Twoja Pasja Twoja Firma, czyli Twoja kolej na złapanie wiatru w żagle!
Przeczytasz w 6 minuty

Twoja Pasja Twoja Firma, czyli Twoja kolej na złapanie wiatru w żagle!

Twoja Pasja Twoja Firma, czyli Twoja kolej na złapanie wiatru w żagle!

31 maja 2014 roku, już po raz trzeci, kobiety z wielkim apetytem na życie miały okazję się spotkać i wymienić doświadczeniem, dzięki konferencji Twoja Pasja Twoja Firma. Pod czujnym okiem trenerów i coachów uczestniczki sumiennie wykonywały najróżniejsze zalecenia – od ćwiczeń szczerego uśmiechu, przez aktywizujące okrzyki, aż po refleksyjne zdania self coachingowe. Nie zawsze było łatwo. Czasem trzeba było mocno się nagłowić, albo dotknąć bolących tematów, aby osiągnąć zadowalający rezultat. Ciekawe okazało się samo miejsce konferencji. Spotkanie odbyło się na 26. piętrze Millenium Plaza w Alejach Jerozolimskich. Widoki dodawały animuszu, a perspektywa niczym z lotu ptaka, była doskonałym nawiązaniem do rozwinięcia skrzydeł. W powietrzu czuło się niesamowitą energię do realizacji marzeń. Nawet tych najodleglejszych i na pierwszy rzut oka niedorzecznych. W końcu cytując Walta Disney’a „If you can dream it, you can do it”. Do czego przez całą konferencję namawiała nas sama organizatorka i prelegenci.

zdj 1

Nie pamiętam, kiedy ostatnio tak miło a jednocześnie niezwykle produktywnie spędziłam sobotni poranek i popołudnie. Widać mistrzynią w tym temacie jest Katarzyna Dziubałka, skoro już kolejny raz z powodzeniem organizuje konferencję, która przyciąga jak magnes. Nie ma się czemu dziwić. Na spotkaniu pojawiły się znane i charyzmatyczne osobistości, jak: Grzegorz Turniak, Kamila Rowińska, Beata Kapcewicz, Celestyna Osiak, czy Ewa Kutyba. Ale także prelegenci nieco mniej znani, niemniej równie inspirujący.

Atmosfera od samego początku wydawała się ciepła i serdeczna. Uczestniczki witały się szczerym uśmiechem i (jak przystało na słuchaczki poprzednich edycji) z pełnym profesjonalizmem wymieniały wizytówki. Widać, że organizatorka zadbała o najmniejsze szczegóły, gdyż na każdą z Pań czekał cały pakiet wizytówek firm uczestniczących w konferencji, specjalne rabaty oraz egzemplarz Businesswoman&Life.

zdj2

Spotkanie rozpoczął Grzegorz Turniak krótkim wykładem na temat networkingu. Nie spodziewałam się, że można z taką gracją i niebanalnym dowcipem snuć „opowieść biznesową”. Celowo użyłam stwierdzenia „opowieść”, bo taki termin dużo lepiej oddaje charakter tego wystąpienia. Grzegorz niczym wirtuoz przechodził od wiedzy stricte biznesowej do osobistych anegdot, dzięki czemu cała aula słuchała jak zahipnotyzowana. Dowiedziałam się, dlaczego networking jest tak ważny dla biznesu i z jakimi przeciwnościami trzeba się liczyć, chcąc osiągnąć sukces.

zdj3

Miłym przerywnikiem po wystąpieniu Grzegorza była prezentacja naturalnych kosmetyków z Maroka. Firma Marocoproduct, powstała z miłości do piękna i bogactw tego kraju, kusiła uczestniczki orientalnymi specyfikami. Nie byłabym sobą, gdybym całej pierwszej przerwy nie spędziła przy stoisku, słuchając o cudownych właściwościach oleju z czarnuszki, czy opuncji, czarnego mydła, a także o tym, czym jest khol i jak się go nakłada. Bajka dla fanatyczek naturalnych kosmetyków, takich jak ja.

zdj4

Kolejnym punktem programu był mini-warsztat „Personal Branding – zbuduj swoją silna markę” z Beatą Kapcewicz. Beata to kobieta wszechstronna – jest trenerką, coachem, autorką bloga Manager Kariery oraz 2 książek, a także ekspertem licznych programów telewizyjnych i portali internetowych w obszarze personal brandingu. Jak na prawdziwe warsztaty przystało, ćwiczenia były niezwykle intensywne. Ich scenariusze zostały ułożone w taki sposób, by pokazać uczestniczkom, że każdy z nas jest marką. Któż by pomyślał, że samo przedstawienie się może mieć swoją filozofię, a co więcej – może nastręczać takich trudności? Doskonale odczuły to na własnej skórze trzy ochotniczki, które Beata zaprosiła na środek do współpracy. Na koniec warsztatu padły słowa prawdy, że szacunek jakiego byśmy oczekiwali od innych,  najpierw musi pojawić się w nas samych. Inni są dla nas zwierciadłem, które mówi, nad czym jeszcze powinniśmy popracować, tak à propos budowania naszej marki.

zdj5

Jednym z wielu atutów konferencji był jej dynamizm. Nie było mowy o spadku uwagi, czy dekoncentracji. Kolejne wystąpienia i ćwiczenia podtrzymywały zainteresowanie do ostatniej minuty. Po mocno aktywizującym warsztacie Beaty, przyszła kolej na Magdę Rutkowską i jej „Pomysł na biznes – 5 obszarów poszukiwań”. Magda (współwłaścicielka i Prezes Medical Travel Europe) z wielkim zaangażowaniem przekonywała, że pomysł na biznes nie spada z nieba. Zazwyczaj to długi proces, któremu należy poświęcić sporo uwagi i zaangażowania. Podzieliła się z nami, w jaki sposób usystematyzować swoją pracę, gdzie szukać pomysłów i jak je weryfikować. Posłużyła się angielską maksymą, która jest kwintesencją jej prelekcji i która dołączyła do moich ulubionych cytatów: „The best way to predict the future is start to create it”.

 zdj6

Nawet nie przypuszczałam, że Twoja Pasja Twoja Firma może być tak wszechstronna i różnorodna. Po sporej dawce informacji i twardych umiejętności pojawił się… taniec! Jak na zawołanie, cała aula zaczęła kołysać biodrami w rytm afrykańskich dźwięków. Okazało się, że na środek wyszły Agnieszka Ostrowska, Basia Poniatowska (Teraz-Ja!) i Aleksandra Górska (Mind Designed). W ciągu kilku minut przeszłyśmy przez sesję relaksacji oraz prezentację stylowych puf. Znalazło się więc nie tylko coś dla umysłu, również ciała i ducha.

 zdj7

zdj8

O tym, jak ważny jest film w promowaniu swojego biznesu, opowiedziała Katarzyna Matczak, właścicielka studia filmowego Tower Film, w wystąpieniu „Video-content – promuj swój projekt”. Jak wynika z badań, internauci zdecydowanie więcej czasu poświęcają stronom, na których zamieszczono filmy. Kasia pokazała kilka przykładów, które jasno obrazowały dlaczego tak się dzieje. Udostępniła też film w dwóch wersjach – wstępnej, zaproponowanej przez klienta oraz końcowej – profesjonalnie dopracowanej przez studio. Efekt był więcej niż zadowalający. Komunikat, który miał trafić do odbiorcy, został wielokrotnie wzmocniony. Czyżby więc klasyczne ulotki przechodziły do lamusa?

 zdj9

Dla spragnionych wysokiej kultury też coś się znalazło. Dorota Grajek – muzyk, kameralista Capelli Bydgostiensis, solistka Opery Nova, właścicielka własnej marki SPRING music oraz pomysłodawczyni projektów SPRING music i SPRING quintet – na swoich skrzypcach wygrywała niesamowite melodie. Jeśli ktoś myśli, że współczesna muzyka gryzie się z klasyczną, powinien wysłuchać wykonania „Rolling in the deep” Adele w wykonaniu Doroty.

zdj10

Po lunchu miałyśmy przyjemność wysłuchać wywiadu z Ewą Kutybą. Ewa z niezwykłą gracją opowiadała na swoim przykładzie, dlaczego warto wchodzić ze strefy komfortu. Nawiązała również do ważnego tematu podziału obowiązków domowych i przekonywała, że każda kobieta ma prawo do samorealizacji zawodowej. Bycie kobietą pracującą wcale nie jest równoznaczne z byciem złą matką, czego sama jest najlepszym przykładem. Ewa to istny wulkan energii i pomysłów. Jest radcą prawnym w zarządzie Gerda Broker sp. z o.o., od pięciu lat prowadzi także swoją Kancelarię prawną – Kancelaria Prawo Podatki i Finanse. Jakby tego było mało, w duecie z młodą projektantką stworzyła ekskluzywną markę ubrań i dodatków dla kobiet „Le GIA” (www.le-gia.com). Cudownie było zarazić się jej optymizmem i przekonać, że pomysły na biznes rodzą się wszędzie… nawet podczas wizyty u fryzjera!

zdj11

Kamila Rowińska kontynuowała temat i ujawniła sekrety kobiet sukcesu. Przy okazji obaliła kilka mitów dotyczących pieniędzy i związanych z nimi uprzedzeń. O tym, że dobrze wie co mówi świadczy fakt, że Kamila jest mówcą motywacyjnym, coachem, członkinią (jedną z nielicznych kobiet!) International Coach Federation oraz właścicielką Rowińska Business Coaching. Jak przystało na autorkę bestsellerowych książek, zachęcała do zuchwałego i odpowiedzialnego budowania swojego życia. Skoro Kamila wierzy w każdą z nas tak mocno, dlaczego nie miałybyśmy same tego robić?

 zdj12

Szerzej o pieniądzach opowiedziała Celestyna D. Osiak – Coach Sukcesu, Trener Komunikacji Tranfsormującej oraz pierwszy Lider International Coach Federation w Krakowie. 17 lat doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy zrobiło swoje, dlatego dziś Celestyna o pieniądzach wie prawie wszystko, co więcej – chętnie się tą wiedzą dzieli. Przekonywała, że pieniądze to istota, którą należy dopieszczać, a związana z nimi zasada pięć razy „P” sprawdza się w 100%. Jeśli natomiast chodzi o zgubny wpływ pieniędzy na ludzi, zdementowała plotki i wyjaśniła, że pieniądze wzmacniają to, co w człowieku jest od zawsze. Więc nie ma co się rozmieniać na drobne, tylko iść za radą Celestyny „kochać siebie i prosperować”.

 zdj13

Na koniec konferencji na wytrwałe uczestniczki czekały miłe niespodzianki. Promujące się tego dnia firmy rozlosowały atrakcyjne nagrody, oprócz tego każda z Pań dostała torbę pełną marokańskich kosmetyków. To był naprawdę udany dzień. Opuściłam Millenium Plaza w doskonałym nastroju, z głową pełną pomysłów, nowymi znajomościami i reklamówką pełną skarbów. Czyż nie tak powinien wyglądać każdy dzień?

Następna edycja spotkania już 26 lipca. Więcej informacji na www.twojapasjatwojafirma.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.