Twoja Pasja Twoja Firma – odsłona druga (i oby nie ostatnia!)
Przeczytasz w 5 minuty

Twoja Pasja Twoja Firma – odsłona druga (i oby nie ostatnia!)

23 listopada 2013 roku, nieco ponad pół roku po pierwszej edycji, odbyła się druga konferencja networkingowa z cyklu „Twoja Pasja Twoja Firma”. Tym razem wydarzenie zostało wpisane w obchody Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, a jego misją była promocja przedsiębiorczości wśród kobiet. Bo to one – kobiety, które pragną założyć i rozwijać własną firmę – są grupą, z myślą o której powstała inicjatywa „Twoja Pasja Twoja Firma”. I to one tłumnie wzięły udział w imprezie, jaka odbyła się w Bemowskim Centrum Kultury ART.BEM. Jej organizatorkami były niezawodne, sympatyczne, energiczne, a przede wszystkim niezwykle przedsiębiorcze 4 kobiety, które spotkały się w Szkole Liderek: Kasia Dziubałka, Kamila Leszcz, Monika Wałkowska i Karolina Kańkowska.

Idąc tropem bardzo udanej I edycji konferencji, tym razem również organizatorki skonstruowały program tak, aby znalazło się w nim jak najwięcej przestrzeni do networkingu, realizowanego w celu wymiany doświadczeń i kontaktów biznesowych pomiędzy uczestniczkami. Dlatego zanim jeszcze wydarzenie na dobre się rozpoczęło, już trwała wymiana uśmiechów i wizytówek. Ruch w podgrupach był wyjątkowo intensywny, ponieważ zarządzanie nim powierzono najlepszemu networkerowi w Polsce i znakomitemu ekspertowi w tym zakresie – Grzegorzowi Turniakowi z BNI Polska. Dzięki niemu, wchodząc na I część konferencji miałyśmy w ręku po kilkanaście wizytówek innych uczestniczek. Każda z uczestniczek otrzymała także magazyn Businesswoman&Life.

Agenda I części konferencji wypełniona była przede wszystkim treściami inspirującymi i motywującymi do prowadzenia własnej firmy. A jak wiadomo, nic nie inspiruje bardziej niż przykłady już istniejących i dobrze prosperujących biznesów, wyrosłych z pasji innych kobiet. One najlepiej pokazują, że naprawdę można to zrobić. Doskonale udowodniła to podczas swojego krótkiego wystąpienia Kamila Kubiak – pomysłodawczyni marki ChouChou. Jak sama przyznała, Kamila przeżyła w swoim życiu okres żywcem jak z filmu „Diabeł ubiera się u Prady”. Paryż, światowe marki, duże pieniądze, szybkie tempo. I nagle przestało jej to wystarczać. Postanowiła stworzyć swoją markę, która jest o … spełnianiu marzeń. I o tym, że człowiek, który realizuje swoje marzenia i kocha siebie – jest szczęśliwy. Tak jak Kamila, która stworzyła swoje ChouChou.

Podobnie szczęśliwa i zawodowo spełniona jest Agnieszka Mienik, właścicielka gabinetu Estetyka. Jak powiedziała, jej wystąpienie miało pierwotnie dotyczyć tego, jak rzucić wszystko i zacząć robić to, co się kocha. Ale po głębszym zastanowieniu Agnieszka postanowiła dać uczestniczkom konferencji zupełnie inną radę: nie rzucajcie wszystkiego od razu. I opowiedziała, jak krok po kroku, mierząc się przez kilka lat z różnymi wyzwaniami i przeciwnościami, dotarła do punktu, w którym jej firma przynosi satysfakcję i zyski. W ten sposób, posługując się przykładem własnej drogi do założenia i rozwoju biznesu, przekonywała, że gdy coś się robi z prawdziwą pasją, sukces na pewno przyjdzie.

Kolejnym punktem programu konferencji była debata trzech doświadczonych kobiet, prowadzących własne biznesy: Małgorzaty Hałkowskiej (właścicielka biura podróży Madart), Katarzyny Rainke (właścicielka studia fotograficznego Rainka) oraz Moniki Wałkowskiej (właścicielka firmy Bank Głosów). W nawiązaniu do wystąpienia Agnieszki Mienik, Małgosia potwierdziła, że w jej przypadku również sprawdziło się stopniowe przechodzenie od pracy na etat do własnego biznesu. Podkreślała, jak ważne w jej przypadku było zbudowanie sobie zaplecza do stworzenia własnej firmy i odpowiednie zorganizowanie okresu przejściowego. Zaznaczała też oczywiście, jak ważna w prowadzeniu swojej firmy jest pasja, bez której czasem brakowałoby jej sił na prace administracyjne i załatwianie biurokratycznych formalności. O swojej pasji dużo opowiadała również Katarzyna Rainke, prezentująca jednocześnie zgromadzonym fantastyczne fotografie własnego autorstwa. Następnie Panie dyskutowały o tym, jak ważny w rozwoju firmy jest dobór personelu i jego ciągłe doszkalanie. A po zakończonej dyskusji scenę opanowała energetyczna Ela Dąbrowska, certyfikowana Liderka Jogi Śmiechu. To było z pewnością najbardziej nieprzewidywalne i angażujące uczestniczki wystąpienie. W czasie kilku minut, jakie Ela miała do dyspozycji, nastąpił prawdziwy wybuch dobrych emocji – wszystkie klaskałyśmy, śmiałyśmy się i przekazywałyśmy innym dobrą energię. Doświadczenie z kategorii tych, które naprawdę na długo pozostają w pamięci i sercu.

Wydawać by się mogło, że po tak ekspresyjnej prezentacji Eli, kolejny prelegent będzie miał naprawdę trudne zadanie. Ale dla Grzegorza Turniaka z BNI Polska, nie ma rzeczy trudnych ani niemożliwych. To rasowy showman, który nie tylko potrafi rozbawić publiczność do łez, ale także dzieli się z nią bezcennymi wskazówkami na temat networkingu. Jego prezentacja „Never stand alone” to kopalnia wiedzy i praktycznych wskazówek, z których każda z nas zapamięta przede wszystkim „10 przykazań minglera” (w tym również te na pozór zaskakujące jak „przychodź wcześnie” czy „nie sprzedawaj”). Po wystąpieniu Grzegorza, zgromadzonym paniom nie pozostało nic innego jak wprowadzić w życie złote zasady networkingu. Udałyśmy się więc na przerwę, aby nawiązywać nowe znajomości.

W czasie przerwy odwiedzałyśmy stoiska firm, wystawiających się na dwóch piętrach BEM.ART-u. Na każdym zostawiałyśmy wizytówki, dodatkowo zmotywowane perspektywą loterii wizytówkowej z nagrodami. I to właśnie od niej rozpoczęła się II część konferencji. Wzbogacone o wspaniałe upominki od sponsorów, z nową energią zaczęłyśmy przyjmować kolejną dawkę wiedzy o prowadzeniu własnej firmy. Przekazywała ją Kamila Rowińska – niezwykła kobieta, która w młodym wieku, prowadząc udane życie rodzinne, osiągnęła już w biznesie ogromnie dużo. Na konferencji „Twoja Pasja, Twoja Firma” pojawiła się, aby poprowadzić prezentację „Zuchwale sięgaj po sukces!” a także opowiedzieć o swojej najnowszej książce „Kobieta niezależna”. Podczas wystąpienia zachęcała, aby nie przesuwać swojego życia i realizacji swoich marzeń „na później”. Tłumaczyła także, dlaczego nie ma sensu odtwarzać scenariuszy, które narzuca nam społeczeństwo i pokazywała, co wyróżnia ten 1% populacji, która odnosi w życiu prawdziwe sukcesy. Aby zmotywować nas do zaplanowania i realizacji własnych celów, rozdała wszystkim zeszyty ćwiczeń z podstawowym modelem coachingowym. Po entuzjastycznym odbiorze tego pomysłu ze strony uczestniczek wnioskować można, że odrobią one swoje zadanie domowe.

Druga prezentacja w tym bloku tematycznym także została poprowadzona przez profesjonalnego coacha. Była nim Celestyna D. Osiak, założycielka coaching studio www.celestyna.pl oraz autorka poczytnego bloga. Jej wystąpienie „MOC e-MOC-ji w Biznesie” dotyczyło oczywiście emocji. Po krótkim ćwiczeniu z wykorzystaniem magicznej kuli, Celestyna tłumaczyła, dlaczego warto zarządzać swoimi emocjami. Uświadomiła nam, jakie emocje towarzyszą nam na poszczególnych etapach zakładania firmy. Podpowiadała też, jak zarządzać strachem, jaki towarzyszy prowadzeniu własnego biznesu czy jak stale wzbudzać w sobie entuzjazm do rozwoju firmy.

Po inspirującej prezentacji Celestyny, przyszedł czas na warsztaty. Rozpoczęły się one po kolejnej przerwie networkingowej. Odbywały się nie tylko w Bemowskim Centrum Kultury, ale także w kawiarni Chillani oraz w Inspiration Space. To właśnie tam uczestniczki udały się, aby wziąć udział w 6 różnych sesjach warsztatowych:

  • „ODKRYJ SWÓJ ŻYCIOWY CEL I ŻYJ Z PASJĄ”, Wiktor Gołuszko
  • „ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE, CZYLI JAK NAPISAĆ DOBRY BIZNES PLAN”, Magdalena Rutkowska
  • „PIĘĆ PO DWUNASTEJ. ZAŁOŻYŁAM FIRMĘ I CO DALEJ”, Justyna Błaszczyk
  • „POZNAJ SIEBIE, ODKRYJ SWOJE TALENTY I MOCNE STRONY”, Kamila Leszcz
  • „KROK PO KROKU DO WŁASNEJ FIRMY”, Anna Kwiek
  • „MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE ORAZ APLIKACJE MOBILNE”, Witek Klembowski

Dzięki bogatej, zróżnicowanej tematyce warsztatów, każda z nas znalazła coś ciekawego dla siebie. I zdobyła kolejną potężną dawkę wiedzy oraz pozytywnej energii. Drogie Organizatorki, kolejna edycja „Twoja Pasja Twoja Firma” wiosną? Ja już zgłaszam swój udział!

1 2 3 5 6

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.