Telefon służbowy na firmę jednoosobową to nie tylko abonament dla firm
Przeczytasz w 3 minuty

Telefon służbowy na firmę jednoosobową to nie tylko abonament dla firm

Telefon służbowy to nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej. Jakie rozwiązanie wybrać: abonament dla firm, telefon na kartę w firmie, a może subskrypcję na telefon? W artykule porównamy wszystkie dostępne rozwiązania. To pomoże Ci podjąć właściwą decyzję.

Abonament na firmę – najpopularniejsze rozwiązanie wśród przedsiębiorców

Abonament dla firm to najczęściej wybierana opcja przez osoby, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Dlaczego? Z kilku powodów. Poniżej znajdziesz najważniejsze z nich.

  • Przewidywalność kosztów

Abonament dla firm wiąże się ze stałymi, miesięcznymi opłatami. To ułatwia planowanie budżetu i unikanie nieprzewidzianych kosztów związanych z korzystaniem z telefonu.

  • Możliwość wrzucenia opłat w koszty firmy

Wydatki związane z abonamentem, w tym miesięczne opłaty i zakup smartfona, mogą być zaliczone do kosztów prowadzenia działalności, co przyczynia się do obniżenia podatku dochodowego. W abonamencie w razie kontroli skarbowej przedsiębiorca ma dostęp do billingów, którymi potwierdzi, że wydatek na telefon faktycznie służy celom firmowym.

  • Usługi dodatkowe dla biznesu

W pakietach biznesowych operatorzy często oferują dodatkowe udogodnienia z myślą o właścicielach działalności gospodarczych lub łączą abonament telefoniczny np. z internetem dla firm w korzystnej cenie.

Trzeba jednak pamiętać, że abonament na firmę ma również pewne wady. Jedną z nich jest długoterminowa umowa. Kontrakty najczęściej są zawierane na 24 miesiące, co może być mało komfortowe w razie chęci rezygnacji z umowy lub zmiany jej warunków, np. gdy zmieni się sytuacja firmy.

Telefon służbowy na kartę – wady i zalety rozwiązania

Korzystanie z telefonu na kartę w firmie jest zdecydowanie rzadziej spotykane niż abonament dla firm. Sprawdź, jakie są najważniejsze zalety i wady telefonu służbowego na kartę. Do plusów można zaliczyć:

  • Brak umowy

Telefon na kartę nie wymaga podpisywania długoterminowej umowy z operatorem, co daje większą elastyczność w wyborze usług, jak również w razie chęci zmiany operatora.

  • Brak stałych opłat miesięcznych

Niektórzy przedsiębiorcy cenią sobie brak stałych opłat miesięcznych, które są charakterystyczne dla abonamentów, i wolą płacić tylko za faktyczne zużycie, szczególnie gdy jest niewielkie.

  • Łatwa dostępność

Zakup karty SIM i doładowanie konta jest łatwe i dostępne w wielu miejscach. To znacznie ułatwia korzystanie z usług telekomunikacyjnych.

Główną wadą telefonu na kartę w firmie jest konieczność regularnych doładowań. Jeśli przedsiębiorca zapomni doładować konto przed upływem jego terminu ważności, na chwilę straci możliwość korzystania z usług – a w biznesie może to być szczególnie kłopotliwe. W ofertach na kartę nie ma też dostępu do szczegółowych billingów, co może stanowić problem w przypadku kontroli skarbowej.

Abonament czy telefon na kartę w firmie? Wybierz subskrypcję!

Trzecim, najbardziej nowoczesnym rozwiązaniem dla firm jest subskrypcja, która łączy w sobie zalety oferty na kartę i abonamentu. Subskrypcję dla firm oferuje Orange Flex: https://flex.orange.pl/flex-dla-firm. Sprawdź, co możesz zyskać, wybierając Orange Flex dla firm:

  • Elastyczna oferta

Wybrany plan możesz w każdej chwili zmienić na inny (nawet raz na okres rozliczeniowy), dzięki czemu usługa może dopasowywać się do zmieniających się potrzeb Twojego biznesu.

  • Wygodne płatności

W Orange Flex nie trzeba pamiętać o comiesięcznych przelewach – płatności wykonują się same, bo cała usługa działa w aplikacji. Wystarczy podpiąć kartę płatniczą lub doładować konto BLIKIEM.

  • Możliwość zawieszenia konta

Z usługi można zrezygnować w dowolnym momencie, bez okresu wypowiedzenia. Dodatkowo możliwe jest zawieszenie korzystania z usługi nawet na pół roku, bez utraty numeru. Dobra opcja dla biznesów sezonowych.

  • Wszystko w aplikacji

W aplikacji można załatwić wszystkie sprawy związane z numerem, np. zamówić dodatkową kartę SIM do smartwatcha, zmienić plan, dobrać numer dla współpracownika, kupić pakiet roamingowy czy nielimitowany internet i wiele innych.

  • Możliwość uzyskania dodatkowej karty SIM lub eSIM

W Orange Flex dla Firm można bezpłatnie zamówić dodatkową kartę SIM lub eSIM z tym samym numerem. Z karty można korzystać na innym urządzeniu, np. na zegarku czy tablecie, bez konieczności wykupowania dodatkowych planów.

  • Możliwość wykupienia internetu bez limitu UNLMTD

Do podstawowego planu można dobrać nielimitowany internet – w najwyższym planie jest dostępny za 0 zł, co praktycznie oznacza dwie usługi w jednej cenie!

  • Faktury wysyłane na maila

Faktury za korzystanie z usługi są wysyłane bezpośrednio na maila, co ułatwia przekazywanie ich do księgowości. Nie trzeba natomiast pamiętać o ich opłacaniu jak w klasycznym abonamencie. W razie potrzeby w Orange Flex można również uzyskać bilingi, np. gdy pojawi się kontrola z urzędu skarbowego.

  • Nowość: subskrypcja roczna

Dla przedsiębiorców, którzy wiedzą, że będą dłużej korzystać z jednego planu, dostępna jest opcja subskrypcji rocznej. Dzięki temu płacisz raz i dostajesz jedną fakturę, co upraszcza rozliczenia, oszczędza czas, a także daje Ci 12 miesięcy w cenie 10. Subskrypcja roczna dostępna jest dla Planu 45 GB.

Chcesz wypróbować Orange Flex dla Firm? Z kodem BIZNESFLEX przez pierwsze trzy miesiące zapłacisz 1 zł miesięcznie, niezależnie od tego, jaki plan wybierzesz.

Artykuł Sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.