ŁUKASZ KRAWIEC pod marką Prévis prócz kolekcji ubrań, oferuje tak unikatowe działaj usługi krawiectwa, unikatowa jest również jego marka wnętrzarska Prévis HOME. Dlaczego?
BWL: Projektowanie mody to dziś bardziej sztuka czy biznes?
ŁK: Jeśli chodzi o moje marki, to przede wszystkim sztuka w połączeniu z pasją i biznesem. Świat mody to biznes, być może dlatego bardzo szybko dostrzega on artystów. Tak właśnie było w przypadku Alexandra McQueena, bo potrafił przenieść swoją fantazję na kolekcje ubrań.
BWL: Obecnie użytkownicy mody szukają inspiracji w mediach społecznościowych. Czy w związku z tym projektanci, pracując nad nową kolekcją, zaczynają od zdobywania mediów, a potem monetyzują wyniki tej pracy?
ŁK: Dziś projektant, którego nie ma w social mediach, nie istnieje. Świat sprzedaży bezpośredniej z powodu pandemii szwankuje. Tendencje wyraźnie się zmieniły.
BWL: Czy taka strategia działa? Czy się utrzyma?
ŁK: Tak, przykład mojej własnej marki modowej i wnętrzarskiej pokazuje, że to trwały trend. Wyjątkiem jest krawiectwo, które funkcjonuje tylko stacjonarnie.
BWL: Warto ślepo podążać za trendami i wiodącymi markami czy zwycięża oryginalność?
ŁK: Dziś mamy do czynienia z trendami i antytrendami. Trendy zazwyczaj są chwilowe i zmienne. Popularniejsze są antytrendy jako nowe pojęcie modowego indywidualizmu, oryginalności. Z roku na rok wielu chce się wyróżniać, mieć coś tylko dla siebie i szuka projektantów mody lub krawców, inni zaś – nieodkrytych marek modowych. Społeczeństwo się wzbogaca i szczerze powiedziawszy, coraz więcej ludzi może sobie pozwolić na kreacje młodej polskiej mody.
BWL: Marka Previs otrzymała wyjątkową statuetkę Najlepszej Jakości Krawiectwa. To wyróżnienie, ale i zobowiązanie. Jest mobilizacja?
ŁK: Mobilizacja była zawsze, bardzo dbamy o jakość. Jesteśmy bardzo ambitną siecią pracowni krawieckich. Aktualnie przygotowujemy się do otwarcia dwóch takich pracowni w wyjątkowych lokalizacjach Warszawy.
BWL: Skąd pomysł na linię Previs Home?
ŁK: Marka Previs Home powstała w czerwcu 2020 roku. Zaczęło się dość niewinnie i spontanicznie od urządzania własnego salonu. Zapragnąłem oryginalnego stolika kawowego i zacząłem szukać blatu z drewna – znalazłem cudo z drewna orzechowego. Idąc tym torem, z miłości do miedzi zaprojektowałem nóżki do owego stolika, znalazłem wykonawcę i oto powstał pierwszy model. Liczni goście, przyjaciele, obserwatorzy z social mediów podziwiali moje wnętrza. Los sam podpowiedział, że naprawdę wspaniałą ideą będzie utworzenie marki Home. Dziś Previs Home jest w kilku krajach europejskich za sprawą dystrybutora z Wiednia i w sklepach z designem w Polsce. Marka rozwija się szybko. Pracujemy nad nowymi modelami i już teraz możemy uchylić rąbka tajemnicy. Wprowadzamy bardzo oryginalne poduszki, zasłony i ozdobne narzuty jako odpowiedź na to, czego nie mamy jeszcze na rynku.
BWL: Zdradzi mam Pan pomysły na nadchodzący sezon wiosenny?
ŁK: Nową kolekcję Previs Fashion znajdziecie na naszej stronie internetowej po pokazie mody podczas WOW Fashion na Stadio- nie Narodowym w kwietniu. Pokażemy nasze pierwsze, bardzo artystyczne modele inspirowane haute couture. Miesiące pracy nad kolekcją, która miejmy nadzieję, będzie zauważona. Równolegle powstaje kolekcja użytkowa: płaszcze, spódnice, kurtki, zwiewne sukienki, wiosenne koszulki, komplety dresowe „ready to wear”, a ich motywem przewodnim są kwiaty, motyle w połączeniu z mrokiem i kryształami, które będą zdobiły… Właśnie… resztę zobaczycie na naszym wybiegu w kwietniu 2021.