village, siedzibie Nowoczesnej Firmy.

 Partnerem wydarzenia została firma update CRM Sp.z o.o. oraz KnowBox S.A.; Sponsorami: 4 results Sp.z o.o., WITTCHEN S.A., Grupa Allianz, Nasza Klasa Sp.z o.o., PROFES, Haxel Events & Incentive Sp.z o.o.; SARE S.A.; Patronat medialny nad projektem objęły prestiżowe media branżowe: Dziennik Gazeta Prawna, salesnews.pl, Magazyn Businesswoman&Life, money.pl, Pixel TV, bankier.pl, Magazyn Manager MBA, eCommerce.edu.pl, Magazyn Marketer +, marketingowiec.pl, menedzersprzedazy.pl, Magazyn OOH Magazine, targetmarketing.pl, Goddbach Audience, Polska Izba Artykułów Promocyjnych.

IMGL5476IMGL5464IMGL1111IMGL7139IMGL7028IMGL6998

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.