W niedzielę 6 październikabr.,wnętrza Arche Hotel Krakowska w Warszawie zamieniły się
w prawdziwie kobiecą stolicę piękna. Piękna w każdym tego słowa znaczeniu. Event pt. „Różowy październik z Arche Hotel Krakowska” na którym pojawiły się tłumy gości, zorganizowany został,
by przy wsparciu profesjonalistów oraz znanych osobistości propagować profilaktykę raka piersi.
„W tym roku odbyła się trzecia edycja naszego „różowego wydarzenia”. Październik od wielu już lat uznawany jest na całym świecie za miesiąc świadomości raka piersi. W tym wyjątkowym okresie podejmowane są tematy związane z profilaktyką, diagnostyką oraz nowoczesnym leczeniem nowotworów piersi, o czym mówią nie tylko lekarze, ale także artyści, czy celebryci. Temat nagłaśniany jest zarówno w telewizji, prasie jak również w mediach społecznościowych. Jako część prężnie rozwijającej się grupy Arche, dumnie wspieramy ogólnopolskie kampanie, które zawsze mają ten sam cel – zwiększanie świadomości społecznej. Wierzymy, że zorganizowany w Arche Hotel Krakowska różowy event oraz wspólne propagowanie tak ważnych idei pomoże wielu kobietom przekroczyć granice własnych obaw i ograniczeń, a przede wszystkim nakłoni Je do wykonania badań profilaktycznych” – mówi Anna Kurządkowska-Kosińska, PR Manager w Arche Hotel Krakowska w Warszawie, twórca wydarzenia „Różowy październik”.
Tegoroczne różowe spotkanie rozpoczęło się panelem dyskusyjnym w którym udział wzięli:
Dr n. med. Robert Brawura Biskupski – Samaha, specjalista w dziedzinie perinatologii oraz ginekologii i położnictwa. Pomysłodawca oraz współzałożyciel kliniki ginekologicznej Aurea Clinic w Warszawie. Pani Karolina Sobieraj – Prezeska Fundacji „Świadomi życia” oraz Pani Elżbieta Gozdecka
– Ambasadorka ogólnopolskiego projektu dla kobiet 50+ „Kwiat Dojrzałości”, który realizowany jest
w Arche Hotel Krakowska w Warszawie. Prywatnie współwłaścicielka kliniki medycyny estetycznej Rosamed Clinic w Warszawie.
„Doktor n. med. Robert Brawura-Biskupski-Samaha przekazał uczestniczkom spotkania cenne informacje o tym, jak ważną rolę w życiu każdej kobiety powinna odgrywać profilaktyka. Wskazał także jakie badania przynajmniej raz do roku należy wykonywać, by móc czuć się bezpiecznie i spokojnie. Panie, Elżbieta Gozdecka oraz Karolina Sobieraj opowiedziały o swoich historiach i o tym jak diagnoza raka piersi wpłynęła na ich życie. Cieszę się ogromnie, że tak wartościowe tematy cyklicznie poruszane są w obiekcie którym zarządzam. Wydarzenie, co toku ma charakter otwarty, co oznacza, że wiedzą dzielimy się z każdym zainteresowanym i dla każdego, kto chcę tę wiedzę otrzymać jest u nas miejsce.” – mówi Małgorzata Gipsiak, Dyrektor Generalna Arche Hotel Krakowska i Arche Hotel Geologiczna w Warszawie.
Kolejnym etapem różowego spotkania w Arche Hotel Krakowska, była dyskusja o sile i niezwykłej mocy mediów społecznościowych. Na scenę zaproszone zostały, młode, zdolne, ambitne i piękne Podlasianki, które postanowiły pokazać swoim rówieśniczkom i nie tylko, że „piękno zaczyna się od zdrowia”, bo tak właśnienazwana została kampania pro-zdrowotna realizowana m.in. przez Julię Jakubiak – Miss Polonia Województwa Podlaskiego 2024, Paulinę Wykowską – 1 Wicemiss Polonia Województwa Podlaskiego 2024 oraz Aleksandrę Omelaniuk – 2 Wicemiss Polonia Województwa Podlaskiego 2024, którą zainteresowały się nie tylko kobiety, ale także ogólnopolskie media. Dzięki kampanii wiele kobiet w różnym wieku zdecydowało się wykonać badania profilaktyczne, dzieląc się tym faktem w mediach społecznościowym oraz zachęcając kolejno swoje znajome, mamy, siostry, czy przyjaciółki.
Obchody „Różowego października z Arche Hotel Krakowska” to co roku, poza aspektem medycznym także część artystyczno-rozrywkowa. W tym roku w pokazie „Kobiety-Kobietom” zaprezentowały się ambasadorki projektu „Kwiat Dojrzałości 2024”, ogólnopolskiej inicjatywy dla kobiet po 50 roku życia, realizowanej w Arche Hotel Krakowska w Warszawie. Panie zaprezentowały niezwykłą kolekcję, niezwykłej artystki, która tworzy pod pseudonimem Mana Art Wear.
„Obrazy, które maluję to dzieła abstrakcyjne, wykreowane, by zachęcać do pomagania oraz by uwrażliwiać na potrzeby innych. Hasło przewodnie tej limitowanej kolekcji to „noszę – wspieram”
– ponieważ każda sprzedana sztuka pomaga nieuleczalnie chorym dzieciom z Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci. Na ubraniach, które zaprezentowały na wybiegu panie znajdują się nadruki obrazów, stworzonych przeze mnie, które przekazuję na licytacje charytatywne” – mówi Mana Art.
Przekaz i założenia pokazu co roku są takie same. Kobiety wychodzą na wybieg by symbolicznie i mentalnie wesprzeć inne panie, które są obecnie w trakcie leczenia onkologicznego.
„Taki symboliczny pokaz ma być elementem jedności. Powstaje także po to, by dodać siły
i determinacji do tego, by stawić czoła rakowi” – podsumowuje Małgorzata Jarocka, zwyciężczyni projektu „Kwiat Dojrzałości 2024”.
W trakcie spotkania, uczestnicy eventu mieli okazję wziąć udział w loterii upominków ufundowanych przez partnerów. Wydarzenie zakończyło się muzycznym występem Barda Kowalskiego – „Nietypowego Bohatera codzienności”. Goście mieli również możliwość skorzystania ze strefy słodkiego poczęstunku. Nie mogło także zabraknąć czasu na wzajemne rozmowy. Wydarzenie poprowadziły: prezenterka i dziennikarka – Ilona Januszewska oraz 1 Wicemiss Polonia Województwa Podlaskiego 2024 – Paulina Wykowska.
W ramach różowej kampanii, co roku, 15 października przypada Europejski Dzień Walki
z Rakiem Piersi, którego symbolem jest różowa wstążka – znak solidarności z kobietami chorującymi na raka oraz symbol walki z rakiem piersi. Październik to również okazja do wykonania profilaktycznych badań i skorzystania z programów oferowanych przez NFZ oraz niektóre placówki medyczne. Każdego roku na świecie ponad półtora miliona kobiet dowiaduje się, że ma raka piersi. Każdego dnia, ponad 50 Polek dowiaduje się, że ma tę chorobę. Wysoko rozwinięta technika medyczna oraz dostęp do badań profilaktycznych są dziś w stanie zatrzymać licznik tych zatrważających danych liczbowych, a co najważniejsze – mogą uratować życie! Różowy wieczór już za nami jednak świadomość i dbałość o własne zdrowie trwać powinno nieprzerwanie przez cały rok.
PARTNERZY WYDARZENIA:
Aurea Clinic, Miss Polonia Województwa Podlaskiego, Eveline Cosmetics, Fundacja Świadomi Życia, Mana Art., Bakalland, GlySkinCare For Body & Hair, JP. CHENET, Koszulki z garażu, Serwis kwiatowy, Rodzik Agency PR, Gello Gummies, Jadwiga, Quael, Klinika La Perla, Business Woman & Life, Wprost.